Osaatko avata ja puhdistaa keittiön tiskialtaan putket?
En itse ainakaan osaa, ja olen sataprosenttisen varma että hajotan jotain ja aiheutan valtavan kalliin vahingon, jos edes yritän mennä availemaan niitä. Joten kaupan putkenavauskemikaaleilla hoidetaan mahdolliset tukokset
Kommentit (19)
Jep, osaan. Mutta ulkoistaa sen homman mielelläni.
Kerrostalossa ei niihin itse saisi koskeakaan. Ne on taloyhtiön.
Avasin vessan lavuaarin hajulukon ja poistin tukoksen.
Periaatteessa kyllä, mutta ei ole tarvista kun en kaada sinne mitään mikä tukkisi putket.
Osaan, koska olen ne itse asentanut.
Kuva vaan puhelimella ensin, että osaa laittaa kaikki samalla tavalla takaisin. Kannattaahan ne avata jos ne tukossa on. Sieltä meinaa tulee aika paljon sitä tavaraa
No ne osat olen irrottanut ja putsannut mitkä helposti lähtee irti. Eli muutama ylin osa.
Osaan, ja olen avannutkin ne. Nyt asun vuokralla kerrostalossa, ja en saa itse puhdistaa niitä.
Asutko asunto-osakeyhtiössä? Jos kyllä, niin osia ei pidä itse mennä irroittamaan muutenkaan.
Yleensä pelkän hajulukon irrotus ja puhdistus riittää, ei tarvitse purkaa keikkea atomeiksi. Mieluummin puhdistan manuaalisesti kuin käytän myrkkyjä.
Normaalin osaisin, ja vessan hajulukon sainkin helposti putsattua, mutta keittiössä on sellaiset, että huoltomieskin kirosi niitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei saisi?
Ei SAA.
Kerrostaloissa ei saa tehdä tuota enää itse, on kiellettyä. Kuuluu huoltoyhtiölle!
Vierailija kirjoitti:
No näin minäkin olen olettanyt, mutta useampi taho on väittänyt minulle , että niiden putkien puhdistaminen on asukkaan vastuulla, joten tiedä tässä mitä pitäisi uskoa (asun siis vuokralla kerrostalossa)
AP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näin minäkin olen olettanyt, mutta useampi taho on väittänyt minulle , että niiden putkien puhdistaminen on asukkaan vastuulla, joten tiedä tässä mitä pitäisi uskoa (asun siis vuokralla kerrostalossa)
AP.
Ihan omistusasunnosakin putket hoitaa huoltomies. Niitä ei saa itse raplata. Vuokralla asuessa myös.
En osaa enkä edes ymmärrä miksi pitäisi osata. Sitä varten on ammattilaiset.