Melkein aina irtoaa ruokaan hiuksia ruoanlaitossa, olen pitkähiuksinen
Ei auta vaikka on hiukset kiinni ja siihen päälle vielä letitetty. Mitä pitäis tehdä? Laittaa leivontamyssy? Hiuspanta? Vaihtaa ennen ruoanlaittoa ja hiusten kiinni laittamisen jälkeen vielä puserokin jos siihen on tarttunut hiuksia? Lähinnä mietin jos joskus laittaisin ruokaa muillekin kun itselleni...
Kommentit (15)
No ennen pidettiin huivia tai leivontamyssyä myös kotona, ettei pidä hiuksia muiden syödä. Minä pidän kotona huivia, kun en halua edes omia hiuksia syödä
Hiukset kunnolla kiinni ja huivi tai myssy siihen päälle. Mutta kyllä minulla riittää ihan sekin, että laittaa hiukset nutturasykerölle tai letille. Jos sulta lähtee niin paljon hiuksia, että se ei riitä, kannattaa ehkä käydä lääkärissä, sillä jossain on varmaan vikaa jos tuollainen tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Inhottavaa. Yök. Ensin hiukset kiinni. Leivontamyssy ja puhtaan vaatteen vaihto.
Missä järjestyksessä? Varmaan ensin hiukset kiinni ja letitys, sitten puseron vaihto (löysä kaula-aukko jotta ei irrota hiuksia), sitten leivontamyssy?
Vierailija kirjoitti:
Hiukset kunnolla kiinni ja huivi tai myssy siihen päälle. Mutta kyllä minulla riittää ihan sekin, että laittaa hiukset nutturasykerölle tai letille. Jos sulta lähtee niin paljon hiuksia, että se ei riitä, kannattaa ehkä käydä lääkärissä, sillä jossain on varmaan vikaa jos tuollainen tilanne.
Muuten hyvä vinkki mutta mikä on todennäköisyys päästä lääkärille julkiselle hiustenlähdön takia? Kun yksityiseen ja mahdollisiin tutkimuksiin ei ole varaa toimeentulotuella.
No mä pidän jotain myssyä ja pudistelen paitaa ulkona (ihan päälläni) ennen leivonnan/ruoanlaiton aloittamista.
Mitä se haittaa? Hiukset on kiva lisuke, kun niitä saa syödessä ruoan mukana suuhunsa.
Teen ruokaa ilman housuja. Ihmeesti nekin karvat löytää tiensä sieltä essun alta ruoan joukkoon.
Mitä tehdä?
Lapsena äiti opetti, aina ruokaa laittaessa ja leipoessa hiukset liinan alle.
Myssy mitä on myös keittiöissä kouluissa pysyy hilseet ja hiukset keitosta poissa.
Mulla lyhtet hiukset mutta aina suht tiukka puuvillapipo päässä kun leivon tai teen ruokaa. Välillä ihmettelen noita kokki ja leivontaohjelmia kun on monella pitkät hiukset ja osalla auki.
Ne hiukset voi noukkia ruuan seasta tai suusta pois.
Inhottavaa. Yök. Ensin hiukset kiinni. Leivontamyssy ja puhtaan vaatteen vaihto.