Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä oikein, että osa-aikatyötä tekevien pitää odottaa päätöstä ansiosidonnaisesta monta viikkoa?

Vierailija
19.03.2026 |

Tämä siis omassa työttömyyskassani jatkuvaa. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ja tuo on yksi syy siihen miksi en tee mitään töitä.

Vierailija
2/14 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikein että joka kerta kun sairauspäivärahaa jatketaan, tarvitaan Kelalle uusi B-lausunto (jossa siis sama asia jatkuu koko ajan) ja sairastuneen pitää aina odotella uusi 4 viikkoa kun Kela käsittelee asian ja tekee päätöksen maksaa??

Ei minustakaan.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosi ärsyttävää. Kun vielä se odotusaika vaihtelee, ei koskaan tiedä, milloin on tulossa seuraavan kerran rahaa. Esimerkiksi vaikka tein tammikuun hakemuksen tammikuun lopussa, niin helmikuussa en saanut mitään ja nyt maaliskuussa olen saanut tammikuun ja helmikuun erät. 

Vierailija
4/14 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miten monta viikkoa?

Kun työnantajanhan pitää 5 päivän sisällä ilmoittaa palkkatulot tulorekisteriin. 

Vierailija
5/14 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli miten monta viikkoa?

Kun työnantajanhan pitää 5 päivän sisällä ilmoittaa palkkatulot tulorekisteriin. 

A-kassassa vähintään 2 viikkoa.

Vierailija
6/14 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miten monta viikkoa?

Ai ok. Luulin että käsittely oikeasti kestäisi monta viikkoa. 

Vierailija
7/14 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tosi ärsyttävää. Kun vielä se odotusaika vaihtelee, ei koskaan tiedä, milloin on tulossa seuraavan kerran rahaa. Esimerkiksi vaikka tein tammikuun hakemuksen tammikuun lopussa, niin helmikuussa en saanut mitään ja nyt maaliskuussa olen saanut tammikuun ja helmikuun erät. 

Jatkan vielä, että onneksi en tarvitse muita tukia kuin nuo työttömyysäivärahat, eikä minulla on vuokraa maksettavana. Mutta voi vain kuvitella, mikä soppa siitä tulisi, jos pitäisi hakea kuukausittein toimeentulotukia tai maksaa vuokrat säännöllisesti. Ymmärrän hyvin tuota, joka kirjoitti, että ei sen takia ole ottanut osa-aikatöitäkään. 

Vierailija
8/14 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli miten monta viikkoa?

Ei palkkatulojen ilmoittaminen ole ollut ongelma, ne on ilmoitettu aina 2 päivän sisällä, mutta työttömyyspäiväraha on silti myöhässä. Ote-kassa 3 - 6  viikkoa.

Vierailija
9/14 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miten monta viikkoa?

Ei palkkatulojen ilmoittaminen ole ollut ongelma, ne on ilmoitettu aina 2 päivän sisällä, mutta työttömyyspäiväraha on silti myöhässä. Ote-kassa 3 - 6  viikkoa.

Ote-kassan sivut:

Käsittelyssä nyt

02.03.2026

saapuneet ensihakemukset

17.03.2026

saapuneet jatkohakemukset

04.03.2026

saapuneet soviteltavat jatkohakemukset --> eli n. 2 viikkoa

Vierailija
10/14 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan tarvinnut odotella kuin 4-5 päivää hakemuksen lähettämisestä. PAM

Vierailija
11/14 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miten monta viikkoa?

Ai ok. Luulin että käsittely oikeasti kestäisi monta viikkoa. 

Yli 2 viikkoa on monta viikkoa. Jos ei ole tehnyt töitä, niin päivärahat saa kahdessa päivässä.

Vierailija
12/14 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikein, että pittää käyvä töissä, että saa kaljarahaa?

Vierailija
13/14 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ärsyttävää juuri tuo, kun et tiedä, koska saat rahaa. 
Minä sain Kelalta tammikuun rahat tammikuun puolessa välissä. Helmikuun rahat sain 6 viikkoa myöhemmin 25.2. puolet ja 2.3. puolet. Tuon 6 viikon aikana oli kuitenkin kaikki normaalit laskut maksettava ja ruokaa ja bensaakin ostettava joten kaikki mitä helmikuussa tuli, myös meni saman tien luottokortin maksuun ettei se ole tapissa koko ajan. 2.3. alkaen olen taas odottanut uutta käsittelyä, käsittelyaika noin 4 viikkoa.

Muutenkin raha on tiukassa, kun ei sairauspäiväraha ole kuin 70% palkasta ja sitten saa viikkotolkulla odottaa seuraavaa maksupäivää. Ihan peestä.

Vierailija
14/14 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella ärsyttävää juuri tuo, kun et tiedä, koska saat rahaa. 
Minä sain Kelalta tammikuun rahat tammikuun puolessa välissä. Helmikuun rahat sain 6 viikkoa myöhemmin 25.2. puolet ja 2.3. puolet. Tuon 6 viikon aikana oli kuitenkin kaikki normaalit laskut maksettava ja ruokaa ja bensaakin ostettava joten kaikki mitä helmikuussa tuli, myös meni saman tien luottokortin maksuun ettei se ole tapissa koko ajan. 2.3. alkaen olen taas odottanut uutta käsittelyä, käsittelyaika noin 4 viikkoa.

Muutenkin raha on tiukassa, kun ei sairauspäiväraha ole kuin 70% palkasta ja sitten saa viikkotolkulla odottaa seuraavaa maksupäivää. Ihan peestä.

Todella toivon, että tekoäly korvaa ihmiskäsittelijät ja PIAN. 

Tulee jotain järkeä näihin käsittelyaikoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme