Milloinhan sitä oppisi, että hiukset on pestävä joka aamu
Mikäli haluaa niiden pysyvän puhtaina iltaan saakka. Kävin eilen illalla saunassa ja hiukset kaipaa jo pesua. En tiedä mitkä tontut käy yön aikana likaamassa mun hiukset.
Kommentit (28)
Minunkaan hiukset ei likaannu mutta käyn salilla viidesti viikossa ja hikoilen, myös päänahasta. Pakko peseytyä ja pestä myös päänahka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät osaa pestä hiuksiaan.
He vain länttäävät sitä shampoota hiusten päälle ja levittävät.
Juuri näin iltasanomissa muutama päivä sitten neuvottiin. Jos itse pesisin sillä ohjeella niin ei tulisi puhdasta.
Ei varmasti neuvottu.
Vierailija kirjoitti:
Jos peset joka päivä, niin ne rasvoittuu tietenkin nopeammin. Minä pesen kerran viikossa, eikä ne likaannu edes.
Vanha myytti. Ei pidä paikkaansa.
Niin että jos kärsii seborreasta, hiukset saa pestä vain kerran viikossa. Ok.
Mulla on lyhyet hiukset, jotka todellakin täytyy pestä joka päivä. Aamulla saattavat olla rasvaisuuden suhteen ihan ok:n näköiset edellisen päivän pesun jäljiltä, mutta kun niitä käsittelee (esim. harjaa, mikä on ihan pakko, koska ovat myös totaalisen pystyssä yön jäljiltä), päänahan rasva leviää lasimaista hiusta pitkin latvaan asti ja tukka muuttuu liimaletiksi.
Aikanaan, kun tukkaa vaalennettiin ja värjättiin säännöllisesti, vaalennus teki aina tukasta sen verran karheamman, että pesu joka toinen päivä riitti.
Vähennä rasvankäyttöä niin ei ole tukka likainen joka aamu.
Kuivashampoo? Voisiko joka toinen päivä riittää?
Miten joku vieläkin elää tässä harhaluulossa?