Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisiän ADHD ja kun kotityöt ja arjen askareet ei kiinnosta

Vierailija
06.03.2026 |

Mä hyperfokusoin. Voin keskittyä vaikka tunteja mielenkiintoiseen sarjaan suoratoistopalvelussa tai pelata vaikka vuorokauden putkeen.

Sen sijaan kotityöt ei kiinnosta yhtään. Ei kiinnosta tiskata, pyykätä, imuroida, luuttuta lattioita. Ruokaa saan laitettua, mutta en jaksa siivota jälkiä. Lattiakaivon tyhjennys, ikkunoiden pesu ja wc-pöntön pesu vihonviimeiset ja jäävät kyllä puolison harteille.

Kuinka muut pärjäätte, jotka ette saa tavallisista kotitöistä tai askareista mitään dopamiinikicksejä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, sana juttu, mutta laskujen maksu ja lakanoiden vaihto tuohon päälle. Hankalaa, kun mikään lääkekään ei toimi.

Vierailija
2/7 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa listata niitä ja viivata aina yli kun saa jotain tehtyä. Aivot palkitsevat tuon dopamiiniryöpaähdyksellä. Toinen juttu on se, että on pikku pakko tehdä itselleen viikon lukujärjestys, jossa ovat eri kotityöt eri päiville. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se ole kuin tehdä. Ja mahdollisimman heti ja nopeasti niin pääsee äkkiä eroon. 

Mä oon oppinu siihen, et motivaatiota ei kysellä, jotkut asiat nyt vaan tehdään.

Vierailija
4/7 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on parisuhteessa huono. Naisen vastuulle jää kaikki mieslapsen asiat. Mm suihku, hampaiden pesu jne. Tämän jälkeen en ikinä enää ala adhd miehen kanssa. On omiakin suuria murheita niin rupee enää toisesta, aikuisesta ihmisestä huolehtimaan.

Vierailija
5/7 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Red flag.

Vierailija
6/7 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko miettinyt masennusta, mikään ei kiinnosta

7/7 |