Työtön tuttu hankki itselleen ADHD diagnoosin, ja nyt saa eläkettä + muita tukia yhteensä 2000€/kk nettona tilille
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Ei hankkinut. Ei saa.
Lopeta typerä trollailu.
Suksi suohon valehtelij
Höpö höpö! Kukaan ”tyttö” ei voi olla sen ikäinen, että saisi tuollaista eläkettä!
ADHDlla ei saa mitään tuollaisia tukia! En itse ainakaan saa. Persu kiertää nyt sen korkin kiinni ja painuu nukkumaan siitä valehtelemasta!
Ei sillä diagnoosilla niinkään ole väliä, vaan sillä miten se vaikuttaa työkykyyn ja kuinka hyvin lääkäri osaa sen lausunnon työkyvyttömyydestä tehdä. Tiedän monia kaltaisiani korkeakoulutettuja, pelkällä masennuksella työkyvyttömiksi todettuja ja eläköityneitä.
Vierailija kirjoitti:
Saan 2200 euroa kk. Työkkärin virkailijat hankki minulle eläkkeen. Ne sanoi olen työkyvytön ja auttoi eläke jutussa. Sanoin silloin etten minä pääse eläkkeelle. He sanoi he hoitaa kyllä asian koska olin ollut pitkään 10 vuotta työtön. Mielestäni oli täysin terve ja työkykyinen mutta olen nyt ollut 6 vuotta eläkkeellä.
Ei työkkärin virkailijoilla ole mitään roolia tai valtaa eläkeasioissa. Minäkin olen sekä hoitavan lääkärin että työkkärin virkailijoiden mielestä täysin työkyvytön, mutta Kela ei lääkärinlausunnon perusteella suostu eläkettä määräämään, ja työkkärin virjailijoita ei asiassa edes kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä diagnoosilla niinkään ole väliä, vaan sillä miten se vaikuttaa työkykyyn ja kuinka hyvin lääkäri osaa sen lausunnon työkyvyttömyydestä tehdä. Tiedän monia kaltaisiani korkeakoulutettuja, pelkällä masennuksella työkyvyttömiksi todettuja ja eläköityneitä.
Paitsi jos se diagnoosi on autismin kirjo/asperger, niin Kela vastaa jokaiseen sairauspäiväraha- tai työkyvyttömyyseläkehakemukseen, että asperger ei oikeuta näihin tukiin 🙄.
Tätä se on nykyään woke-Suomessa: mitä taitavammin osaat uhriutua, sitä varmemmin jostain ryntää esiin hyyzkä rahatukkoa heilutellen.
Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Tätä se on nykyään woke-Suomessa: mitä taitavammin osaat uhriutua, sitä varmemmin jostain ryntää esiin hyyzkä rahatukkoa heilutellen.
Ei mulla muuta.
Ei, asiat Suomessa ei ole niin kuin joku provoaa palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Ragebaitti
Miksi valehtelet?
Haluaa levittää vihaa ja eripuraa.
Vierailija kirjoitti:
ADHDlla ei saa mitään tuollaisia tukia! En itse ainakaan saa. Persu kiertää nyt sen korkin kiinni ja painuu nukkumaan siitä valehtelemasta!
Tk eläke, asumistuki, toimeentulotuki, vammaistuki yms, nämä yhteensä on helposti 2000€/kk, varsinkin jos asuu pk seudulla
Pelkällä ADHD-diagnoosilla ei eläkettä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tk eläke, asumistuki, toimeentulotuki, vammaistuki yms, nämä yhteensä on helposti 2000€/kk, varsinkin jos asuu pk seudulla
Tt-tuen perusosa yhdelle ihmiselle on jotain 570 e/kk, ja sen lisäksi korvataan kohtuulliset asumismenot, mitkä ei aivan varmasti Helsingissäkään ole mitään 1400 e yhdelle hengelle. Eli ei ole mahdollista tuollainen summa.
Eikä ADHD-diagnoosilla työkyvyttömyyseläkkeelle pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tt-tuen päälle ei voi saada senttiäkään rahaa, vaan kaikki muut tuet miinustetaan siitä, ja aina saa tasan sen tt-tuen verran. Ja se summa ei voi yhdelle ihmiselle olla 2000 e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tt-tuen päälle ei voi saada senttiäkään rahaa, vaan kaikki muut tuet miinustetaan siitä, ja aina saa tasan sen tt-tuen verran. Ja se summa ei voi yhdelle ihmiselle olla 2000 e/kk.
Periaatteessa toimeentulotukea voi saada niin paljon kun on menoja, jos esim vuokra on 1200€/kk ja on pätevä syy asua siinä asunnossa, niin Kela maksaa täyden vuokran
Jotkut päideriippuvaiset myös hankkivat itselleen kyseisen diagnoosin, koska lääke piiryeisiin on amfetamiinin johdannainen.
Kelan eläke lisäosan kanssa on reilut 900 euroa. Joten älä valehtele.