Mokasin töissä
Meillä on työpisteellä iso kori mihin laitetaan hävikkituotteita ja esimerkiksi rikki menneitä karkkipusseja joita me saadaan syödä. Yksi vanhempi työkaveri, tuo meille siihen välillä jotain tuoreitakin herkkuja kaupan puolelta ja on sanonut että voin kyllä silloin tällöin hakea vaikka jonkun energiajuoman itselleni, niin ettei tarvitse maksaa, että muutkin on näin tehnyt. Eli luulin pitkään talon tavoiksi että me saadaan välillä ottaa esim joku juoma tai pieni eväs itsellemme kaupan puolelta ilmaiseksi. Näin ei ole usein omalta kohdaltani tapahtunut. Olen siis ottanut yhteensä kolme energiajuomaa ja yhden patukan koko sen aikana mitä olen ollut töissä täällä.
Eilen menin ns. "möläyttämään" yhden toisen kanssa pitkään talossa oloeen kuulen että niin, hae säkin vaan juoma ittelles tosta ku me muutkin ollaan tän toisen työkaverin luvalla saatu. Hän sitten katsoi mua pitkään ja ihmetteli että eikö me olla maksettu niistä. Niin ihmettelin, että eikö me muka saada ottaa silloin tällöin tuolta jotain, että ainahan tossa hävikkikorissakin on haettuna myymälän puolelta jotain.
Hän siihen vaan totesi että aikoo kyllä kysyä pomolta asiasta, että hän ei ole kuullut tollasista säännöistä. Katsoi minua vähän pitkään kanssa, ja menin ihan paniikkiin.
Nyt olen menettänyt yöuneni, sillä tajusin että olen sitten varastanut työpaikalta, kun ei meillä vissiin tämmösiä sääntöjä ollukkaan, että sais joskus hakea jotain herkkuja myymälän puoleta, vaan niistä olisi pitänyt maksaa. Tämä työkaveri jolta me muut oltiin saatu lupa tähän toimintaan on vissiin itse keksinyt tämän säännön. Apua, pelkään että minua syytetään varkaudesta työpaikalla. Ymmärtääköhän pomo, että en tiennyt että näin ei saa tehdä vaan seurasin vaan sitä mitä muutkin tekee. :(
Kommentit (9)
Siis oletko nähnyt muiden ottavan siitä, vai perustuuko kaikki yhden työntekijän sanomiseen?
Ei tullut mieleen varmistaa asiaa esihenkilöltä ensin?
Selität tarkasti pomolle miten asia meni. En nyt ihan kohdallasi usko potkuihin.
Kerrot, mitä tapahtui ja maksat kyseiset tuotteet.
Toivottavasti ymmärtävät, että kyseessä oli väärinkäsitys.
Menisin itse pomolle pikaisesti kertomaan erheestä ja maksaisin ottamani tuotteet. Kerro asia niin kuin tässäkin kerroit. Uskoit työkaverin ohjetta ja otat nyt opiksi.
V#tun rosvo. Olet kurja varas ja ansaitset potkut.
Vierailija kirjoitti:
Siis oletko nähnyt muiden ottavan siitä, vai perustuuko kaikki yhden työntekijän sanomiseen?
"Siis oletko nähnyt muiden ottavan siitä, vai perustuuko kaikki yhden työntekijän sanomiseen?"
Olen nähnyt siis muiden tekevän samaa. En ole todellakaan ainoa joka on ottanut joskus juoman tai avannut jonkun karkkipussin yhteiseksi.
Tämä työkaveri joka on vähänkuin vastuussa myymälästä on sanonut että ei haittaa jos joskus ottaa jotain jos kysyy häneltä luvan.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut mieleen varmistaa asiaa esihenkilöltä ensin?
No niimpä. Ajattelin vaan että kun muutkin tekee ja aina sanotaan että juu ota vaan ni tää on jotenkin sallittua. Ihan idiootti olo. Voin tietenkin maksaa "varastamani" tavarat ja aionkin! :/
Ap
Hupsista!