Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monella on macbook?

Vierailija
30.03.2026 |

Tv ohjelmissa huomannut että monella on macbook vaikka se on ilmeisesti vain kirjoittamiseen ja netissä selailuun. Macbook air on noin tuhat euroa. Alennuksessa voisi saada windows kannettavan noin neljällä sadalla eurolla samaan tarkoitukseen. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Macbook Air on hyvä kone jolla on helposti 6-8 vuotta elinkaarta. Neljänsadan markettipc on romu jonka käyttö aiheuttaa masennusta sen 2-3 vuotta mitä se ylipäätään kestää ennen kuin virtaliitin tai näytön sarana pettää ja laitteesta tulee SER-jätettä.

Vierailija
2/6 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Macbook Air on hyvä kone jolla on helposti 6-8 vuotta elinkaarta. Neljänsadan markettipc on romu jonka käyttö aiheuttaa masennusta sen 2-3 vuotta mitä se ylipäätään kestää ennen kuin virtaliitin tai näytön sarana pettää ja laitteesta tulee SER-jätettä.

Selvä. Osa minun windows kannettavista ovat kestäneet hyvin mutta en niin ole kantanut niitä mukana. Muutamasta mennyt virtajohdon pää rikki koska sylissäkin olen pitänyt virtalähteessä mutta olen saanut uuden virtalähteen. 

Nyt yli vuoden windows kannettava on edelleen nopea ja toimii. Se on lähinnä vain ollut työpöydällä. Jos samalla tavalla käytän niin ehkä menee käyttökelvottomaksi jos windows ei anna enää päivittää. Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Macit oli ennen hyviä. Nykyisin ne on aika huonoja softaltaan. Windows läppärien keskimääräinen laatu on parantunut paljon. 

Vierailija
4/6 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tavallinen pöytä se on. En tee töitä siinä tai muutenkaan töitä. Ap 

Vierailija
5/6 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikoinaan macin näppäimistö, pidin sitä sylissä ja virtajohdon pää näppäimistön puolella syttyi tuleen varmaan koska se vääntyi sylissä tai koska se oli windows laitteessa. Ap 

Vierailija
6/6 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Macit oli ennen hyviä. Nykyisin ne on aika huonoja softaltaan. Windows läppärien keskimääräinen laatu on parantunut paljon. 

Macit on erittäin hyviä nykyäänkin. Jotain kertoo se, että kun täällä it-firmassa koodarit yms. saa vapaasti valita, millaisen kehityskoneen haluaa työkoneekseen, niin erittäin harva niitä Windows-koneita haluaa. Mac se yleensä on minkä kaikki ottaa. (Toki tukitoimintojen ihmiset, esim. HR, varmaan enemmän käyttää Windowseja, kun tekevät niin paljon työtä Microsoftin ohjelmistoillakin, vaikka kyllähän ne toki Maciinkin saa, tai käytettyä verkossa)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme