Paras valmiskastike? Mitä yleensä ostat ja mihin ruokiin?
Kommentit (17)
Me käytetään tuota ihan peruspussikastiketta porsaankyljysten kanssa ja välillä muutenkin vähän jatkettuna kermalla, mausteilla, fondilla ja soijalla, mikä nyt kulloiseenkin ruokaan sopii.
Noita varsinaisia valmiskastikkeita en muuten ole käyttänyt. Tuo edellisen suosittelema kuulostaa hyvältä.
En ole koskaan tehnyt ruskeaa kastiketta enkä pitänyt muiden tekemästä, mutta tätä perheeni rakastaa ja minustakin on ihan ok.
Viherpippuri kastike!! sopii mihin vaan!!
näitä lisää vain lihasuikaleet-juttuja
Valion ruskea kastike
Lihapullat vain joukkoon.
Valion rusk. kastikkeeseen kun lisää mustah. hyytelöä ja vaikka vinkkua, niin on maukas.
Kaikki muut teen itse, mutta bearnaise-kastikepussi (ehd. Knorr!) pitää olla varalla kaapissa. Joskus se vaan on niiiiiiiiiiiin hyvää (jätän sen ison köntsän voita pois, laitan pienemmän nokareen).
Ohis: Miksi ihmeessä ette tee ruskeaa kastiketta itse? On todella paljon parempaa! :o
En ole koskaan tehnyt tai maistanut
En osta mitään valmiskastikkeita.
No ketsuppia ja sinappia toki, mutta siis varsinaiset kastikkeet tehdään tietenkin itse.
Bearnaisekastike on paras valmiskastike!
En ole itse sitä yrittänyt tehdä koskaan, kuvittelisin että on työläs.
Minulla on aina Knorrin ruskeakastikejauhetta keittiössäni. Siitä saa helposti kastikkeen ja kermalla, alkoholeilla tmv virittämällä siitä saa vaikka mitä aikaiseksi. Yhden hengen taloudessa ei kastikkeita mene niin paljoa, että kannattaisi aina ihan alusta asti niitä pusata.
Pastakastiketta tomaattista ostan joskus ja kiinalaisia tms. En kyllä mitääs ruskeita kastikkeita syö pussista enkä itse tehtynä, en edes tiedä miten niitä söisin.
Remoulade-kastike! Savulohta tai broilerin filettä tällä höystän. Sopii myös kesällä uusien perunoiden ja sillin kaveriksi.
Dolmio valkoinen kastike uunikalan ja vihannesten kanssa vuokaan.
Jauheet: Knorr hollandaise! Voita laitan korkeintaan puolet ohjeen mukaisesta. Krorr viherpippurikastike lihapullille, ja blå bland pippurikastike muulle lihalle.
Paras on Sauce Demi-glace, mutta se on kastikepohja, ei valmiskastike (kastikkeen sen avulla tekee kyllä muutamassa minuutissa).
Myös muita Portin kastikkeita olen käyttänyt, eivät maistu niin teollisilta kuin monet muut.