-♥^♥- TAMMENTERHOJEN ma-ti porinat -♥^♥-
Ja täsä viikonlopun kasauma
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10229512&p=1&tmode=1&smod…
Kommentit (39)
MoominMamma:
Pojat täyttää kohta vuosia, 3v ja 5v (18.5 ja 23.5) ja mulla on kaikki ideat tarjottavaista ihan hakusessa vielä. Oisko kenelläkään hyvää ideaa synttäri kakulle 2:lle pojalle, sen pitäis olla yhteinen. Kerran mulla oli kello kakku jolloin viisarit näyttivät niitä numeroita mitä pojat täyttivät ja kerran oli linna jossa oli iso ja pieni torni. IDEOITA saa tarjota KIITOS ;))
Jaksan aina mainostaa näitä iki-ihania lempi blogejani:
http://sekasoppa.vuodatus.net/
sekä
http://www.fantasia.vuodatus.net/
+ että näiden kautta pääset taas uusiin ja uusiin ihaniin blogeihin..
Mistä teidän pojat tykkää? mikä hahmo tms on niillä nyt in?
Kiitos myös kaikille tsemppauksista..
Välillä vaan tuntuu että vaikka mitä yrittää niin ei hommasta tuu mitää!
Me tehtiin tänään itse suukkoja poikien kanssa.
Tekeepä hyvää laihikselle :)
Tuli hurjan hyviä,parempia kuin kaupan omat, eka satsi kaakaon makuisia vaan meni roskiin kun lätsähtivät oudosti :/
Mutta saatiin onnistumaan sitten vanilja ja mansikka suukot :)
Likka tilailikin seuraavaksi kokkaus kokeiluun daimia!
Maria ja muu poppoo
Ku olin tossa päivällä horissu... Että menisin su töihin jos pyydetään. No en kyllä todellakaan mee, ku on mun ENSIMMÄINEN äitienpäivä :)
Eli en ollut ihan ajantasalla :) heh...
HYVÄÄ YÖTÄ KAIKILLE!!!
myrtti-
Tänään ollaankin herätty jo kuuden pintaan, risaisen yön jälkeen. Isompi poika on nyt kipeenä, sai yskänpuuskia oksentaen viime yönä kahden pintaan ja nyt aamulla alkoi yskiin kuudelta. Nyt ei onneksi oksentanut. Sillä tulee aina helposti oksennus yskiessä, tosi inhottavaa. Kuume on sahannut nyt kaksi päivää, että väliin ei ole ollenkaan ja välillä nousee reippaasti yli 38, panadolilla olo sitten paranee nopeesti. Tää ois nyt sitten kolmas kuumepäivä, katotaan täytyykö huomenna jo viedä lääkärii, vaikka kaipa tää ihan virusta on. On tää vaan kamalaa kun lapsi sairastaa ja pelkään, että toi pienempi saa tän seuraavana, sais kyllä välttyä tältä. Vesirokkoa olen odotellut meillekin, kun tarhassa sitä on liikkeellä, mutta eipä vielä ole iskenyt. Olishan se hyvä sairastaa pois päiväjärjestyksestä.
Jaaha, nyt heräs toi pikkumies...jatkan myöhemmin.
tuolla toisessa ed. viestini blogissa, on uusimpana lisäyksenä [b]maidoton ja munaton[/b] kakku...
kuulosti hyvältä..
Täällä taas sairastellaan, ukko ja pikkutilliäinen ovat nyt siinä räkätaudissa mikä minulla oli viime viikolla. Joten siitä syystä täälläkin on herätty aikas aikaseen nimittäin 04.30.... ja arvatkaa vääsyttääkö???
Marialle stemppauksia tilanteeseen exän kanssa. Voi että noi on niin raivostuttavia, miks hitto soikoon pitää käyttää lasta pelinappulana.. meillä myös lähipiirissä lähes samanlaista.. VOIMIA! niitä tarviit.
Galluppeja.. hmm mitäs niitä nyt olikaan..
Juu LauluG: kyllä lauleskellaan millon mitäkin, esikooiselle ehkä enempi. Vähänaika sit joutu aina autossa laulamaan.. heh sääli muille matkustajille kun ei minua ole siunattu kauniilla lauluäänellä.. :)
Katskula: mitenkäs teillä jo nukkumiset menevät? onko helpottanut?
äh.. täällä sataa vettä ei uloskaan pääse..
ostin huuto netistä pikkuiselle reimatecin toppapuvun ensi talveksi ja sain vielä halvalla :) pitäis mennä vaan hakemaan se tänään iltapäivällä.
mutta nyt kuuluu itkuhälyttimestä huutoa täytyypi taas mennä....
äityli ja tilliäinen jokos se on 3,5kk?? kyllähän aika rientää
b]_äityli_[/b] täällä toinen huuto.net addikti..
eilen just saatiin likalle aivan ihanat, uudet semmoset hamefarkut,siis farkut joissa pieni hame samas, neiti oottaa niitä nyt ihan kauheesti..shoppailu piristää siis jo nuorempiakin " naisia" :D
no joo,nyt soseen syöttöön ja lääkkeen antoon...
Täällä ollaan räkäisinä poikien kanssa.
Toissayö oli ihan järkyttävä poitsun kanssa, kun kummallekin oli tulossa nuha. Vähintään tunnin välein poitsu heräsi itkemään, tissiä ei suostunut syömään koko yönä (muuten syö 2-3 kertaa yössä) ja itki sellaista lohdutonta itkua jos yritti laskea sänkyyn nukkumaan. Joten koko yön ajan kävelin tunnin -kahden välein pitkin kämppää itkevää lasta hyssytellen ja väliajat yritin omalta räkäisyydeltä aj päänsäryltä nukkua. No onneksi viime yö oli jo hyvä.
Mansemammalle halaus!
Marialle tsemppiä ex-mies taisteluun! Onko se miehen nykyinen nainen järkevä tapaus, niin että voisit sen kanssa jutella näistä asioista ja hän voisi vaikuttaa mieheensä?
Ruokakauppag: käydään koko perheen kanssa lauantaisin ostamassa viikon ruoat. Samalla hoidetaan apteekkiasiat tai muissa kaupoissa käynnit. (tämä on aina kotiäidin viikon kohokohta :)
Toisen kerran käyn minä tai mies lähikaupasta tuoretavara + maitolisäyksen.
uusperheenkesälomag: Meillä miehen tytär käy usein kesäisinkin sen " jokatoinenviikonloppu" , mutta jos on yhteisiä reissuja niin tyttö tulee mukaan jos haluaa. Tyttö on jo sen verran iso (kesällä 12) että saa valita aika itsenäisesti menemisensä. Siispä valitsee sen mikä on kivempaa. Esim. äidin perhe lähti mökille, missä on ulkohuussi, niin valitsi pidemmän meilläoloajan, ettei tarvii käydä huussissa. loogista vai mitä :)
Musta on tosi ihanaa seurata tytön kasvua teiniksi. Ollaan oltu yhdessä siitä asti kun tyttö oli reilun vuoden, joten olen saanut leikkiä tyttöjen leikkejä ja puuhailla tyttöjen juttuja. Osaan arvostaa sitä paljon, kun itsellä on nämä pojan koltiaiset, joten omalle kohdalle ei tule enää noita pikkutyttöjen touhuja (ehkä sitten mummona taas).
Vierastusg: eilen kävi äitini täällä kotona ja poitsu vierasti. Mummia vähän suretti.
Pääkaupunkiseudun tapaaminen: Meillekin sopii se 21.5 hyvin. Onpas kiva tavata teitä ihan livenä!
äitiyspäivärahag: Rahat riittä ihan hyvin. Oikeastaan nyt on hyvät tulot verrattuna kotihoidontukeen, mitä sain ennen poitsun syntymää ja mille taas syksyllä tipahdan, kun jatkan poikien kanssa kotona oloa. Sitten on taas kiristettävä nälkävyötä.
Äitienpäivälahjag: Aiotaan ostaa kukkia äideillemme. Ja kortit voisi esikoinen piirtää. Täytyykin laitta poika hommiin, nyt kun asian vielä muistan...
Mutta nyt aamupalalle, vaikka mikään ei tässä lentsussa oikein maistuisi.
Taneli ja poitsu s. 8.1
Pikkumies simahti taas kun sai puhtaat vaipat ja maitoa. Joo, voimia myös muille joilla sairastellaan, rankkaa se on ja aina sitä itse toivois voivansa ottaa taudit itselleen. Mutta positiivista tässä on se, että on kuitenkin itse toistaiseksi terve. Se vasta kamalaa on kun on itsekin petipotilaana, mutta arkee täytyy siitä huolimatta pyörittää. Kotiäitinä kun ei tunneta käsitettä sairasloma :-). No, eiköhän tästä selvitä.
Koitahan jaksaa Maria, vaikka tosiaan inhottavaa toi tuollainen on. Sunkin lapset on jo niin isoja, että ne tajuaa kyllä tuollaiset vehkeilyt isänsä puolelta. Kunpa saisitte asiat kuntoon.
Noi blogit joita mainostit on tosi hyviä, varsinkin toi toinen missä on noita ihania kakkuja sun muita. Aina kateellisena käyn katseleen, miten joku osaakin tehdä noin upeita. Ja miten ehtii...
Moominmamma... mites ois autokakku, johon laitat molempien poikien nimet " rekisterikilpiin" , toinen etupuolelle ja toinen takapuolelle. Tein pojalle 2v. synttäreille autokakun, siinä oli kyllä kova väsääminen, mutta poika tykkäs.
3v. synttäreille tilasin leipomosta kinuskiautokakun, missä oli just toin rekisterikilpijuttu. Pojalla on kyllä lyhyt nimi, että siihen kilpeen sopi hyvin sen nimi ja toiseen kilpeen ikä. Mutta teidän tapauksessahan poikien iät vois laittaa auton kylkiin ja nimet rekkarikilpiin. Itse tein ton autokakun kermavaahdosta ja karkeilla koristelin ja kekseistä pyörät. Mutta jos taitaa marsipaaninkäytön niin sellaisestahan tulee vielä makeempi. Kermavaahtookin vois värjätä jollain lempivärillä.
Sitten yhtenä vaihtoehtona tuli mieleen junakakku. Ainakin helppo tehdä kääretortusta, toisen pojan tiedot toiseen junavaunuun ja toisen toiseen.
Sitten galluppivastauksia...Ruokaostokset hoidetaan miten sattuu, viime aikoina on mies käynyt usein kotimatkalla. Koko porukalla mennään harvoin, helpompi on käydä yksin. Monesti kun oon yksin käynyt niin eiköhän kotona ole pikkumies kaipaamassa, vaikka just olisin syöttänyt ennen lähtöä. Meillä on kans sama, että heräteostoksilta ainakin välttyy jos mies hoitaa ostokset, ostaa kans vain listan mukaan. Niin ja pesuaineet ym. hoidan minä, samoin lasten vaatehankinnat.
Rahaa meillä ei säästöön jää, paitsi poikien rahastoihin laitetaan lapsilisät. Joka kuukausi ei pysty laittaan, jos on enemmän menoja, mutta yritetään kerätä pojille jonkin verran pesämunaa, jonka saavat sitten 18v. lahjaksi. Tai katotaan uskaltaako niille rahaa antaa siinä vaiheessa :-). Että kyllä nyt rahallisesti pärjätään, eikä joka penniä lasketa, mutta tilanne taas muuttuu kun jään kotihoidon tuelle. Mutta sitten eletään taas sen mukaisesti. Masentaa jo nyt ajatus, että omat tulot taas pienenee, mutta eipä se raha kaikkee ratkaise, lapset on pieniä vain kerran, enkä henno tätä pikkuistakaan hoitoon ainakaan ennen 2v. laittaa. Ehkä olen se kolmekin vuotta kotona. Katsotaan nyt, miten asiat menee. On päiviä, että oon niin kypsä tähäm kotihommien pyörittämiseen, että voisin lähtee töihin samantein. Lasten kanssa kyllä on kiva touhuta, mutta kun aina noi kotityöt rassaa. Ehkä mulla on vaan rima liian korkeella ton siisteystason suhteen. Joudun oikeesti vähän väliä muistuttaan itseäni, ettei ne työt tekemällä lopu, etten uuvuttaisi itseeni lopullisesti. Oon meinaan niin ärsyttävän pikkutarkka joka asiassa, ei yhtään hyvä luonteenpiirre lasten kanssa. Ja tuntuu ettei tää ainakaan iän myötä helpota, päinvastoin pahenee vaan.
Neuvolassa käytiin eilen, hyvin on poika kasvanut. Mitat 8445g!!!( taitaa olla painavin jäbä tästä porukasta), 65cm ja 44,5cm. Kaikki hyvin siis ja ei mitään kiirettä aloitella kiinteitä, kun noin hyvin on tullut painoa, pituuttakin tasaisesti.
No, nyt jäbä taas heräs, täytyy mennä. Aurinkoista päivää kaikille!
[color=4B0082]
Tytsi antaa tuossa takana sängyn päällä kyytiä nallepuhille ja tikrulle. Puolitoistatuntia sitten herättiin ja syötiin aamumaito ja nyt tyytyväisenä köllii. Outoa kun voi heti aamusta tulla tänne kattoon =)
[b]RahaG[/b] Ei tämän esikoisen kanssa ainakaan tässä vaiheessa tunnnu tiukalta. Eihän tuo äippäraha järin suuri ole, mutta kyllä sillä pärjää -ainakin vielä. Meillä on molemmilla omat tilit ja lisäksi yhteinen laskutuli, jonne siirretään laskuja yms. varten. Eli yhteisiä tietysti ovat rahat, mutta tykkään silti että saa olla omakin tili.
Ei oo kauheasti tarvinnu kevään aikana ostella, muutama " heräteostos" on tosin tullut tehtyä, sellaisen yhden myin juuri huutonetissä =) Eli olen myös ahkera huuto.netin bloggaaja..
[b]KauppaG[/b] Käydään kaupassa yhdessä ja erikseen -kuinka kulloinkin. Mies tulee ainakin silloin kun pitää paljon&painavaa tuoda, muutoin käyn viikolla harva se päivä lhikaupoissa tytsin kanssa. Viihtyy kauppareissuilla rattaissa, tykkää katsella hyllyjä ja ihmisiä. Kassallaki lähinnä ihmettelee hälinää.
[b]MielialaG[/b] Nyt menee loistavasti, mutta tuossa helmi/maaliskuussa välillä oli veto poissa. Kaiketi hormoonit tms. En jäänyt asiaa miettimään sen kummemmin ja kun tiesi että " kuuluu asiaan" ei se niin murehduttanutkaan. Ei juuri huvittanut kotityöt: no en niitä sitten tehnyt =) *hih*
Liikutun tosin helposti nykyäänkin -varsinkin iloisista asioista. Niin ja kun tuo bold&beautiful sattuu tulla semmoseen aikaan, että tytsi monasti syö juuri mun sylissä ja katotaan vaan tv:tä ja siellä on nyt tullut sitä keskenmenojutskaa niin olen huolsetuneena huomannut vollottavani saippuasarjalle :/ *miettii_pitäisikö_huolestua?*
*Ojentaa [b]Marialle[/b] metrisen halon* ..*ja muistelee notta olis niin tehnyt aikaisemminkin....* Surkia tapaus tuollanen exä. Onko sen nyk. puoliska ok? Juttele sille? Eikö siitä voi päästä eroon? Meinaan että eikö sos.toimisto jo ala puuttua noihin tempauksiin? On se kumma kun nekään ei saa aisoihin tommosta lapsellista käytöstä: antaisivat kokonaan tapaamiskiellot tms.
[b]LauluG[/b] *hihiii* kuulisitte joskus.. mies on mestari laulaan mitä sylki suuhun tuo =) Siis sävel on oikea mutta laulaa millä sattuu sanoilla, tytsiin uppoo tosin täysillä... On tuo tapa muhunkin tarttunut tosin -kun en muista oikeita sanoaja niin eihän se toki laulamasta estä =) Jaa ollaanko musikaalisia... NOEI! Luoja satunnaisia kuulijoita armahtakoon...*heheee*
Ajatelkaas me_esikkojen_äiteet: meillä on ihka eka äitienpäivä edessä <3 <3 <3 !! No onhan tietysti muillakin -ei sillä!! Mutta tootta jo konkareita näissä hommissa !! Tosin eipä tuo tytsi_4kk_taida herätä aamulla vielä kakkua koristeleen ;-)
Jaa pitäisi kaiketi funtsi äitienpäivän kulkuakin...jos käskisi mummun syömään tms. No nythän on vasta tiistai (...jotenkin on tunne, että tuo lause vielä kaduttaa loppuviikosta)
NYT vissiin on nallepuh ja tikru kiintiö tältä aamulta täynnä, alkaa ääni nousta uusiin oktaaveihin tuossa selän takana.
Palaamisiiin !!
[/color]
Mary & tytsi 11.1
Pikku neitonen saatettu juuri päikkäreille pihalle. Keskimmäinen värittää ja flunssainen ekaluokkalainen sai juuri luvan pelaa hetken pleikkaa. Ah, hetki siis rauhaa! Kaks vanhinta lasta nyt siis flunssassa ja mielenkiinnolla odotan nappaako vauva sen taas. Viikonloppuna oltais menossa kyläilee länsi-Suomeen kavereille ja olis tosi tylsää jos neitonen olis kipeenä!
Neitosella oli viikonloppuna kaksi päivää kestävä " rintaraivari ja lyhyet päikkärit" -kausi. Ainoastaan sylissä pystyssä ja kasvot menosuuntaan päin oli hyvä ja liike ei saanu pysähtyä! Raivos päiväunille mennessä vaunuissakin ihan älyttömästi, (joutu jopa kaks kertaa kiertää korttelin ympäri). Yleensä riittää muutama heijaus ja nukkuu kolmisen tuntia kerrrallaan. Nyt siis vajaan tunnin unia ja sit kelpas tissi. Huh! Nostan hattua Katskulalle ja muille, joilla rikkonaiset yöt ja vauvat ei nuku kunnon päiväunia!!!
Mansemammalle halaus!
Pk-seutu treffit: 21.5 käy mullekin ja pääsen tulee vauvan kanssa kahdestaan.
Uusperhekuvioissa painiskeleville toivotan voimia! Seuraan kauhulla vierestä parhaan ystäväni uusperhehelvettiä! :( Kamalia juttuja!
Kunpa Maria, exäs tajuis kuin itsekäs on!
Kaupassakäyntig: mies alkoi hoitaa ruokaostokset syksyllä, kun mulla oli lepokehoitus päällä. Hoitaa viikottaisen ison kaupassa käynnin edelleen. Meillä menee jopa vähemmän rahaa nykyisin kauppaan, kun hän siellä käy. Ei tule meikäläisen heräteostoksia..
Äitiysrahag: joo, nyt pärjätään mutta näen jo painajaisia mitä se on talvella kun hoitovapaalla. Olen päättänyt et kotona sinnittelen ainakin syksyyn -08. No, katotaan miltä tilanne näyttää nyt kesän jälkeen, kun pitäis töihin ruveta ilmoittelee... Olis kyllä ihana olla kotona siihen asti kun neitonen täyttää sen kolme. Tämä kun vissiin meidän viimoinen vauva. Töitä ehdin tekee seuraavat 30v.
Jospa lähtis kahvin keittoon kun ei nyt tule ihmeempää mieleen...
t. H ja " Iines" 17.1
Huh, menipäs tovi kun kahlasin pinon läpi, jää hieman " jälkeen" jos ei ehdi uudestaan tulla iltasella lueskelemaan....:)
Juu ZATUKO se siellä naureskeli meidän toissaöistä koirankakkarumbaa? No revi ihan luvalla (kun ei muutakaan voi ;)uudet naurut tästä: sama juttu toistui viime yönä!!! */%*#*#% (kiroilee koiran alimpaan h....ttiin ja myy kohta turkiksi venäläisille...)
Etten sitten mennyt ja laittanut portaiden alaporttia kiinni yöksi että olis sitten vahinko rajoittunut vaan eteiseen eikä koko matkaa taas portaita yläkertaan...Nyt oli onneksi (?) jo yläkerran matto ulkona edellis yön jäljiltä jotta säästyttiin mattopyykiltä keskellä yötä!
Mutta moppi taas lauloi ja poitsu siinä sivussa...eli ei käynyt yhtä hyvä tuuri kun edellisyönä ettei olis poitsu herännyt kun yritettiin koiruutta saada pihalle....Huh-huh!
Tänään ei koira saa ollenkaan ruokaa (kaamee emäntä) ja saa olla koko päivän, ellei yönkin, pihalla!
Ja ens yöksi menee portti kiinni ja vuorataan eteinen sanomalehdillä, se kun on ainoo huone talossa jossa kokolattiamatto....Ja sinnekin oli sitten ehtinyt paskoa aamuyöstä uudelleen, heräsin kuuden maissa siihen ku mies kuuras mattoa tekstiilipesuaineella...;(
Että näin meillä!
KATSKULA kyseli äitienpäivälahjasta omalle äidille! Minä olen perinteisesti ostanut kesää varten vaatetta, äiti ei jaksa/halua /ehdi vaatekaupoissa juosta, yrittäjä kun on, ja on kovasti aina tykännyt kun " hoidan" tämän hänen puolestaan!
Tänä vuonna ostin KappAhlista shortsit ja t-paidan kun äiti pyöräilee töihin niin niillä pitäisi olla käyttöä!
ÄITIYSRAHA G: ihme ja kumma rahat on riittänyt pakollisiin menoihin eli laskuihin ja lainaan sekä joskus jää rahaa pojan vaateostoksiin ym.
Mutta koska mies käy kaupassa niin siinä syy, muuten jos edelleen hoitaisin kaikki kauppa-asiat niin tiukkaa tekisi!
Lokakuussa putoan kodinhoitotuelle niin silloin pitää varmaan miettiä asiaa uudelleen! Onneksi on mahdollisuus lyhennysvapaaseen vuoteen tai sitten menen osa-aikaisesti takas duuniin, mutta niin että hoidetaan kuitenkin poikaa kotona! Mies on vuorotöissä joten pitäis onnistua ihan hyvin.
PK-TREFFIT: kiva että kaikille passaa tuo päivämäärä! Eli jos oikein laskin (korjatkaa jos joku unohtui!) niin ainakin SULINA, MYRTTI, MIRABELLA, MOOMINMAMMA, TANELI & HERMIONE minun lisäksi olisi tulossa?
Eli Sellon Café Buffo, maanantai 21.5 klo:15!
Miten me tunnistetaan toisemme....? Muuta ku että kaikilla vauva mukana.....Mut ettei tarvis kaikilta joilla vauva mukana niin käydä kyselemässä että satutkos olemaan tammenterhon mamma...;)
Pitäiskö näin etukäteen jonkun joka käy Sellossa (minä esim varmaan käyn ennen sitä!) tsekata se kahvila ja valita joku " nurkkaus" jossa sitten tavataan?
MARY- täällä kans yks mamma joka kyllä just ja just muistaa melodiat muttei sanoja, joten poitsu saa sitten kuunnella itse keksittyjä sanoja! Ja hyvin uppoaa...;)
Laulukirjoja kyllä löytyy molemmilla kielillä, mutta eihän ne silloin oo käsillä ku hätä on suurin, eli autossa, pukiessa, deetippoja annettaesaa ym.!
Mutta, nyt meen ihan oikeesti tekemään jotain (esim.tsekkaamaan vaunuihin ku poitsu ei oo vielä kertaakaan herännyt ja nukkunut jo reilun tunnin! Yleensä herää 45-60 min kuluttua ekan kerran....) tai sitten siivoamaan ym. kivaa....
Palaillaan taas illemmalla (mikäli meidän poitsu antaa mamin hetkeks irrottaa otettaan ja viihtyis isin sylissä...)
Voikaahan hyvin!
Pupina & poitsu s.15.1
Joo, oon kokeillut tekstailla exän uuden eukon kanssa, ei vastaa mun puheluihin(??!!). se on monasti yrittänyt,mutta ei exä usko,niilläkin ilmeisesti ei niin hyvin mee,asuivat jo yhes,mutta nyt muutti pois,takas kotikaupunkiinsa opiskeluja jatkaan(olis voinut niitä naapurikunnaski jatkaa kyllä,mutta tais haluta pois??ja etäisyyttä??).
Ja tääkin tyyppi ailahtelee niin laidasta toiseen,se raukka kun on exän keksittyjä tarinoita saanu kuunnella,niin se uskoo paljon sitä sitte:(
Esim. exä sille väittänyt että oon mielenterveysongelmista kärsinyt (ei pidä paikkaansa)
sitten kuulemma oon hylännyt lapset?? raukka joutui pari kertaa vahtia omia lapsiaan ennen eroa,kun mun piti päästä pariksi tunniksi pois sieltä,kauppaan yms! Yleensä kun se ei lapsia ees ikään hoitanu.. :/
listaa vois sen jutuista jatkaa kirjaksi asti..
[b]elukka juttuja :)[/b] Ukko kans toimitti äsköön ruokkiksella käydessään,että oli meinannu kääntää toiselta kissiltä niskat nurin yöllä!
Meillä on tapana nukkua alasti,mä ainakin hikoon ja nukun huonosti jos liikaa vaatetta päällä..
No, ukko oli unissaan heittäny peiton pois ja heränny siihen,ku toinen kissi oli nuuskuttanu haarois ja paiskannu maate tyytyväästä :DD
[b]laulu G[/b] joo ,lauletaan,sitä sun tätä ja jos kovan nitkettää,niin yks parhaimmista keinoista on laitaa musaa nuppi kaakkoon ja tanssia ja laulaa mukana,äkiä tulee uni :)
Herra1vee10kk oli yhes välis vallan hermona pienen autossa ja ainoo millä rauhottu,oli tää mörrimöykky laulu!
Huoh..että se alkoi tulla korvista!
oi ei,Herra1v10kk on nukahtanu soffalle :)
no joo,jos menis kattoo hommia lyöntiin..
Maria
Ronja tuossa nukkuu päikkäreitä, mies nukkuu vielä yöunia yövuoron jäljiltä ja mä ajattelin tulla käymään koneella :)
Tuli tänään postissa Ronjalle se lonkkaröntgen kutsu. Se on vasta elokuussa. Sit ku Ronja on 6kk vanha. Eli tarkistellaan vielä, ettei varmasti ole mitään häikkää siinä lonkassa... Hyvähän se on että tehdään tarkkaa työtä, ettei tarvii sit vanhempana harmitella ku joutuu proteesii käyttään. Jos jotain olis siis huomaamatta jäänyt...
RAHAG: Meillä yhteiset rahat. Se maksaa kummalla on rahaa. Joskus toinen useimmiten kuitenkin mies. Mä laitan kaikki rahat mitä mulle tulee niin asumiseen... ja sitten miehen rahoilla pääosin muuten mennään. Nyt tietty ku tulee vähän mullekin palkkaa, niin sit makselen vähän laskujakin. Esim. eilen oli tullut palkkaa :)
KAUPPAG: Yhdessä käydään yleensä kaupassa. Mies saa kahden viikon välein palkan. SIt ennen ku mennään kauppaan, niin suunnitellaan kahdeksi viikoksi ruoat, ja ostetaan ne kaikki, ja laitetaan pakkaseen. Sit jääkaapin ovessa on lappu, missä ne ruoat lukee, ja sit aina vedetään yli, ku joku ruoka on tehty. Ei tarvii siis joka päivä miettiä mitäs sitä nyt tekis. Ku ne on kaikki jo suunniteltu valmiiks, ja tarvikkeet on pakkasessa:) Toiminut hyvin meillä. Tietty sit välillä pitää käydä ostaan maitoa, leipää tms. lähikaupasta, tai sitten isommasta kaupasta :)
MIELIALAG: No välillä on erittäin energinen ja hyvä mieli, välillä taas ei. Esim. eilen kävelin 8,5km ja tein suursiivouksen kotona. Tänään taas ei oikeen jaksais mitään. Riippunee myös siitä et eilen oli aivan ihana ilma! Ja tänään ei! Mutta ihan hyvä mieli on pääasiassa. Ainakin alkuun verrattuna. ku sillon vaan pelkäsin ja pelkäsin....
LAULUG: Välillä laulelen Ronjalle. Ainakin monesti laulan illalla laulun unilauluks, jos Ronja ei näytä merkkejä, et alkais nukkuun...
PUPINA: Joo käy vaan kattoos joku nurkka sieltä, et tiedetään kaikki tulla samaan paikkaan, ettei tosiaan tarvii kysellä jokaiselta äidiltä, et tuutko mukaan :D ...
Mä en itte oo ikinä käynyt ees Sellossa. Et täytyy varmaan varata tarpeeks aikaa, että löydetään perille :)
Pian tästä meenkin herätteleen ukkelii, ku meinaa tänään lähtee ostoksille( Ostaan luultavasti mulle äitienpäivälahjaa) niin siks haluaa herätä jo nyt :)
Myrtti-ja Ronja
Neitokaiset päivälevolla ja mamma surffailee. Esikoinen pitäs kohta päästää vapaaksi, mutta olkoot sängyssä vielä vähän aikaa. Lillukalla on taas jotain näppyrosoa poskessa, enkä mie taas tiedä, mistä se vois olla. Ehkä rukiista? Oon syönyt 4-viljan nallepuuroa ja siinä on ruista, muuten en kauheesti ruista syö. Pyysin lisäämään sen huomiseen prick-testiin, niin selviää sekin.
Maria, meillä kans toinen kolli käyp aina nuuskasemassa miehen haaruksia. :D Mikähän siellä niin kovasti kissaa viehättää? Kiitti noista herkkulinkeistä. Oli hyvän kuuloinen tuo munaton&maidoton kakku. Vois tehdä äitienpäiväksi sellaisen.
ÄitiyspäivärahaG: hyvin on tähän asti riittänyt säästöönkin. Hoitorahalle täälläkin päästään lokakuussa ja se saattaa tuntua aika lailla. Ehdotin miehelle, jotta otettais lyhennysvapaata asuntolainaan sen aikaa, kun olen hoitovapaalla, nii jäis ainakin sen verran enemmän käteen.
Voivoi, pitäs varmaan tuo veroehdotus tarkistaa, kun tänään on palautuspäivä. Ei kyllä kiinnosta yhtään tuollaiset hommat.
Ei kyllä ajatus juokse ollenkaan, jotenka lisää taas toisen kerran. Voikaahan hyvin!
T: Monttu ja Lillukka
Oon ollu reilun viikon nyt ihan pimennossa ja tunnenkin olevani hiukan ulkona teidän jutuista =) Olimme pojan kanssa reissussa ihan kahdestaan ja kivaa oli, mutta kyllä oli mukava tulla takaisin kotiinkin! Meillä on nyt viikon verran tehty ihan tosissaan hampaita ja näyttää että molemmat alahampaat tulee yhtä aikaa, oisivat kyllä voineet vielä hetken odottaa!! Hampaiden tulo on tehnyt meidän kiltin herran melko äksyksi ajoittain ja pari kertaa oon antanu lääkettä ku ei raukka oo edes nukkumaan kyennyt. Onko muille vielä tulossa hampaita?
Kääntymään D oppi perjanaina, mummon kanssa sitä edellisenä iltana harjoitteli ja sitten aamulla ensimmäiseksi herättyään kääntyi ihan itse :) Toistaiseksi menee vain vasemmalta puolelta ympäri, oikealta yrittäessä käsi jää tielle.
Tänään kävimme neuvolassa ja miekkosen 4kk mitat ovat 8250g, 63,5cm ja pipo 44cm. Hyvin siis kasvetaan. Tosin iltaisin oon nyt antanu 2dl korviketta kun oma maito loppuu siinä kohtaa kesken. Neuvolan täti suositteli antamaan velliä tästä lähtien ja siirtymään pikkuhiljaa kiinteisiin. Katsotaan nyt sitä sitten.. kun tuo oma maito kuitenkin riittää melko pitkälle, mutta sitä velliä ajattelin kokeilla. neuvolan täti oli myös sitä mieltä että poikaa saa jo laittaa istuvampaan asentoon rattaissa kunhan pitää sitten vastapainoksi pikkuista myös lattialla että saa jumpattua ja oiottua rankaa.
PK-TAPAAMISEEN tulen myös mukaan!! Hihkun jo innosta =)
KAUPASSA KÄYMME yleensä kerran viikossa koko porukalla ja sitten jompi kumpi muutoin mikäli tarve vaatii. Lisäksi käyn kerran n. 2viikossa Vaasan&Vaasan tehtaanmyymälästä ostamassa edullisesti leipää pakkaseen.
MIELIALAT ailahtelevat aika lailla. raskausajan selvisin ilman hormoonimyrskyjä, mut tuntuu että ne on nyt sitten senkin edestä. Itku on myös herkässä jos lukee/näkee jotain koskettavaa esim. tv:ssä, jopa tyhmät realitysarjat saa mut välillä pillittään :)
Muita galluppeja en nyt muista, yritän pikkuhiljaa taas päästä keskusteluiden tasalle
-Rainy & D (6.1)-
tauti alkoi jyllätä meikäläisenkin päässä, kurkku on kuin raastinrauta, nenä alkaa vuotaa ja päätä särkee. Esikko 1v10kk heräili itkemään ja tahtomaan juotavaa useamman kerran viime yönä, joten kai silläkin alkaa olla kurkku kipeä. On myös pidellyt käsiä korvilla monta kertaa tänään joten katsotaan joudutaanko vielä lääkäriinkin =(. Nyt molemmat lapsukaiset on päiväunilla ja minunkin pitäisi olla, mutta ei millään malta käyttää tätä ainoaa päivän omaa hetkeä nukkumiseen. Miehestä ei oo apua lastenhoitoon ennen syksyä kun on peltotyöt taas tehty...
Rahag: mulla ei oo oikeastaan muita menoja ku kauppalasku ja vaatekulut. On toi shoppailu jäänytkin omalta osalta aika vähälle viimeisen parin vuoden aikana ja lapsillekin haen suurimman osan kirppareilta tai huuto.netistä. Autollakaan ei tuu pitkiä reissuja tehtuä joten dieselikulutkin on aika pienet. Joten tällä hetkellä mulla jää päivärahasta suurin osa säästöön! Itse asiassa mun pitäis hommata uus pankkikortti kun eilen yritin nostaa rahaa niin en muistanu enää tunnusta =/ Meillä on miehen kans erilliset tilit ja mies hoitaa siis kaikki maatilan ja asumisen rahaliikenteen.
Laulamisesta: Likka saa osansa kun lauleskelen pojalle. Tällä hetkellä Hämähämähäkki on must unilauluna. Minäkin lauleskelen monesti ihan omilla sanoilla jotain tuttua nuottia. Tai siis yritän... sitä nuottia... menee yleensä aika kaukaa.
ku oltiin pudottu jo ekalta sivulta!
Poitsu nukkuu taas ulkona sikeesti, johtuukohan siitä ku viereisellä pellolla traktori jyrää tasaiseen tahtiin....?
Mulla on ihan kauheita vieroitusoireita makeasta!!
Oon yrittänyt vähentää kaiken popsimista ja ihan hyvällä menestyksellä, mutta eilen illalla sitten romahdin: ku mies söi jädeä suklaa ja kinuskikastikkeella enkä viittinyt ottaa jädeä ku ei ollut hylaa, niin vedin sitten suklaakastiketta suoraan purkista lusikalla!! Kuinka alas sitä voikaan vajota....;(
Ja nyt sitten oottelen " karkkikuormaa" miehen mukana tulevaksi....!
Ihmisliha on heikkoa, naiset....;)
Nyt täytyy mennä, vaunuista kutsu käypi!
Pupina , kohta taas sokerilla kyllästettynä!
kirjoitella tännekin. Tää päivä on ollut yhtä hulinaa. Meillä on koko lapsikatras flunssassa, Jennassa kaikista kovin.
Jenna heräs ekan kerran 5 aamulla ja sit nukkuikin 9. Yleensä herää viimeistään 8. Puol 10 alkoi perhekerho eli pikana puurot naamaan ja aamupesut ja sit kävelemällä kerhoon. Onneks ei oo ku 10min matka ni ehittiin. Sit siitä mentiin mummoa kattomaan ja sit oli vähän yli kaks pojan koulussa palaveri. (siinä välissä lasten koulusta haku). Iltapäivällä käveltii Jennan kans kotia ni ajattelin et nukahtaa pitkille unille mut kun vaunut pysähty ni 5min ja tyttö hereillä. Ei ole tänään nukkunut ku max30min unia. Äsken sain nukkumaan sitteriin, toivottavasti nukkuu vähän aikaa. Vissiin flunssa vähän vaivaa kun ei nukahda omaan sänkyyn niinku normaalisti.
Jos vaikka vähän vastailis noihin galluppeihin.
KAUPPAG: Käydään miehen kans yhdessä. Miestä ei voi päästää yksin ku tekee heräteostoksia, mie kun oon mukana ni rahaa menee aina vähemmän.
ÄIPPÄRAHAG: Tiukkaa on. Ei tosin olis niin tiukkaa jos oltais saatu talo myytyä. Nyt maksetaan sekä lainaa et vuokraa niin kohta loppuu rahat jos ei talo mene. Sit ei oo tiukkaa jos talon sais myytyä. Tarkoitus olis lähteä töihin jo nyt kesällä kun ei ole varaa jäädä kotia. Mies jää siis meillä vanhempainlomalle. Marraskuusta alkaen oon varannut hoitopaikan ryhmiksestä.
MIELIALAG: Tiukan rahatilanteen takia mieliala välillä todella maassa ja huoli tulevasta miten pärjätään. Muuten on kaikki OK. Onneks on ihana mies joka keksii aina keinon et pärjätään.
ÄITIENPÄIVÄLAHJAG: Viedään joka äitienpäivä kukat äideille, lapset piirtää kortit. Tehtiin tänään perhekerhossa Jennan kans kortti mummolle.
Alkaa kuulua sitteristä tuhinaa ja kitinää. Pitää vissiin parkkeerata sohvalle et Jenna näkee minut. (nuhan aikana ei näköjään nuku jos sattuu aukasemaan silmät eikä näe muita) Muuten kyllä nukkuu ja nukahtaa omaan sänkyyn ilman nukuttelua.
birgit ja nuhainen tytsy s.24.1
Täällä on satanut vettä jo puoli viidestä asti. Mutta minä se vain otin ja lähin rullaluistelemaan naapurin rouvan kanssa. Ja olin kyllä läpi asti märkänä.
Juuri sain lapset nukkumaan. Mies on vanhempainillassa (siis töissä kun on opettaja).
Poju kääntyi viime viikolla selältä mahalleen ja tekee sitä nyt jatkuvasti. Ja kovasti jo jutellaan ja nauretaan ääneen.Tarttuu jo myös leluun.No Nyt on ollut pari tiheän imun päivää. Öisin on syöty tunnin-puolentoista välein. Meillä siis mennään vielä pelkällä rintamaidolla. Keskiviikkona lääkärinneuvola katsotaan sitten mitä vaaka näyttää.
MANSEMAMMALLE iso hali täältä!
Kauppag: Me yritetään käydä kerran viikossa koko perhe kaupassa. Ja sitten pitkin viikkoa jompi kumpi kumpi kerkiää niin käy kaupassa.
Rahag:Meillä on tulossa lattiaremontti ja keittö remontti. Ja se kyllä " syö miestä" . Yhteistä meillä on kaikki, mutta kun toinen vain on kunnon palkalla niin kyllähän sen huomaa. On talo-ja autolainat. Minun onkin meidän rahatilanteen takia pakko miettiä töihinpaöuuta jo tammikuussa. Jos rahaa olisi, niin jäisin kotiin siihen asti että poju on 3v.
Mielialag: Eilen oli maailman huonoin äit-fiilis. Syytä en tiedä, mutta siltä vain tuntui...hormoonitko? Ja tänään on ollut tosi mahtava tunne kun olin lasten kanssa kolmestaan koko päivän. Välillä tulee sellainen tunne että voi kun tämä aika kuluis nopeaa ja taas välillä ajattelin että miksi aika kuluu nopeaa. Vaikka joka hetkestä kyllä nautin. Siis olipa tosi sekava sepustus. No se siitä.
Äitienpäiväg:Oman äitini tuntien hän haluaa syömään koko perheen voimin.Eli se siis. Mummuille kukkia.Anopista en tiedä, kun tuntuu että se ei ole yhtään kiinnostunut meidän asioista. Anoppini on ihana ihminen mutta nyt hän on touhunnut vain miehen siskon lasten kanssa. Lasten kanssa tänään tehtiin kortit. Painettiin sormiväreillä kartongille ja pahville molempien lasten kädet ja jalat.
No nyt mies tuli. Itsellä halipula, joten poistun.
Aurinkoisia päiviä kaikille!!!
t.Evelyn ja poju