Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymyksiä ICSI:stä!

04.05.2007 |

Milloin jarru tehdään (pari viikkoa ennen piikityksen aloittamista?) ja miksi? Lääkärini sanoi, että piikitys aloitetaan 2. kierronpäivänä, entä teillä? Milloin punktio ja alkion siirto seuraa, siis tarkoitan, että pitkittyykö kierto ko. hoidossa? Millaiset % -mahdollisuudet on tulla raskaaksi ICSI:n avulla? Kuinka kauan täytyy/saa yrittää keskimäärin? Ovatko toimenpiteet kivuliaita tai muuten vaikeita?

Olimme eilen lääkärillä mutta olin kai niin hermostunut, etten painanut kaikkea mieleeni...

Kiitos etukäteen!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa.

Minulle on tehty icsit lyhyellä kaavalla, jolloin hormonipistokset aloitetaan kp2-3. Jos on käytössä pitkä kaava, niin siihen liittyy esim. nenäsumutteiden käyttö " jarruna" , jolla sammutetaan ensin oma hormonituotanto. Lyhyt kaava menee periaatteessa ihan oman kierron mukaan, minulla ei ainakaan ole kierto pidentynyt, eli kuukautiset ovat aina alkaneet normaalin aikataulu mukaisesti; pitkässä kaavassa on tosiaan erilainen systeemi...

Punktio on ollut itselläni vaihdellen kp 11-14, ja siirto siitä kahden tai kolmen tai neljän päivän päästä - vaihtelee, yksilöllistä tämäkin, ja siirtopäivä määräytyy myös viljelyn pituuden mukaan.

Prosenttiluvuista en osaa sanoa mitään :) Toimenpiteen kivuliaisuus on yksilöllistä, minulla ne ovat olleet tosi helppoja mutta toisilla taas eivät. Jos tulee paljon follikkeleja niin punktoitavaakin on paljon jonka jälkeen voi olla kipeä pidempään. Vaikeita ne toimenpiteet eivät mielestäni ole, ainakaan minulle potilaana, lääkärillekin aina yksi sekunnin sujaus, kun homma on jo tehty ;)

Vierailija
2/2 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mukava saada kommenttia. Lueskelin paljon muita ketjuja ja tulin viisaammaksi. Tuota lyhyt kaava - pitkä kaava systeemiä mietin vielä. Lääkäri puhui, että jarru annetaan, silloin kai se on pitkän kaavan mukaan. Alkaahohan menkat kuitenkin kutakuinkin ajallaan?

Vaikka kokemusta lapsettomuushoidoista minulla jo onkin (inssi), on todella hyvä lukea muiden kokemuksia sillä tuo ivf/icsi on uutta. Seuraava lääkäriaika on 29.5. Uusi kierto alkaa ehkä n. 16.5. Eli toiveina olisi piikkien aloittaminen kesäkuun puolessa välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla