Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Voiko synnyttäessä juoda viinaa kivunlievitykseen?
19.03.2026 |
Alkoholi lamauttaa keskushermostoa, ja ennen vanhaan paloviinaa käytettiinkin kipulääkkeenä synnytyksissä, leikkauksissa ja hammashoidossa. Miten siihen nykyisin suhtauduttaisiin jos salissa naukkailisi kossua? Synnyttäneiltä tätä lähinnä kysyn.
Kommentit (5)
No ei kyllä käynyt mielessäkään.
Eikä ollut tarvetta, puudutteet veivät käytännössä kaikki kivut, siis siitä eteenpäin kun ne sai.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Suurin osa lapsista saa alkunsa alkoholin vaikutuksesta, jote loogisinta olisi olettaa, että alkoholia saa käyttää myös synnytyksessä.
Alue: Aihe vapaa
Tai jos paikalla on kätilöitä, niin mitä mieltä olette?