Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä huudatus-unikoulu meneillään.

Vierailija
06.05.2007 |

Lapsi alle vuoden.

On koko elämänsä heräillyt pitkin yötä, harvoin vain 2krt, yleensä min 5krt.

Nyt en jaksa enää :/ Tavallinen unikoulu ei auttanut, tassutella saa koko yön.

Meni nukkumaan tänään 8.30, on herännyt jo 3krt.

Haukkukaa mut jos haluatte mut mä olen aivan loppu näihin heräilyihin..

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä unikoulua kannattee kokeilla, jos siihen voimia on! Meillä nuorempi heräs vielä tuossa vuoden ikäisenä keskellä yötä syömään, mutta yhden kerran vain. Onneksi nyt mennyt ohi ja nukkuu koko yön, ikää 1,5 v. Vellipullon kanssa nukahtaa ja velliä myös aamupalaksi :), sitä kannattaa kokeilla! (vain 4 viljan valmisvelli maistuu, muksun)

Vierailija
2/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös vajaa vuoden ikäinen ja heräillyt todella tiheään tahtiin esim 5-7 ikäkuukausien aikana hän heräsi tunnin välein...ei ollut helppoa ei. Yritimmme unikoulua huonolla menestyksellä. Syy kuitenkin selvisi. Hänellä oli korvatulehdus ja lääkäri sanoi, että hänellä on liimakorva ja suositteli tuubeja. Annoimme laittaa ja samalla hän oli poistanut kitarisat koska olivat pahasti infektoituneet. Eipä poika ole sen jälkeen heräillyt. Muistan kun neuvolassakin he jossain vaiheessa meinasivat että joskos olisi kitarisojen syy.

Anyway, tsemmpiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi käytetty lääkärissä?

Vierailija
4/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans päädyttiin samaan ratkaisuun, kun lapsi oli vuoden vanha. Heräili 10-15 kertaa yössä, oli sitten vieressä tai omassa sängyssä.. Sinnittelin asian kanssa aivan liian kauan ja olin aivan loppu, ennen kuin uskaltauduin pitämään unikoulun. Mutta se kyllä kannatti ja oli aivan ihana nähdä hyvin levännyt ja iloinen vauva sen yliväsyneen ja kitisevän tilalla ;)

Vierailija
5/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos itse on ihan väsynyt...

Vierailija
6/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan ensin on varma ettei lapsi ole kipeä eikä nälkäinen, niin mä myös suosittelen. Meillä poika heräili melkein vuoden ikään asti n tunnin välein yöllä. SItten päätin vain huudattaa. Huusi ekan kerran klo 02 ja huusi kurkku suorana 03.30 asti. Kävin välillä huoneessa laittamassa tuttia suuhun ja peittelemässä, mutta huuto vain ylti kun näki minut. No, sitten nukahti ja nukkui aamuun ja sen jälkeen on nukkunut joka yö 2 kk ajan. ELi tuo 1,5 tunnin huudatus riitti.

Vierailija
7/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olette selvittäneet sen mahdollisuuden? Jos lapsella vaikka kipua, on kamalaa jättää hänet huutamaan yksin hätäänsä.

Meillä oli heräilyä ruoka-allergisen kanssa.

Vierailija
8/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeutta ja pitkäjänteisyyttä toivon teille. Huuto on kamalaa, mutta jos lapsessa ei mitään fyysistä sairautta ole, niin suosittelen. Älkää vaan nyt periksi antako vaan viette unikoulun ohjeitten mukaan loppuun asti.

Tsemppiä ja *hali*

T: 3-vuotta yövalvomisia kokenut

Vierailija
9/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko lapsen päiväohjelma olla liian " rankka" ? Jos päivän aikana tapahtuu liikaa uusia ja odottamattomia asioita, niin vauva/lapsi voi käydä asioita yöllä läpi ja heräillä jatkuvasti (koska ei siis pysty käsittelemään kaikkea infoa).

Minun ehdotukseni voisi unikoulun sijaan olla esim. päivärytmin rauhoittaminen ja säännöllisemmät päiväunet.

Tsemppiä joka tapauksessa!

Vierailija
10/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se kyllä auttaa aniharvaa valvojaa. Sen tietää jokainen, jolla on kunnolla valvottavia lapsia ollut.

Lapset ovat todella erilaisia nukkujia alusta lähtien. Tuollainen heräämistiheys pitkään jatkuneena herättäisi ekana epäilyt terveyteen liittyvästä ongelmasta, vasta sitten huonosta nukkujasta.

Vierailija
11/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi. Lapsi heräsi 5-20 kertaa yössä yli vuoden ikäisenä. Ei auttanut tassuttelut yms. Allergioitakin etsittiin mutta ei löydetty.

Vajaa viikko siinä meni. Oli yhtä hel.....ä. Mutta sen jälkeen alkoi nukkumaan yöt. Ja koko perhe on tyytyväinen. Lapsestakin tuli iloisempi kun saa nukutuksi.

Vierailija
12/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän hyvinkin omakohtaisesti, mitä tarkoittaa kun lapsi ei kertakaikkiaan nuku. Olen itse käynyt samat unikoulukokeilut läpi ja päätynyt siihen, että päivärutiinin rauhoittaminen on ainoa keino, joka tepsii (ainakin meillä!).

Vierailija
13/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi huudella ilman mitään fyysistä vikaa. Lapsi on toisin sanoen tottunut tarkistamaan kevyen unen aikaan, että oma turvallinen ja rakas äiti/ isä on lähellä. Tämä on erittäin rankkaa, mutta täytyy muistaa että lapsi ei tee tätä tahallaan (vaikka äärimmäisen raskasta onkin)!!

Hyvä ratkaisu on tällöin " huudatusunikoulu" , vaikka julmalta kuulostaakin.

Meillä kolme lasta ja kaksi näistä nukkuu hyvin. Keskimmäinen pian kolme vuotta ja itkee edelleen joka yö. Sama päivärytmi kaikilla...

Lastenneurologi on lapsemme tutkinut ja hänen mukaansa huutaminen on siis tapa varmistaa vanhemman läheisyys. Hoito: UNIKOULU.

Vierailija
14/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudatusunikoulullahan vain opetetaan lapselle, että kun hän kaipaa äitiä ja isää he eivät tule paikalle. Siksi hän ei enää heräile...

Vierailija
15/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä että käyttää mua huvituttina. Aina kun herää niin haluaa tissin suuhun.

Kun mieheni nukuttaa niin kaikki sujuu helpommin. Vauva tietää että isältä ei tissiä heru ja nukkuu aika hyvin yönsä. Jos herää niin toteaa varmaan että " Jaa, tuossa on iskä, jatkanpa unia, maitoa ei saatavilla."

Ap

Vierailija
16/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on varmasti ns. tapa, jolla lapsi varmistaa vanhempiensa läsnäoloa...Mutta MIKSI?!? Ainakin edellinen vastaaja kertoi, että vanhin ja nuorin nukkuvan hyvin, mutta keskimmäinen huutaa. Tuntuisi siinä jo maalaisjärkikin sanovan, että lapsihan huutaa vanhempien huomiota ja läsnäoloa, jota ei siis saa päivän aikana tarpeeksi.

t. Unikoulun paatunut vastustaja

Vierailija
17/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voisiko lapsen päiväohjelma olla liian " rankka" ? Jos päivän aikana tapahtuu liikaa uusia ja odottamattomia asioita, niin vauva/lapsi voi käydä asioita yöllä läpi ja heräillä jatkuvasti (koska ei siis pysty käsittelemään kaikkea infoa).

Minun ehdotukseni voisi unikoulun sijaan olla esim. päivärytmin rauhoittaminen ja säännöllisemmät päiväunet.

Tsemppiä joka tapauksessa!

Päivät on selkeitä, rutiinit löytyy, päikkärit on 1krt/vrk (2-3h), ja tätä heräilyä on jatkunut aina. Ei siis ole mikään uusi juttu joka voisi johtua uusista taidoista tms.

Kiitos kumminkin.

Ap

Vierailija
18/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maidon tarjoilu kylmästi pois ja läheisyyttä tilalle. Eikö toiminut?

Vierailija
19/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa on lapsia, jotka eivät missään olosuhteissa nuku hyvin ensimmäisiä vuosiaan. Sillä ei ole välttämättä mitään tekemistä päivien sisällön kanssa.

Vierailija
20/38 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen. En ole koskaan oikein sisäistänyt miksi pitää lasta " unikouluttaa" . Miksei voi vain kuunnella lasta ja huolehtia, että on hyvä olo. Minusta tuolla yöllisellä tarkistelulla on oma tehtävänsä lapsen psykologisen kehittymisen kannalta, ihan maalaisjärjellä ajateltuna. Kun lapsi on valmis siihen, jää tarkistelukin yöllä.

17

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi