Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsetuntovaikeudet pettämisen jälkeen

Vierailija
20.03.2026 |

Voiko päästä koskaan yli? Terapia, vakuuttelut, mikään ei tunnu et auttaa. vuosien mittaan vaan pahenee itseinho ja itseluottamus, Olisko kuitenkin kosto auttanut parhaiten

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sun pitää kysyä itseltäsi että oliko niitä vaikeuksia jo ennen tuota suhdetta? Eihän se pettäminen sinua määrittele kun pettämisen takana voi olla muitakin syitä kuten sen pettäjän oman egon pönkitys. Eli tiedätkö syyn miksi petettiin? Jos petettiin sen takia ettei sun ulkonäkö miellytä tai luonne niin sehän on sen pettäjän ongelma. Sun ulkonäkö tai luonne voi miellyttää jotakin toista henkilöä. 

Vierailija
2/7 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan siittä tulee hyvä mieli kun tasaa puntit. Pettäminen ei koskaan kuitenkaan johdu petetystä, vaan pettäjän epärehellisestä ja heikosta luonteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan siittä tulee hyvä mieli kun tasaa puntit. Pettäminen ei koskaan kuitenkaan johdu petetystä, vaan pettäjän epärehellisestä ja heikosta luonteesta.

Minusta tuli pettäjä den jälkeen kun mieheni jäi kiinni 8kk kestäneestä salasuhteesta.

Vierailija
4/7 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös itsetunto ja itseinho ja arvottomuuden tunne vain pahentunut, vaikka siitä, kun mies petti, on jo kymmenisen vuotta aikaa. Asiaa pahentaa se, että mies ei ole kertonut syytä pettämiseen. Etsin siis syytä itsestäni. En pysty enää kohtaamaan edes miehen kavereita, jotka tiesivät pettämisestä, koska luulen heidänkin ajattelevan, että tietenkin vika oli minussa. Ei olisi syytä pettää, jos olisin hyvä ja riittävä. Näin minä ajattelen. 

Vierailija
5/7 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään pettäjän ei kannata sanoa, et toinen oli helkkarin paljon paremman näköinen ja tuntuinen jos haluaa jatkaa, mut eiköhän kaikki tiedä et kyllä se on fyysinen vetovoima, mikä ajaa pettämään eikämitkään "omat ongelmat".  Miettikääpä hetki tyyppejä kenen kaa joku tuntemanne on pettänyt, onko yhtään hyvinvarusteltua blondia joukossa? Vai onko paljonkin esim. väsyneitä harmaita kotiäitejä?

Vierailija
6/7 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuli pettäjä den jälkeen kun mieheni jäi kiinni 8kk kestäneestä salasuhteesta.

No niin tein minäkin. Tosin ei ollut kosto mielessä, osui vaan kohdalle hauska ihana ihminen. En tuntenut edes pettäväni.

Vierailija
7/7 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös itsetunto ja itseinho ja arvottomuuden tunne vain pahentunut, vaikka siitä, kun mies petti, on jo kymmenisen vuotta aikaa. Asiaa pahentaa se, että mies ei ole kertonut syytä pettämiseen. Etsin siis syytä itsestäni. En pysty enää kohtaamaan edes miehen kavereita, jotka tiesivät pettämisestä, koska luulen heidänkin ajattelevan, että tietenkin vika oli minussa. Ei olisi syytä pettää, jos olisin hyvä ja riittävä. Näin minä ajattelen. 

Pettämiseen liittyy myös tällanen julkinen häpeä, nolataan vähänkuin julkisesti, osa ihmisistä tietää ja on nähnytkin, että tuota on petetty ja edelleen se jatkaa pettäjä-kumppaninsa kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi