Sunnuntain insomnia
Onkohan kenelläkään muulla vastaavaa tilannetta kuin minulla siinä suhteessa, että minä kärsin insomniasta - mutta VAIN sunnuntaisin? Siis ainoastaan ennen työviikon alkua ja asiasta on tullut vähän naurettava ongelma, kun tosiaan kaikkina muina päivinä saan nukuttua ihan ok, mutta autas armias, kun sunnuntai ja nukkumaanmenoaika koittaa, niin siinä on järjellä hyvin vähän tekemistä minkään kanssa: en saa unta, en millään!
Työstressiä on ollut näinä viime vuosina paljonkin, mutta töissä sitä vielä ollaan, ja pahimmat kriisit on tällä hetkellä takanapäin. Työnantajasta en erityisemmin pidä ja aion jossain kohtaa pyrkiä sitä vaihtamaan, mutta olen kuitenkin kiitollinen työstä ja palkasta, kun tiedän miten vaikeaa tällä hetkellä monessa kotitaloudessa ja työmarkkinoilla on, joten mikä v**tu mua oikein vaivaa?? Onko kellään muulla tämä sama ja miten ootte pärjänneet, kun viikko alkaa aina ihan hirveellä tavalla väsyneenä? Onko kellään mitään hyviä neuvoja tähän tilanteeseen? Oon yrittänyt olla stressaamatta ja ottanut iisisti, mutta jostain syystä en vaan saa nukahdettua sunnuntaisin.
Sisäinen kellosi menee ilmeisesti sekasin jos nukut pidempään la ja su, ja menet myöhemmin nukkumaan pe ja la?
Entäs päihteiden käyttö viikonloppuna?
Yksi valvottu yö ei pitäisi kaataa toimintakykyä, moni työntekijä kärsii kroonisista univaikeuksista, joka yö.
Tsemppiä!