Tiedätkö, mihin käytetty leivinpaperi kuuluu laittaa? Suurin osa suomalaisista toimii väärin
Toimittelija ei ilmeisesti tiedä, ettå kierrätysohjeet selvitetään oman asuinpaikkakunnan ympäristöviranomaisilta eikä leivinpaperivalmistajalta. Toivottavasti kukaan ei noudata tuota ohjetta.
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000011875403.html
Leivinpaperi lajitellaan lähes kaikkialla Suomessa seka-/kuivajätteeseen. "Leivinpaperit, myös biohajoavat lajitellaan sekajätteeseen.
Leivinpaperit lajitellaan sekajätteeseen, sillä ne eivät ehdi hajota biojätteen käsittelyprosessissa riittävän nopeasti."
Kommentit (11)
Mutta tiesitkö, että leivinpaperi on suomalainen keksintö?
Vierailija kirjoitti:
Meillä ne poltetaan.
Eikö sekajäte polteta nykyisin joka paikassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ne poltetaan.
Kyllä mutta ei missään kotiuunissa.
Ostan eri merkkien leivinpaperia. Koska lajittelu ei ole pilkun viilausta. Laitan ne kaikki sekajätteeseen. En jaksa joka kerta kaivaa pakettia ja vilkaista mihin jätteeseen laitan. Muuten lajittelen 80 prossasesti kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tiesitkö, että leivinpaperi on suomalainen keksintö?
En tiennyt. Katselen paljon ulkomaalaisia kokkausvideoita ja on pistänyt silmään, ettei oikein missään käytetä leivinpaperia. Siitä vaan kaikki pellille, ehkä suihkaus öljyä pintaan.
Siitä olisin voinut päätellä jotain joskus aikojen alussa jo. :D
ohikulkija
Ei v-ttu kiinnosta! En lennä, mulla ei ole autoa/lapsia/lemmikkejä eli että kierrättäkää te vaan jotka tuhootte tän maapallon. Mulla menee kaikki sekajätteeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ne poltetaan.
Kyllä mutta ei missään kotiuunissa.
Miksei? Itse poltan takassa.
Meillä ne poltetaan.