Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuluuko ansiosidonnaisen päivät karenssin aikana?

Vierailija
08.03.2026 |

En löytänyt tuosta mitään tietoa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku?

Vierailija
2/8 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni ansiosidonnaisen päivät kuluvat niiltä päiviltä kuin ansiosidonnaista maksetaan eli ei siis karenssin aikana.

Vierailija
4/8 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssi tarkoittaa, että ansiosidonnaista ei sen aikana makseta. Vähenevät päivät tarkoittavat niitä päiviä, joilta ansiosidonnaista maksetaan.

Vierailija
5/8 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni ansiosidonnaisen päivät kuluvat niiltä päiviltä kuin ansiosidonnaista maksetaan eli ei siis karenssin aikana.

Tämä olisi myös mun mielestä loogisinta, mutta noissa työttömiä koskevissa jutuissa ei aina ole logiikkaa.

Ap

Vierailija
6/8 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ihan loogista. Ansiosidonnaisen päivät kuluvat ainoastaan ajanjaksona kun ansiosidonnaista maksetaan. 

Jos käyt töissä, kärsit karenssin tms. niin ne jäljellä olevat päivät vaan siirtyy myöhemmin maksuun. Itse esimerkiksi olin töissä puolen vuoden pätkän kun ansiosidonnaista oli joku sata päivää jäljellä. Töiden loppuessa ansiosidonnaisen maksaminen jatkui siitä mihin se jäi. 

Vierailija
7/8 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssi tulee myös jos irtisanoutuu itse ja saa vaikka paketin työnantajalta. Paketti jaksotetaan sen suuruudesta riippuen tietylle ajanjaksolle jonka aikana karenssipäivät kuluvat. Kun on aika nostaa ansiosidonnaista se on kestoltaan sen mikä se lain mukaan on. Vähän asian vierestä 

Vierailija
8/8 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karenssi tulee myös jos irtisanoutuu itse ja saa vaikka paketin työnantajalta. Paketti jaksotetaan sen suuruudesta riippuen tietylle ajanjaksolle jonka aikana karenssipäivät kuluvat. Kun on aika nostaa ansiosidonnaista se on kestoltaan sen mikä se lain mukaan on. Vähän asian vierestä 

Ei tuosta paketista mitään karenssia tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme