Minkä ikäisenä ihmisestä tulee arvoton?
Minkä ikäinen ihminen on olemassa enää vain seuraavan sukupolven eli tärkeämpien tarpeiden tyydyttämistä varten kunnes luonto korjaa lopullisesti pois? Minkä ikäisenä nuoremmat potilaat menevät hoitojonossa ohi ja hoito voidaan tarvittaessa jättää tekemättä?
Kommentit (18)
Heti syntymässä. Ihmisiä on liikaa.
Ei se ole iästä kiinni vaan siitä milloin seuraava sukupolvi syntyy. Kun seuraava sukupolvi on aikuinen niin edellinen on turha.
Ihmiskehon atomit ovat olleet maailmankaikkeudessa AINA. Olemme olleet aina täällä ja tulemme aina olemaankin. Olemme kaikki hyvässä Jumalan kukkarossa tai flipperipelissä täällä :)
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole iästä kiinni vaan siitä milloin seuraava sukupolvi syntyy. Kun seuraava sukupolvi on aikuinen niin edellinen on turha.
Mutta minulla on vieläkin tarve tuntea itseni tarpeelliseksi vaikka vauvani on 36v. Haluaisin vieläkin pyyhkiä hänen pyllyään :(
Eikö minulla ole enää merkitystä :(
Mä olen jo pidemmän aikaa miettinyt että ihmisellä ei nyky-yhteiskunnassa ole mitään arvoa. Oli minkäikäinen hyvänsä.
Ihminen on arvoton vai raha on arvokasta.
jotta jokin voi olla arvokasta, sen täytyy olla arvokasta jollekin.
Siinä vaiheessa kun jäät töistä pois, olet sitten työtön tai eläkeläinen. Olet vain menoerä.
Olen monin tavoin parempi kuin nuoret tytöt ja annan sen kuulua heille. Nuoret miehet on ihania.
Suomessa pidetään vanhuksetkin hengissä keinolla millä hyvänsä mahdollisimman pitkään. Tähän meidät rahat suurimmaksi osaksi menevätkin.
Kaikki hankitaan tyydyttämään muiden tarpeita. Eli niihin aikoihin kun ihmiselle kehittyy oma tahto ja yksityisyys.
Teurastusikä on puoli vuotta, mutta eihän toisaalta sen jälkeenkään arvoton ole vaan silloin juuri pääsee vaihtamaan rahaksi.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun jäät töistä pois, olet sitten työtön tai eläkeläinen. Olet vain menoerä.
Olen eläkkeellä ja en tunne olevani menoerä. Kaikki elämiseni maksan itse eläkkeestäni, jonka olen työvuosinani ansainnut. Miten silloin voin olla menoerä?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hankitaan tyydyttämään muiden tarpeita. Eli niihin aikoihin kun ihmiselle kehittyy oma tahto ja yksityisyys.
Teini-ikä on kyllä hirveää. Asuvat vielä kodissani vaikkei heistä ole enää mitään hyötyä.
Mistä lähtien kukaan on ollut arvoton?