Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloinhan sitä oppisi, että hiukset on pestävä joka aamu

Vierailija
29.03.2026 |

Mikäli haluaa niiden pysyvän puhtaina iltaan saakka. Kävin eilen illalla saunassa ja hiukset kaipaa jo pesua. En tiedä mitkä tontut käy yön aikana likaamassa mun hiukset.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos peset joka päivä, niin ne rasvoittuu tietenkin nopeammin. Minä pesen kerran viikossa, eikä ne likaannu edes.

Miten joku vieläkin elää tässä harhaluulossa?

Vierailija
22/45 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkaan hiukset ei likaannu mutta käyn salilla viidesti viikossa ja hikoilen, myös päänahasta. Pakko peseytyä ja pestä myös päänahka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät osaa pestä hiuksiaan.

He vain länttäävät sitä shampoota hiusten päälle ja levittävät.

Juuri näin iltasanomissa muutama päivä sitten neuvottiin. Jos itse pesisin sillä ohjeella niin ei tulisi puhdasta.

Ei varmasti neuvottu.

Vierailija
24/45 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos peset joka päivä, niin ne rasvoittuu tietenkin nopeammin. Minä pesen kerran viikossa, eikä ne likaannu edes.

Vanha myytti. Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
25/45 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että jos kärsii seborreasta, hiukset saa pestä vain kerran viikossa. Ok.

Vierailija
26/45 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lyhyet hiukset, jotka todellakin täytyy pestä joka päivä. Aamulla saattavat olla rasvaisuuden suhteen ihan ok:n näköiset edellisen päivän pesun jäljiltä, mutta kun niitä käsittelee (esim. harjaa, mikä on ihan pakko, koska ovat myös totaalisen pystyssä yön jäljiltä), päänahan rasva leviää lasimaista hiusta pitkin latvaan asti ja tukka muuttuu liimaletiksi.

Aikanaan, kun tukkaa vaalennettiin ja värjättiin säännöllisesti, vaalennus teki aina tukasta sen verran karheamman, että pesu joka toinen päivä riitti.

Vierailija
27/45 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä rasvankäyttöä niin ei ole tukka likainen joka aamu.

Vierailija
28/45 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivashampoo? Voisiko joka toinen päivä riittää?

Vierailija
29/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulosairaus!

Vierailija
30/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivällä/iltapäivällä/illalla otetaan suihku päivän päätteeksi. Näin täällä ja on mukava mennä puhtaana petiin. Säilyy tyynyliina ynnä petivaatteetkin puhtaina pitkään. jotenkin freesimmät ja paremmat unetkin saa

Vierailija
31/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät osaa pestä hiuksiaan.

Niinpä. Rasva ja lika vaan lemuaa.

Pääasia on pestä päänahka huolellisesti sormenpäillä hieroen vaikka kahteen kertaan. Hiukset puhdistuvat siinä samalla. Niitä ei tarvitse erikseen vatkata.

Vierailija
32/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kärsii taliköhnästä/hilseestä, joka lähtee laikkuina/seborreeinen ekseema niin hiukset pitää pestä joka päivä.

Vierailija
33/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivashampoo? Voisiko joka toinen päivä riittää?

Ei auta. Mieluummin pesen kuin laitan noita kemikaaleja päänahkaan muhimaan.

Ap

Vierailija
34/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä vaahdotat kahdesti?

Vierailija
35/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa vaihtaa sampoo aineeseen, jossa on ph alle 5. Esim. Lactolinessa on ph 4,5. Voit myös huuhdella hiukset ja hiuspohjan laimennetulla etikalla. Tuosta saattaa olla apua, jos siis et haluaisi pestä niitä hiuksia aina aamuisin.

Ei ole tälläkään vaikutusta. Käytin pitkään shampoota, jonka pH on 4.5 ja olen muutenkin käynyt läpi aivan hillittömän määrän erilaisia shampoita.

Ap

Ei siihen auta mikään shampoo, pesuvälin pidennys tai mikään muukaan konsti jos päänahka on rasvoittuvaa sorttia. Ei ole mitään vikaa siinä että pesee hiukset päivittäin, itsekin pesen ja föönaan joka ikinen aamu. Hiukset ovat näkyvästi likaiset alkuiltapäivään mennessä jos illalla pesee. 

Vierailija
36/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin hiusten paksuudesta. Ohuet joutuu pesemään päivittäin, paksummille voi riittää 2 kertaa viikossa. Rastoja ei pestä lainkaan.

Vierailija
37/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaahdotan siis välillä kolmestikin ja silloin tulee niin puhdasta ettei tarvi kolmeen päivään pestä. Tuplavaahdotus on ihan ehdoton.

Vierailija
38/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini lemuaa makean äitelälle. En tiedä mikä häntä vaivaa, mutta päänahkaan hajun  lähteen aijoittaisin. Ei ole shamppoon haju eikä hän ole likainen. 

Vierailija
39/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän laita hoitoainetta päänahkaan tai käytä kovin hoitavaa shampoota? Niissäkin on eroja. 

Vierailija
40/45 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista vaihtaa tyynyliina viikon välein. Muista myös pestä hiusharja ja kampa saippualla joka viikko. Lisäksi jos käytät pipoa tai jotain päähinettä, niin nekin kannattaa pestä parin viikon välein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän