Miksi paino ei lähde nousemaan raskaudessa?
Lievästi alipainoinen lähtötilanne. Paino noussut 3kg 16rv mennessä. Rv 14 painoa oli 4kg enemmän kun lähtöpainona. Nyt enää 3kg. Neuvolalääkäri maanantaina.
Kommentit (17)
Ei mulla tullut viimeisessä raskaudessa kuin 7kg painoa. Olin tosi hyvässä kunnossa ennen raskautta. Kahdessa ekassa tuli 10-15kg
Sikiö on tossa kohtaa vielä niin pieni, ettei se paina juuri mitään. Nestettä yms alkaa yleensä kertymään myös hieman myöhemmin, mikä nostaa myös painoa.
Vierailija kirjoitti:
Sikiö on tossa kohtaa vielä niin pieni, ettei se paina juuri mitään. Nestettä yms alkaa yleensä kertymään myös hieman myöhemmin, mikä nostaa myös painoa.
Okei. Hyvä tietää. Esikoinen tulossa ja kaikki pienetkin asiat ihmetyttävät. Ap.
Ei painon tarvitse noustakaan kuin koko raskauden aikana 8 kg. Painosi on noussut jo hyvin.
Monilla paino nousee hurjia määriä, kun "annetaan lupa itselle" mässätä. Se ole hyväksi kenellekään. Riittää, että syö hyvin ja monipuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Hyvä tietää. Esikoinen tulossa ja kaikki pienetkin asiat ihmetyttävät. Ap.
Syö hyvin ja terveellisesti, kyllä se vauva kasvaa ja omansa ottaa. Onnea odotukseen!
Sisälläsi kasvaa alien joka syö sinua sisältä päin.
Vierailija kirjoitti:
Alipainoinen?
Niin? Jokainen ihminen ei ole ylipainoinen vaikka suurin osa odottavista äideistä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla tullut viimeisessä raskaudessa kuin 7kg painoa. Olin tosi hyvässä kunnossa ennen raskautta. Kahdessa ekassa tuli 10-15kg
Lisään vielä, että meillä lapset ovat olleet syntyessään pieniä; esikoinen 2950g, keskimmäinen 2740g ja nuorimmainen 3190g. Eli vauvakin voi olla pieni ja kaikki silti kunnossa
Alhaisesta omapainosta huolimatta mulle tuli 4 raskaudessa painoa vain 3,5-8 kg. Luultavasti jos raskudet olisivat jatkuneet 36 viikon yli painoa oliai tullut 2-4kg lisää, viimeisillä viikoilla kun tule suurin osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alipainoinen?
Niin? Jokainen ihminen ei ole ylipainoinen vaikka suurin osa odottavista äideistä onkin.
Suomessa odottavista äideistä:
Alipainoisia (BMI < 18,5): noin 35 %
Normaalipainoisia (BMI 18,524,9): noin 5560 %
Ylipainoisia (BMI 2529,9): noin 2025 %
Lihavia (BMI 30): noin 1620 %
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alipainoinen?
Viivat katosivat!
Alipainoisia (BMI < 18,5): noin 3 - 5 %
Normaalipainoisia (BMI 18,524,9): noin 55 - 60 %
Ylipainoisia (BMI 2529,9): noin 20 - 25 %
Lihavia (BMI 30): noin 16 - 20 %
No mulla nousi paino molemmissa raskauksissa 6 kiloa. Kivaahan se vaan oli.
Onhan tuota painoa kuitenkin tullut. Eihän noilla ekoilla viikoilla se sikiö vielä paina mitään.
Kurkkasin omat äitiyskortit, niin rv 18 mennessä oli tullut ekasta raskaudesta 1kg ja tokasta 2kg. Molemmissa raskauksissa lähtöpaino siellä alipainon/normaalipainon rajoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alipainoinen?
Viivat katosivat!
Alipainoisia (BMI < 18,5): noin 3 - 5 %Normaalipainoisia (BMI 18,524,9): noin 55 - 60 %
Ylipainoisia (BMI 2529,9): noin 20 - 25 %
Lihavia (BMI 30): noin 16 - 20 %
Huh huh
Kyllä se siitä. Jos 20 viikon jälkeen ei lähde nousuun, niin sitten on syytä huolestua.