Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mene töihin" ulisijat ovat itse ensimmäisenä vinkumassa apua, kun elämä potkii

Vierailija
03.04.2026 |

Oletteko huomanneet? Työttömänä olen oppinut tuntemaan empatiaa kaikkia niitä kohtaan, joilla ei ole kultalusikka takalistossa. Ihan kädettömiä on oikeiden ongelmien edessä ne, jotka huutaa "mene töihin". Työttömänä olen oppinut myös selviytymään monesta yllättävästä tilanteesta, kuten vaikkapa sairaalalaskusta. Tuo vähän nöyryyttä, kun joutuu jonkin aikaa elämään kaurapuurolla. "Mene töihin"-tyypillä tulisi itku, jos palkasta ei jääkään menojen jälkeen rahaa edes kymppiprosenttiseen parempaan naudan jauhelihaan ja suklaavanukkaaseen. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauheaa, ihanko olet oppinut selviytymään laskuista. Eikö yhteiskunta maksanutkaan niitä sinulle. 

Ulinastasi huomaa,ettei sinulla mitään oikeita ongelmia ole koskaan ollutkaan. Olet tottunut siihen, että joku muu maksaa ja voit vain raapia persettäsi koko päivän. 

Vierailija
2/18 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalahoitajasta kiinteistönvälittäjäksi – mun polku on tavalla tai toisella liittynyt miehiin.

Parikymppisenä olin osastolla lähinnä iäkkäämpien ja sairaiden miesten parissa, eikä sieltä oikein löytynyt sopivaa seuraa.

Sitten siirryin esteettiselle puolelle, mutta miesasiakkaita oli vähän, ja erityisesti tasokkaita, keski-ikäisiä sinkkumiehiä vielä vähemmän.

Kun sain lapsen, jolla on sikiöaikaisen alkoholialtistuksen aiheuttama oireyhtymä, aloin pohtia uranvaihtoa ja päädyin kiinteistönvälitykseen.

Olen aina arvostanut varakkaita miehiä ja hienoja koteja – vaikka kaikki eivät olekaan vapaita, vaihtoehtoja on enemmän, ja elämä vie eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kauheaa, ihanko olet oppinut selviytymään laskuista. Eikö yhteiskunta maksanutkaan niitä sinulle. 

Ulinastasi huomaa,ettei sinulla mitään oikeita ongelmia ole koskaan ollutkaan. Olet tottunut siihen, että joku muu maksaa ja voit vain raapia persettäsi koko päivän. 

Onko se kultalusikka syvälläkin peräröörissäsi?

Vierailija
4/18 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttämälle ei pidä antaa rahaa ruokaan, jos hänellä on ylipainoa.

Vierailija
5/18 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin helppoa tämä työttömän elämä? Sinä joudut raatamaan minun perseen rapsutus rahat. 

Vierailija
6/18 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mene töihin"-tyypit ovat opiskeluaikana eläneet kaurapuurolla ja makaronilla.

Vierailija
7/18 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan tuen edellytys tulisi olla kaunis ulkomuoto. Sanotaan sitä vaikka korjatuksi empatiatauluksi.

Vierailija
8/18 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, niinpä!

Mutta tiedättekö mikä on vielä naurettavampaa? - Ne keskiluokkaiset, jotka luulevat kuuluvansa yläluokkaan, ne wannabeet. Sitten kun firma keikahtaa nurin, niin ne "kaverit" sanoo, et "koita vaan pärjätä" :)

Vierailija
9/18 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eivät menneet töihin?

Vierailija
10/18 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turpa kiinni ja  MENE  T  Ö  I  H  I  N!!!!!

Kuulitko?????!!!!  

LUE HUULILTA:  M E N E   T  Ö  I  H  I  N !!!!!!!!

Vierailija
11/18 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta vassareilta viedään julkisen sektorin työpaikat jossa vain loisitaan turhana.

Vierailija
12/18 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttämälle ei pidä antaa rahaa ruokaan, jos hänellä on ylipainoa.

Yhdellekään kelan elättämälle demaripirulle tai muulle vasemmistofemakolle ei tule antaa penniäkään.

Ainoastaan jos on tehnyt julkisen, valaehtoisen kirjallisen lupauksen irtisanoutua vasemmistofemakkosyövästä, olisi oikeutettu kelan korvauksiin.

Vierailija
13/18 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, muistan kun Korona-aikana yrittäjät (jotka ovat pahimpia työttömien solvaajia) vinkuivat kuinka valtio ei auta heitä tarpeeksi. Sanoin kaikille, että mene töihin!

Vierailija
14/18 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kotoa vain 5 minuuttia etumatkaa. Ei ollu kultalusikaa missään ruumiinaukossa, ei ollut edes muovilusikkaa. Nykyään on savoniat oman kotitalon keittiössä. Itse olen elämäni siitä rakentanut. Välillä tultu ryminällä alas. Oppirahat maksettu moneen kertaan. Nyt hyvä tilanne. Ja miten ne asiat on järjestynyt? Menemällä Töihin! Alkuun jaoin ilmaisjakelulehtiä ja siivosin rappukäytäviä.

Vierailija
15/18 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutelijat jää työttömiksi kun en osta mitään. Rahapussi pysyy kiinni. Niitä kovia aikoja odotellessa. Onneksi sijoitukset on.

Vierailija
16/18 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se kultalusikka syvälläkin peräröörissäsi?

Luultavasti kultainen teollisuussoppakauha.

Vierailija
17/18 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turpa kiinni ja  MENE  T  Ö  I  H  I  N!!!!!

Kuulitko?????!!!!  

LUE HUULILTA:  M E N E   T  Ö  I  H  I  N !!!!!!!!

Turpa kiinni ja sinä menet töihin! Kuulitko????

M E N E   T  Ö  I  H  I  N !!!!!!!!

M E N E   T  Ö  I  H  I  N !!!!!!!!

Sä joka päivä töitä teet ja joka ainoa aamu seitsemäksi meet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
18/18 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän ne ovat. Sen olen huomannut. Itse elää  kidun pienillä tuilla ja nekin ovat pienentyneet varmasti, kun tukia on luvattomasti leikattu. Se ei ole oikein. Käyn NS töissä, mutta Suomen pienimmällä palkalla, vain n. 3,5 €/PV, 3 X viikko. Ei sillä elä. Ja vk-rahakin on vain 20 €. Se ei riitä mihinkään. Kyllä nyt pitää jo rikkailta leikata rahaa ja roimasti. Ne voivat lapsineen muuttaa pienempään asuntoon. Sitten rahat kai riittävät myös lasten NS harrastuksiin. Ja miten sinne töihin edes mennään ? Noin vainko esim kauppaan mennään ja kailotetaan heti ovelta, et nyt mä tuun töihin ? Se on todella naurettavaa ! Ei se nyt niin vain onnistu keneltäkään ! Esim kaupassa kyllä tarvitaan kunnon apua, olen sen huomannut. Aina, kun meen juoma hyllyjen (limsat yms) ohi, niin siellä on usein ainakin 1 tai useampi niitä muovisia alustoja, missä ne 1,5:n litran pullot on, sellainen on alimpien päällä, eikä niin saisi koskaan olla, että asiakas saa sen ja sen limukan. Kun se muovinen on päällä, ei sitä sieltä saa. Siksi otan aina itse sen pois, jos näin on. Ja on aika noloa laittaa NS tyrkylle jotakin tölkkiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän