Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain kerran vuodessa siivoaminen on järkevää

Vierailija
14.03.2026 |

Näin on. Aikaisempaa ketjua ei jostain syystä löydy, mikä on ihme, koska tässä keskustellaan aiheesta. Itsekin olin aikanaan suoraan sanottuna rasittava äm mä, joka valitti pienistäkin, mutta nykyään olen luojan kiitos ymmärtänyt, että se pöly ja roska ei ole paha asia. Kertoo vain elämästä. Mutta ennen kaikkea: säästämme tällä tavalla joka vuosi ainakin 52 tuntia aikaa, eli kolmatta vuorokautta. Emme siis imuroi, luutua tai lastaa lattiaa kuin kerran vuodessa, yleensä talvea vasten syksyisin. Ruokapöytä yms. tasot toki pitää pitää puhtaana, mutta nekin tulee aina siinä teon yhteydessä eikä niitä tarvitse erikseen alkaa siivoilemaan tai pitää mitään siivouspäiviä. Samoin kuin WC-istuin hurautetaan vessanpuhdistusaineella, jos alkaa näyttää tummalta.
Tiedäthän, että liasta ei synny mitään hyönteisiä tai mitään. Pölyt ja roskat eivät myöskään aiheuta sinulle tauteja. Koti voi olla kiiltäväksi hinkattu, mutta sitten kotiin tullessa jääkin kädet pesemättä. Käsien pesusta meillä ei koskaan luistetakaan. Aina, kun käydään vessassa, tullaan sisälle tai aletaan syömään, pestään kädet saippualla ja vedellä. Me ei ollakaan sairaana, kun jotkut tutut tuntuu koko ajan olevan örkkitaudissa tai kuumeessa. Suosittelen tätä elämäntapaa kaikille. Stressi on vähäistä nykyään, kun ei vielä siivouksesta tarvitse huolehtia kaiken muun päälle.

Ja jos joku alkaa viisastella niin kyllä, ei sovi aina esim. lapsiperheisiin. Toki ne vellirupulit ja oksennukset täytyy siivota. -N38

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

yök

Vierailija
2/10 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna? Juhannuksena?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no mulle siivoaminen ei ole mikään ylitsepääsemätön rasite. Tykkään kun on puhdas koti. 

Vierailija
4/10 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi helvetti. Toivottavasti lapsesi kasvavat paremmiksi ihmisiksi kuin tuollainen sika.

Vierailija
5/10 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erilaiset käytännöt kyllä itelläni on. Mutta ei siinä; kukin tyylillään.

Vierailija
6/10 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siivoan ehkä kolme kertaa vuodessa. Vessaa useammin ja keittiötä myös useammin. Kuitenkin hyvin rennolla otteella ja tämä sopii itselleni. Vihaan siivoamista.

Vierailija
7/10 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siivoa itsekään kovin usein (siis imuroi tai pese lattioita), mutta kerran vuodessa olisi ainakin itselleni aivan liian harvoin. Vaikka asun yksin. Kyllä sitä pölyä vain kertyy, ja varsinkin näin kevätauringossa näyttää ihan hirveältä. Eilenkin oli ihan pakko kaivaa imuri kaapista.

Vierailija
8/10 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lattioita ei edes lakaista usein tuolla välillä niin ei kyllä oo kiva kävellä kaiken ulkoa tulleen kuran ja hiekan seassa. 

Vierailija
9/10 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolla siivouksella saa asuntonsa huonoon kuntoon. Oman myynti kelvottomaksi. 

Vierailija
10/10 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä ja anna muiden siivota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän