Suomessa on aivan liian surkeat palkat joten täällä ei ole tulevaisuutta.
Palkat ovat niin pienet että on pakko laittaa kaikki ylimääräinen kulutus nolliin jotta voi sijoittaa rahoja indeksirahastoihin koska jos kuluttaa kaikki rahat eikä sijoita niin silloin joutuu olemaan orjatöissä eläkeikään asti. Palkat ovat myös niin pienet että lapsia ei kannata tehdä koska lapset vie rahaa, parempi on että sijoittaa rahat. Miksi yritysjohtajat tienaa +5000e/kk helposti ja yritysjohtajat rikastuu sekä voi ostella asioita mutta työläiset kituuttelee jollain 3000e/kk palkoilla eikä tulevaisuutta ole työläisillä?
Jos työläiset pyytävät palkkaa vaikka sen 500e/kk lisää niin ei pysty maksamaan lisää koska yritykset menee konkkaan eli rikkaat eivät voi sitten rikastua ja nauttia hyvistä palkoista.
Kommentit (42)
Ei työntekoon ole motivaatiota, kun samaan aikaan joutuu nostamaan toimeentulotukea ja sukan varteen ei jää kuin reiät.
Lisäksi Kelan kanssa joutuu täysipäiväisesti tappelemaan sen vapaa-ajan mitä työltä jää, kun jokaisesta eurosta on pakko valittaa, kun pihistelevät. Se on nykypolitiikan syytä täysin ja niiden työntekijät on ilmeisesti määrä korvata tekoälyllä. Sittenpähän ei ole enää ketään kelle valittaa, kun tuki on peruttu sen takia, kun tilillä on ollut rahaa vuokranmaksua varten...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on vertailumaiden pienimmät palkat ja heikoin sosiaaliturva. Ahneisto on tietenkin eri mieltä.
Suomessa on ostovoima heikkoa eli palkat suhteessa hintoihin+verotukseen ovat todella huonot. Isoin ongelma on siis se että täällä työläiset ei enää voi elää sitä "normaalia" elämää koska täällä on kaikki liian kallista tai sitten täällä on surkeat palkat.
Vaikka työllisten tulot ovat hieman kasvaneet, kulutus ei ole elpynyt, sillä alv-veron korotus, epävarmuus tulevaisuudesta, sosiaaliturvan leikkaukset ja korkea työttömyys saavat säästämään. Heikko kysyntä on johtanut muun muassa asuntomarkkinoiden ja autokaupan lamaan.
Ei meillä ainakaan tulot olleet nouseet, vaan laskeneet kun pitää vyötä kiristää. Vuokra on liki tuplaantunut ja maksalaatikon hinta melkein kolminkertaistunut.
Palkkaa on aina silti varaa leikata, koska se on helpointa. Jokuhan sen työn aina tekee. Meillekin hoettiin, että tulijoita on jonoksi asti.
Palkkaa pitäisi maksaa sen mukaan mitä osaa ja saa aikaiseksi (paitsi julkisella).
Jos saat liian pientä palkkaa niin se kertoo että joku muukin voisi sun hommat tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Palkkaa pitäisi maksaa sen mukaan mitä osaa ja saa aikaiseksi (paitsi julkisella).
Jos saat liian pientä palkkaa niin se kertoo että joku muukin voisi sun hommat tehdä.
Jokainen meistä on korvattavissa, ei ole olemassakaan sellaista työtä mitä joku muu ei voisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa varakkain kymmenys omistaa yli puolet nettovarallisuudesta. Rikkaat ovat rikastuneet suhteessa muuhun väestöön, ja esimerkiksi miljonäärien määrä on kasvanut yli 50 000:een (dollareissa mitattuna).
ja 50 000 miljonääriäkö on muka paljon... ei ole. Siihen joukkoon pääsee kyllä tavallisena duunarinakin kuten minä olen ihan säästämällä ja sijoittamalla.
T: yksi heistä.
Täällä on hyvät palkat, mutta Euroopan kovimmat hinnat varsinkin elintarvikkeissa.
Ei ole minäkin kauppiaana tienaan 30.000 kk ja eläke tulee olemaan hyvä.
Päin vastoin. Etenkin julkkarilla on työn vaativuuteen ja tuottavuuteen nähden aivan liian korkeat palkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa varakkain kymmenys omistaa yli puolet nettovarallisuudesta. Rikkaat ovat rikastuneet suhteessa muuhun väestöön, ja esimerkiksi miljonäärien määrä on kasvanut yli 50 000:een (dollareissa mitattuna).
ja 50 000 miljonääriäkö on muka paljon... ei ole. Siihen joukkoon pääsee kyllä tavallisena duunarinakin kuten minä olen ihan säästämällä ja sijoittamalla.
Miljonääriksi pääsee kyllä duunarikin jos elää nuukasti ja sijoittaa sekä säästää ahkerasti. Jos joka kuukausi saa 1500e/sijoituksiin niin 40 vuoden aikana on kasassa noin 700 000e sijoituksissa ja siihen vielä osakkeiden mahdollinen tuotto päälle, jos sijoitukset ovat tuottaneet niin 60 vuotiaana voi olla miljoonan salkku sekä salkku sitten tuottaa osinkotuloja vaikka 20 000e vuosi. Sitten voi jättäytyä töistä pois 60 vuotiaana. Itse tavoittelen juuri tätä.
Ostan vain alennusruokaa enkä tuhlaa rahojani turhuuksiin.
M35
Vierailija kirjoitti:
Täällä on hyvät palkat, mutta Euroopan kovimmat hinnat varsinkin elintarvikkeissa.
Kävin eilen Prismassa, kotimaiset tomaatit 4,99/kg ja Espanjalaiset terttutomaatit 3,49/kg. Arvaa kumpia ostin ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin eilen Prismassa, kotimaiset tomaatit 4,99/kg ja Espanjalaiset terttutomaatit 3,49/kg. Arvaa kumpia ostin ?
Mutku suomessa on ne kuljetuskustannukset niin kovat ja suomessa on tuotantokustannukset niin isot.
Hölmöt päättäjät luulee että hoitoalalle riittää jatkossakin työvoimaa kun tarve vaan kasvaa. Ei näillä palkoilla, eduilla ja työhyvinvoinnilla.
Vierailija kirjoitti:
Hölmöt päättäjät luulee että hoitoalalle riittää jatkossakin työvoimaa kun tarve vaan kasvaa. Ei näillä palkoilla, eduilla ja työhyvinvoinnilla.
Minä ainakin menisin heti hoitoalalle töihin jos sieltä saisi 4000e-5000e palkkaa alkuun. Nyt on olen pienipalkkainen duunari miesvaltaisella alalla 3500e/kk palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Päin vastoin. Etenkin julkkarilla on työn vaativuuteen ja tuottavuuteen nähden aivan liian korkeat palkat.
Hmm tarkoitatko siis että julkisen ja yksityisen puolen lääkärin työn vaativuus on erilainen? Haluatko että esimerkiksi poliisi yksityistettäisiin niin saataisiin halvempia ja luotettavampia palveluita? Verottajan työ voitaisiin yksityistää ja varmistaa parempi verotus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miljonääriksi pääsee kyllä duunarikin jos elää nuukasti ja sijoittaa sekä säästää ahkerasti. Jos joka kuukausi saa 1500e/sijoituksiin niin 40 vuoden aikana on kasassa noin 700 000e sijoituksissa ja siihen vielä osakkeiden mahdollinen tuotto päälle, jos sijoitukset ovat tuottaneet niin 60 vuotiaana voi olla miljoonan salkku sekä salkku sitten tuottaa osinkotuloja vaikka 20 000e vuosi. Sitten voi jättäytyä töistä pois 60 vuotiaana. Itse tavoittelen juuri tätä.
M35
Kuulostaa teoriassa varmasti mielestäsi hyvältä suunnitelmalta, unohdat vain sen "pikku" asian, että elämäsi voi päättyä milloin tahansa, mistä syystä tahansa, elämäsi on nyt, eikä vuosikymmenten päästä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin menisin heti hoitoalalle töihin jos sieltä saisi 4000e-5000e palkkaa alkuun. Nyt on olen pienipalkkainen duunari miesvaltaisella alalla 3500e/kk palkalla.
Minä olen myös duunari miesvaltaisella alalla, brutto 2000e/kk .
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että Suomessa on niin paljon mielenterveysongelmia. Nuo surkeat palkat varmasti masentavat kenet hyvänsä. Tanskassa toimeentulotukikin 1600 e/kk palkoista puhumattakaan. Suomi taas on EU:n sosiaalisen kehityksen tarkkailuluokalla, ja täällä on jo vuosikymmenet ollut EU:n mielestä liian heikko ja tasoltaan matala sosiaaliturva.
Näitä opposition ja ayn perättömiä väitteitä jaksetaan jauhaa vuodesta toiseen. EU ei ole ottanut mitään kantaa sosiaaliturvan tasoon koska se on jäsenmaiden oma asia. Tasoa on moittinut joku elättien neuvottelukunta, jolla ei ole mitään valtaa mihinkään, vähän kuin Marttojen mielipide. Miksei muuten SDPSAK tuplannut tukia edellisessä hallituksessa? Tanskan tttuki ei ole 1.600 ,-/kk mutta Suomessa alkaa olla sitä luokkaa asumistuen yms kanssa. Tämä valitus on samaa luokkaa kuin neljän lapsen yh-äidin, jolla jää muka vain satanen kuussa ruokaan. Aina unohtuu yh-korotetut lapsilisät ja elarit laskelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
Kuulostaa teoriassa varmasti mielestäsi hyvältä suunnitelmalta, unohdat vain sen "pikku" asian, että elämäsi voi päättyä milloin tahansa, mistä syystä tahansa, elämäsi on nyt, eikä vuosikymmenten päästä!
Tiedän että tässä on riskejä mutta haluan tavoitella unelmiani, eikö elämän tarkoitus ole tavoitella unelmia? Unelmani on se että minulla on rahaa, saan osinkotuloja ja että minun ei tarvitse raataa orjana töissä kuin max 60 vuotiaaksi asti.
M35
On myös huono, että monessa maassa työpaikat ovat pääasiassa johtajavetoisia eikä työntekijä vetoisia. Ennen johtajat saivat n. 20 kertaa isompaa palkkaa kuin työntekijät, nykyään luku on 300. Työntekijä vetoisissa yrityksissä on niin sanotusti demokraattinen työkulttuuri: työntekijöillä on valtaa vaikuttaa yrityksen asioihin, palkka on tasavertaisempaa (tyyliin 1:9) jne. Ehkä isoin ja tunnetuin työntekijä vetoinen yritys löytyy espanjasta: Mondragon (tekee autojen ja lentokoneiden osia.)
Tulot eivät ole kasvanu niin paljon mitä hinnat ovat nousseet. Ihan jo pelkästään sähkön hinta on tuplaantunut, polttoaineen hinta noussut, ruuan hinta noussut ja samalla pakkauskoot pienentyneet. Olen täysin eri mieltä sinun kanssa siitä mikä saa ihmiset säästämään/sijoittamaan, ihmiset ovat sijoittaneet ja säästäneet monien vuosien ajan ja tämä korostui koronan aikana.