kertokaas että miten ostatte lastenvaatteet:käytettynä,alesta vai uusina
Kouluikään lähestyttäessä olen siirtynyt uusiin, sitä ennen painopiste oli käytetyissä ja alevaatteissa. Eli käytäntö ja konteksti ratkaisee.
Reimatecit on kyllä ollut aina.
Kommentit (19)
jokaisella perheellä on oma tapansa ostaa vaatetta. yleensähän tämä on että osa uusina ja osa kirpparilta tai alesta. Miten teidän perheessä tehdään ja miksi.Olisi kiva kuulla. Me ostetaan aina kun rahat on paremmin niin söpöjä ja laadukkaita vaatteita normaalihinnalla kaupasta ja sitten taas kun on vähemmän rahaa niin ostetaan alesta mukavia halpoja vaatteita ja kenkiä. ostan kirpparilta todella harvoin mitään koska meillä on kaksi lasta ja nämä vaatteet menevät käytettynä esikoiselta kakkoselle. kakkoselle osta silti myös uutta vaatetta hyvin että ei joudu pelkästään käytetyissä kulkemaan.Muutenkin kun lapset on vaan kerran pieniä niin haluan pukea heidät kauniisti ja hyvin vaikka rahaa ei liikaa ole tosiaan.Tiedän että myös kirppisvaatteet voi olla kauniita ja hienoja mutta en oikein tykkää käydä kirppiksillä muutenkaan. Meidän lapset ei kulje reimatec puvuissa koskaan mutta heillä on silti hyvät puvut päällä. Tunnen perheitä joissa lapsia puetaan vaan toisilta saatuihin vaatteisiin eikä ikinä osteta uusia tai ostetaan melkeen aina vaatteet kirpparilta tai aina alesta tai aina uusina kohtuuhinnalla tai aina merkkivaatetta hinnalla mikä hyvänsä. Miten te muut ostatte ja minkä takia?
Silti voin sanoa, että lapset on nätisti puettuja, tosin kotona pidämme huonompia vaatteita, kun täällä maalla tahtoo likaantua erilailla kuin kaupungin leikkipuistossa. Ja molemmille lapsille kelpaa vielä käytetyt vaatteet.
Kengät ostan aina uutena ja vain laadukkaita, viking, ecco jne, sillä pienen jalka on pehmeä ja muotoutuu ja sen voi pilata loppuiäksi huonoilla kengillä....Reimatec on käytössä, koska se on tosi hyvä. Itsellä on se periaate, että vaatteen tulee olla toimiva ja hyvän tuntuinen päällä. Inhoan synkkiä värejä, joten välillä on tosiaan haastetta, että löytää muutakin kuin beigeä ja harmaata pojalle. Lapsi ei minulle ole nukke, joka puetaan miellyttämään silmää vaan hänellä täytyy olla mukava olla vaatteidensa kanssa. Poikani tykkää meilkein mistä vaan vaatteista eikä valita ikinä, jos joku on jo käytetty vaan sanoo aina, tämä on tosi hyvä. No ikää on vasta 5 vuotta.
ostan harvoin itse vaatteita, sillä lasten isovanhemmat ostavat paljon vaatteita, silloin tällöin kierrän kirppareita ja ostan jotain jos sieltä jonkun kivan vaatteen löydän..
pieneksi menneet vaatteet annan veljeni lapselle tai ystäväni lapsille..huonokuntoiset vaatteet heitän roskiin..kirpparilla ei ole tullut vaatteita myytyä..
Se on totta, että lapset ovat vain kerran pieniä ja on ihana pukea heidät kauniisti!
Isovanhemmat ostaa tosi paljon kaikenlaista kaunista. Itse ostan lähinnä ulkovaatteita ja kenkiä - yleensä nämä alesta - sekä perusvaatetta päiväkotiin - usein kirppikseltä.
Meillä ei ole varaa ostaa kaikkea täydellä hinnalla, enkä pidä sitä edes järkevänä. Kalliimmatkin hankinnat (talvikengät, ulkoilupuvut) saa sesonkitarjouksina ainakin puoleen hintaan normaalista.
Ostan paljon vaatetta varastoon odottamaan kun lapset kasvavat. Meillä on tyttö ja poika niin lyhyellä ikäerolla, että ovat jotakuinkin saman kokoisia ja vaatetta tarvitaan tosi paljon. Kenkiä esim. pitää olla samaa numeroa useammat.
Ulkovaatteet ovat yleensä Remua ja Jonathania, mutta sisävaatteet pääasiassa H&m ja Lindex mallistoa. Joskus jotain hintavampaakin tulee ostettua.
Osan pieneksi menneistä vaatteista kierrätän nuoremmalle lapselle, osan myyn huutiksessa, osan kierrätän kirppikselle.
Uffin vaatteet eivät kiinnosta tarpeeksi että jaksaisin sinnekään vaivautua.Kaupasta saan kauniita vaatteita ja tuppaan ostamaan kohtuuhintaisia joten rahaa jää kotihoidontuella muuhunkin. Minulle alle kympin hintainen uusi paita on hyvä ostos.
En ole ainakaan itse valmis maksamaan kirpparilla älyttömiä hintoja, ja siksi mielummin ostan esim. Jonathanin uuden puvun jota voin kotona kierrättää kuin maksan kirppiksellä ison summan valmiiksi kuluneesta haalarista.
Mä en yleensä ale:n perässäkään kulje joten pääosin siis normaalihinnalla.
Uutena tietenkin sukat ja alusvaatteet. Myös úlkoiluvaatteet ostetaan uusina ja kengät. Meillä kanssa kaksi lasta niin nuorempi käyttää vanhemman ulkovaatteita. Siksi en osta haalareita ynm. käytettyinä. Meidän lapsien pituuskasvu on niin hidasta, että sama talvipuku menee yleensä kahtena talvena.
Reimatecia ei ole ikinä ollut muuta kuin rukkasia joskus pienenpänä.
Silloin kun lapset oli kotihoidossa, niin haalarit oli laadukkaita ja vedenpitäviä. Nykyään kun ovat tarhassa, niin ostan halpoja haalareita jotka ei pidä vettä. Tarhassa laittavat aina kuitenkin kuravaatteet ja kuivaavat kuivauskaapissa.
Ulkovaatteita ostan myös alesta, Jos löytyy sellaisia mitä pojat haluavat.
Muut vaatteet ostan pääasiassa uutena tai alesta. Saadaan toisten vanhoja myös jonkinverran ja ostetaan kirpparilta jos löytyy jotain kivan näköistä ja edullista.
aika paljon kyllä ostan sieltä mutta vois saada laadukkaita kenkiä ja ulkopukuja aina alesta paljon halvemmalla.järkevämpää kun rahaa ei ole kovin paljon niin olis ostaa aina mahdollisimman paljon alesta jos haluaa uutta vaatetta.Kirparillakin vois tietty käydä kattomassa että löytyiskö sieltä mitään hyväkuntoista sisävaatetta.kengät tosiaan tiedänkin että kannattaa ostaa uutena ja kannattaa ostaa kerralla hyvät ja sopivan kokoiset.Nyt meinaankin joulun jälkeen alennuksista ostaa talvipuvut ja kengät,jos nyt vaan sopivat löytyy.
AP
Mä en paljon mieti, että millä tavalla ostan - pääasia on, että saan pojille kivoja vaatteita. Se jo yksistään tuntuu välillä aika haastavalta. Välillä ostan täydellä hintaa kaupoista, välillä tilaan ulkomailta, välillä ostelen alennusmyynneistä, joskus ostan kirpputoreilta, joskus mummo ompelee pojalle vaatteita.
Jos jotain trendiä pitäisi miettiä, niin viime aikoina olen ruvennut ostamaan enemmän luomu yms. vaatteita.
mutta mitään rumia en osta siksi, että halvalla saa. Jos kirpparilta löytyy hyvä ja lähes käyttämätön, ostan sieltä. Jos ei löydy alesta eikä kirpparilta, niin sitten ostan normaalihinnalla. Yritän ennakoida vaatetarpeet niin, että ei tarvitse pakon edesssä rynnätä kauppaan, vaan aina on sopivia vaatteita erilaisiin tilanteisiin.
Varsinkin pienempien lasten kanssa vaatemuoti ei vaihdu niin usein, että lapset itse sitä juuri edes huomaisivat. Valveutuneet äidit toki sen aina tietävät, mihin mallistoon mikäkin kuuluu, mutta se ei ole tärkeää.
Joitakin ulkoiluvaatteita on kiva ostaa myös ihan uutena. Varsinkin jos ovat erityisen käteviä ja hyvännäköisiä.
miksi maksaa samoista vaaatteista täys kova hinta kun ne saa puoleenhintaan alesta
lapselle osta laadukkaita ja kauniita vaattetia esim reimatechaalarit juhlamekot yms aina alesta
kengät on vaikeeta ostaa kun ei tiedä miten jalka kasvaa, ne on ainoot jotka on ostetta tarjoustuotteena
kirppiksillä en ole eläissäni käynyt
Ostan välipäiväalesta pakkasvaatteet, juhannusalesta välikausivaatteet. Talvikengät ostan kenkäkaupan sesonkitarjouksista. Olen ostanut vaatepaketteja halvalla naapurilta (sisä- ja ulkovaatteita mukaan lukien kosteussuojahaalarin yms.). Isosiskolta periytyy pikkusiskolle kaikki vaatteet. Nyt, kun olen työelämässä, olen silloin tällöin ostanut ihan normaalihintaista. Silloinkin on usein ollut jokin "ota kolme maksa kaksi" -kampanja. Synttäri- ja joululahjoiksi tulee sukulaisilta Marimekon ym. laadukkaita sisävaatetta, jotka kestää siistinä lapselta toiselle. Olen niin tottunut elämään halvalla, että itsekin ihmettelen miten vähän menee rahaa. Olen toista vuotta oman alani kokopäivätöissä kotiäitiyden jälkeen ja elän edelleen yhtä halvasti kuin kotihoidontuella ollessani. Mikäs siinä.. joka kuu jää palkasta ylimääräisiin lainanlyhennyksiin. Ja itse koen eläväni leveästi, kun kuitenkin kaikkeen on varaa mitä OIKEASTI tarvitsee.
Netin kautta ulkomailta, H&M:stä, pikkuliikkeistä, jne. jne.
Pääosa arkihousuista on jostakin syystä Henkkamaukkaa, paidat taas laidasta laitaan. Ulkoiluvaatteet Reimatecia, Remua, POPia; arkikengät usein Vikingit, usein lisäksi Converset ja siistimmät nahkakengät juhlia ja ravintolakäyntejä varten.
Kirpparilta olen kerran ostanut vitosella Zaran käyttämättömättät sammarit neljä vuotta sitten. Kävin kerran itse myymässä Mankkaan Akselissa, ja pakotin itseni olemaan järkevä ja kiertämään muiden myyjien paikat, mutta ihan kamalan virttynyttä vaatetta oli tarjolla. Jos ei tee mieli edes käteen nostaa vaatetta, tuskinpa sitä ikinä tulisin lapselle pukemaan, vaikkei se sitten maksaisi kuin sen euron.
Olen jonkin verran yrittänyt myydä vaatteita huutonetissä, mutta se on jotenkin toivottaman työlästä hommaa (pitäisi opetella paketoimaan...)... Annan 95% kaikista vaatteista eteenpäin vähävaraiselle veljelleni, ja saan siitä paljon paremman mielen kuin jos myisin saman vaatteen "alihintaan" tuntemattomalle.
Meidän kaupungissamme on onnekseni tosi hyvä lastentarvikekirppis. Sieltä oon ostanut melkein kaikki vaatteet, ja on olleet niin hyviä, että osa on mennyt jo kiertoon sukulaisille. Käyn liikkeessä kurkkaamassa melkein viikottain, koska valikoiman laatu tietysti vaihtelee. Ostan vaan hyväkuntoisia ja laadukkaita, ja suostun maksamaan käytetyistäkin vähän enemmän kuin pari euroa. Ja mielestäni meidän lapsi on ihan siististi ja nätisti puettu.
Jonkin verran olen ostanut näiltä verkostomyyjiltä, vaikka se tulee kyllä todella kalliiksi.