Ruosteisen vm. 2006 peugeotinrämän ylläpitokulut
Joku tonni vuodessa mekaaniseen ylläpitoon kuten huoltoihin. Katsastus päästöineen satku. Bensa työmatkoihin ja kevyisiin kaupunkiajoihin kuten kauppareissut n. 200€ kuussa. Vakuutus ja vero yht vuodelle jyvitettynä noin vajaa satku kuussa. Silloin tällöin pesu, kerran vuoteen öljy. Lasinpesunestettä välillä. Polttimoita, pyyhkimiä joskus.
2006 peugeotin tiellä pitämiseen menee n. 400 euroa kuussa. Kohta tulee päälle vielä asukaspysäköinti 60€/kk.
Ottaa päähän ettei työtäni voi tehdä etänä.
Kommentit (8)
"Vakuutus ja vero yht vuodelle jyvitettynä noin vajaa satku kuussa"
Olet sitten uusi kuski. Mulla tuon ikäinen pösö reuhka 307 ja vakuutus 152€/v ja Trafi 187€/v. Huollot ja katsastukset kahdelta vuodelta yhteensä alle 300€. Ostin 2v sitten 500 eurolla, hitsasin toisen helman ja katsastin. Kilometrejä tullut 14000.
Vierailija kirjoitti:
Kohta se on paalattava kun ruostuu puhki
Olisi katastrofi joten pakko tehdä alustaan vippaskonsteja kuten massausta jottei tule katsastushylkyä.
Vierailija kirjoitti:
"Vakuutus ja vero yht vuodelle jyvitettynä noin vajaa satku kuussa"
Olet sitten uusi kuski. Mulla tuon ikäinen pösö reuhka 307 ja vakuutus 152€/v ja Trafi 187€/v. Huollot ja katsastukset kahdelta vuodelta yhteensä alle 300€. Ostin 2v sitten 500 eurolla, hitsasin toisen helman ja katsastin. Kilometrejä tullut 14000.
Ei kaikki osaa hitsata itse eikä ole nostureita ym. välineitä kotipihalla. Tai kotipiha voi olla joku kerrostalon etupiha.
Vierailija kirjoitti:
Osta sähköauto. Nyt on jo aika.
Kodittomienkin kannattaisi vaan ostaa kartano Westendistä. Ettei tarvitse kärvistellä lehtiroskiksissa ja ostarien nurkissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi katastrofi joten pakko tehdä alustaan vippaskonsteja kuten massausta jottei tule katsastushylkyä.
Pohjasta irtoruosteet pois ja fluidfilmiä joka paikkaan ja koteloihin.
Kerran vuoteen niin pysyy ruosteettomana. Maksaahan tuokin tietty.