Miehen siskon syntymäpäivät, onko pakko mennä, mitä mieltä?
Tilanne on tämä. En tule mieheni sison kanssa ollenkaan toimeen, suurin osa tapaamisista päättyy riitaan. Pahimmillaan emme puhuneet toisillemme vuoteen mitään. Syytä on molemmissa mutta olen erityisen hankala varmaankin. Nyt taas kerran saimme kutsun miehen siskon synytmäpäiville. On noin parin tunnin kahvittelu, jonne meidän pitäisi tehdä päivämatka Hämeenlinnasta Jyväskylään. Ruokaa ei siis ole tarjolla joten joutuisimme matkan lisäksi käymään ravintolassa syömässä eikä rahatilanteemme ole kehuttava. Serkut eivät ole nähneet toisiaan vuoteen. Niin ja syntymäpäivät eivät ole mitkään tasasynttärit vaan 37 v. Mieheni haluaisi mennä ja tavata siskoaan mutta minä olen kyllästynyt olemaan perheen musta lammas. Yhtä hyvin voisin olla sitä kotona, saisivat rauhassa haukkua minua. Eli mitä tehdä? Onko miehen sukulaisia pakko vaan sietää vai voiko osasta sukusuhteita jossain vaiheessa viimeinkin sanoutua irti?
Kommentit (11)
Lahjaa myöten onnistun aina mokaamaan. Miehellä ei ole erityisen läheiset välit siskoonsa. On itsekin sitä mieltä että sisko vähintään yhtä hankala kuin minä. Mies on luonteeltaan sovinnollisempi ja haluaa taas hieroa sopua. Ärsyttää vaan kun mene ekoko päivä hukkaan (istutaan autossa) ja sitten kuulee haukkuja monta kuukautta. Mitä enemmän yritän niin sitä huonommin menee.
ja kukaan ei kiellä sanomasta sukulaisuussuhteita poikki. Mutta jos mies haluaa olla oman sukunsa kanssa tekemisissä niin hänen ja lasten kannalta olisi luultavasti mukavampaa, jos yrittäisit käyttäytyä ihmisiksi, ettei käy niin että heidänkin välit miehen sukuun menevät poikki. Mistä ne riidat tulevat ja mikä oma osuutesi siinä on? Haukutaanko sinua syyttä suotta vai onko se molemminpuolista riitelyä? Mitä miehesi tekee ja sanoo kun näitä riitoja tulee?
Mitä ravintolasyömisiin tulee niin yleensä kahvitteluissa on jotain suolaistakin tarjolla ja automatkalle voi ottaa omat eväät.
Mutta minun piikkiin se menee siitä huolimatta:/
Mutta toisaalta kai nyt yhen parituntisen pystyy olla riitelemättä, onhan siellä varmaan muitakin sukulaisia ja ystäviä paikalla.
että aikuiset ihmiset viettävät synttäreitään !
Itse en ole koskaan ollut miehen siskon synttäreillä vaikka asuu alle 2 kilsan päässä, eipä kyllä ole kutsunutkaan.
Eikä mekään koskaan kutsuta ketään jos jommalla kummalla synttärit. Ihme huomionhakuinen ap:n miehen sisko jos nyt joitain välivuosia juhlii, tsiisus.
Ihan samaa mieltä mutta en uskaltanut tuota ääneen sanoa:)
ap
Jos aikuinen siis ihan suuttuu "vääristä" lahjoista, jotka kuitenkin hyvää tarkoittaen on annettu? Voi apua.
Jossakin vaiheessa vois miettiä, että miten pitkälle lähtee jonkun oikuttelevan keskenkasvuisen kiukkupussin pillin mukaan tanssimaan...
Ja ei kai miehesi missään haukkumisissa ole mukana? Sillehän ei kai mitään voi, jos sisko jotain roskaa jauhaa selän takana -omapa on häpeänsä, mutta kyllähän nyt oikea mies on vaimonsa rinnalla! Vaimonsa on kuitenkin itse valinnut.
Kaikenlaista sitä kuuleekin, vaadi kunnollista kohtelua. Jos sisko ei osaa olla ihmisiksi, niin miksi ihmeessä tapaatte?
Onko se muija tärähtänyt, kun juhlii tuommoista.
Itse en menisi missään tapauksessa vaikka olisi kuinka mukava sisko täyttämässä 30 v ja jotain toisella puolen suomea.
Ihme pelleilyä että aikuiset ihmiset viettävät synttäreitään !
Itse en ole koskaan ollut miehen siskon synttäreillä vaikka asuu alle 2 kilsan päässä, eipä kyllä ole kutsunutkaan.
Eikä mekään koskaan kutsuta ketään jos jommalla kummalla synttärit. Ihme huomionhakuinen ap:n miehen sisko jos nyt joitain välivuosia juhlii, tsiisus.
No entä jos sisko haluaa nähdä veljensä + perheen ja keksi jonkin tekosyyn sitä varten? Kun jotenkin se "hei, ois kiva nähdä, tuutteko käymään vai tullaanko me?" on jotenkin niin vaikeaa sanoa nykyisin.
mutta kai nyt aikuinen ihminen pystyy pari tuntia käyttäytymään asiallisesti.
Eväät voi pakata mukaan autoon.
Jos et kuitenkaan halua millään mennä, miksei miehesi voi mennä lasten kanssa. On varmaan serkusten kiva nähdä toisiaan.
Muistathan myös, että miestäsi luultavasti loukkaa, kun et pidä hänen siskostaan. Mieti itse, jos sinulla on jonkun ihmisen kanssa lämpimät välit ja miehesi vihaa häntä. Tunteille ei voi mitään, mutta käyttäytyä aina voi.