Kevätahdistus - vietän päivän sängyssä Netflixiä katsellen, verhot tiukasti kiinni
Ikkunasta näen kun kaikki lähtevät innolla ulkoilemaan. Minulle kevätaurinko on painajainen. Onneksi on pimennysverhot.
Onko kellään samaa?
Kommentit (18)
Mikä siinä ahdistaa? Onhan sitä paljon kevätahdistusta, syysahdistusta, pimeäahdistusta jne jne.
Keho ja mieli on kaks eri asiaa. Joskus asiat pitää tehdä. Ahdistus ei haihdu sillä, että ajattelet että nyt ei ahdista. Heti kun lähdet liikkeelle niin keho saa eri signaalin. Joten kokeile :) verhot auki ja happee
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä ahdistaa? Onhan sitä paljon kevätahdistusta, syysahdistusta, pimeäahdistusta jne jne.
Minulle nämä kevään pari viikkoa ovat pahimmat, jo toukokuusta alkaa tuntua paremmalta.
Ehkä joku hormonaalinen juttu, liika valo yhtäkkiä laukaisee ahdistuksen.
Muuten olen hyvin positiivinen ja aktiivine ihminen. En taas ikinä ahdistu tai masennu pimeästä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Mulla on järjetön ahdistus ja widutus, ja lamaannus loka - marraskuussa. Kevät on ihanaa aikaa: valo, lämpö, aurinko! Elämä!
Täällä sama. Valon lisääntyminen ahdistaa, koti näyttää likaiselta vaikka olen siivonnut. Ulkona siitepöly ja katuhiekka ja harmaan kaikki sävyt. Koko ajan v##uttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Mulla on järjetön ahdistus ja widutus, ja lamaannus loka - marraskuussa. Kevät on ihanaa aikaa: valo, lämpö, aurinko! Elämä!
Minä taas nautin siitä pitkästä, pimeästä ja märästä syksystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle nämä kevään pari viikkoa ovat pahimmat, jo toukokuusta alkaa tuntua paremmalta.
Muuten olen hyvin positiivinen ja aktiivine ihminen. En taas ikinä ahdistu tai masennu pimeästä.
-ap
No ole ne pari viikkoa siellä verhojen takana kunnes taas pääset mökistäsi pihalle. Eihän se sen kummempaa vaadi kun kerran tiedostat että pari viikkoa on pahimmat. Mikä on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
No ole ne pari viikkoa siellä verhojen takana kunnes taas pääset mökistäsi pihalle. Eihän se sen kummempaa vaadi kun kerran tiedostat että pari viikkoa on pahimmat. Mikä on ongelma?
Mietin että onko kohtalotovereita ja vertaistukea. Niin monet kummastelee tätä ja pitää epänormaalina.
-ap
On paljon kevään -kesän ahdistusta kokevia , toiset ovat taas syksyn - talven vuoksi ahdistuneita. Voimia ja jaksamista kummallekin ryhmälle. Itselläni ei sää vaikuta mielialaan vaan hormoonit
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama. Valon lisääntyminen ahdistaa, koti näyttää likaiselta vaikka olen siivonnut. Ulkona siitepöly ja katuhiekka ja harmaan kaikki sävyt. Koko ajan v##uttaa.
Sama täällä. Lisäksi minulla on paha lepän siitepölyallergia ja jos ulos on pakko mennä, niin ainakin tuulisella säällä menen ulos maski naamalla. Muuten iskee nuha, väsymys ja huimaus, vaikka allergialääkitys on ja muut allergiani on siedätetty (leppään eivät ole kehittäneet siedätystä vieläkään ja se tietysti viiduttaa lisää).
Pandemiakeväänä 2020 jengi hajoili, kun joutui olemaan kotona ja piti ajatella kasvomaskeja tavalla tai toisella. Itse olin mielessäni että tää ihminen elää näin joka kevät.
Miten tässä hlvetti mihinkään ulos lähtee kun koko ajan on ihan kamala ku_sihätä. Vaikka olisin just käynyt vessassa niin siitä huolimatta. Joo, ulos ja lenkille, tuli k_uset housuun tai ei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Mietin että onko kohtalotovereita ja vertaistukea. Niin monet kummastelee tätä ja pitää epänormaalina.
-ap
Mihin tarviset sitä vertaistukea kun tiedostat asian? Ja mitä siitä mitä muut ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
laiskuutta se vaan on niin kuin kaikki masennus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
-ap
Täällä on yksi kohtalotoveri. Monet kyllä kummastelee, mutta olen kuullut lääkärin sanovan, että kaamoksen jälkeinen masennus on yleisempää kuin kaamosmasennus. Kesällä onneksi poistuu.
Minä ymmärrän sinua ap! Tunnen täsmälleen samoin. Nimenomaan alkukevät on paha. Kukintosiitepölyt väsyttää enemmän, kroppa kerää nestettä allergian rykäistessä päälle ennen kuin tasoittuu, liika valoisuus saa vapaapäivinä pysymään sisällä kunnes se vähän rauhoittuu alkuiltaan mennessä, en halua nähdä ihmisiä jos ulkoilen enkä että he näkevät minua ihan niin kirkkaasti :D
Lisäksi iho näyttää huonovointiselta, kaikki on likaista ja ikkunat - oh no.
Toukokuussa kaikki ok, kesäkuu vehreydessään on ihanin, syksyä ja pimeyttä RAKASTAN, samoin heti alkavaa sydäntalvea, joulun aikaa. Jotenkin vuodenvaihteen jälkeen lässähtää kaikki maagisuus ja ei oikein mikään tuo intohimoa. Pääsiäinen on ihan jees, vappua inhoan eniten maailmassa. Mikä tekopirteyden karnevaali, yäk.
Ahdistuisin sisällä aurinkoisella säällä.
Vierailija kirjoitti:
On paljon kevään -kesän ahdistusta kokevia , toiset ovat taas syksyn - talven vuoksi ahdistuneita. Voimia ja jaksamista kummallekin ryhmälle. Itselläni ei sää vaikuta mielialaan vaan hormoonit
Sää eli valon määrä vaikuttaa juuri niihin hormooneihin.
Ei oo mutta ajattelin silti nykäistä kännin ja Netflixin heti alkuillasta!