Työkaveri ehdotti kimppakyytiä, mutta mun mielestä siinä ei oo järkeä
Mun matka pitenisi tuon takia joka päivä 10 km suuntaansa. Ja niinäkin viikkoina, joina on hänen kyyditysvuoronsa niin joutuisin ajamaan tuon 10 km hänen luokseen ja jättämään auton sinne päiväksi.
Sanokaa ettei tuossa ole mitään järkeä, niin voin perustella hänelle miksi en halua suostua.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidänkö pitää sulle järkeä kopistella päähän?
Pitää, kun mun pää on ihan jumissa enkä tiedä onko tuo nyt millään tavalla järkevää.
Ap
Miksi sun matkat pitenis 10km ja sen vuorolla ajat sinne sen 10km?
10km ylimääräistä mennen tullen on ihan älyttömän pitkä, ajallisesti ja matkana.
Vierailija kirjoitti:
10km ylimääräistä mennen tullen on ihan älyttömän pitkä, ajallisesti ja matkana.
100 km ylimääräistä ajoa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko yhteinen matkanne on? Se järki voi riippua siittäkin.
Jos menen suoraan kotoa, työmatka on 30 km.
Jos menen työkaverin kanssa, työmatka on 40 km.
Ap
Eli kummallakin sioraan 30km. Joka toinen päivä hän hakee sinut ja joka toinen päivä sinut. Miksi tämä ei käy?
Mutta kun matka on noinkin lyhyt suoraan, niin eipä tuossa juuri järkeä ole
Vaikka työkaveri asuisi mun naapurissa menisin silti yksin. Kauhea ajatus vielä töiden lisäksi olla matkatkin toisten seurassa.
Ei kimppakyydistä kieltäytymiseen tartte ku sanoa, että kiitos, mutta et halua. Siinä se. Mitään perustelujakaan ei tarvita ja jos alkaa inttämään niitä, jankkaat vaan takaisin että et halua, piste.
Ei kaikki vaan ole kimppakyyti tyyppejä, vaikka reitti olisikin ihan järkevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli kummallakin sioraan 30km. Joka toinen päivä hän hakee sinut ja joka toinen päivä sinut. Miksi tämä ei käy?
En tiedä. Hän kai ajatteli, että ajan töihin samaa reittiä kuin hän.
Ap
Minä en jaksa ketään kyydissäni. Se on omaa aikaa minulle. En selittele mitään kellekkään koska minun ei tarvi. Oikeus on ajaa itse omalla autolla kun sen kulutkin maksan.
No sanot vaan ettet halua kimppakyytejä. Kummossi te ihmiset olette kun ette osaa pitää puolianne, edes simppeleissä asioissa?
Toteat vaan, että kimppakyyti ei sovi. Jos hän jää jankkaamaan, voit sanoa ettei suunnitelmassa ole mitään järkeä. Jos hän edelleen jankkaa, ei tarvitse vastata mitään tai sitten toistat saman vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Toteat vaan, että kimppakyyti ei sovi. Jos hän jää jankkaamaan, voit sanoa ettei suunnitelmassa ole mitään järkeä. Jos hän edelleen jankkaa, ei tarvitse vastata mitään tai sitten toistat saman vastauksen.
Ei tartte edes tota sanoa, ettei suunnitelmassa ole järkeä. Vaikka olisikin, saa silti kieltäytyä. Ilman selityksiä ja jankkaajille ei varsinkaan aleta antamaan mitään selityksiä. Ne saa siitä vain uuden jankutuksen aiheen.
Vierailija kirjoitti:
No sanot vaan ettet halua kimppakyytejä. Kummossi te ihmiset olette kun ette osaa pitää puolianne, edes simppeleissä asioissa?
Jos en osaisi pitää puoliani, niin olisin jo suostunut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta perustelua tuohon tarvitsee kuin ettet halua? Jos jotain haluat sepitellä, niin sanot vain, ettet halua jättää autoasi tuntemattomaan paikkaan tai ajella ylimääräistä ilman hyötyä itselle.
Tuo ihminen on vähän sellainen tapaus, joka jää jankkaamaan.
Ap
Etenkään sitten en perustelisi mitenkään. Jankatkoot yksinään.
Sanot vaan että ei kiitos, ja jos alkaa jankata niin jätät jankkaamaan itsekseen.
Erikoinen diili. Teillä saman pituinen työmatka 30km. Jos ajaisitte ehdotuksen mukaisella tavalla kaksi päivää niin työkaverille tulee kilsoja 60 ja sinulle 100. Työkaverille säästöä yksin ajamiseen verrattuna tulee 50% ja sinulle noin 16,6%. Ei kuulosta ihan reilulta diililtä. 😅
Sanot vaan, että ei pysty. Omat menot niin ettei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En tiedä. Hän kai ajatteli, että ajan töihin samaa reittiä kuin hän.
Ap
Tee oma vastaehdotus jos tasapuolinen kimppa kiinnostaa.
Minä sanoisin ei kiitos. Yksin ajaminen on lepohetki päivässä, älä luovu siitä.
Jos se auto pitää talvella lämmittää sen 10 km takia niin ei mitään järkeä. Ja jos se sinne kaverin luo jää seisomaan päiväksi niin saako se olla siellä myös lämoöroikassa talvisin?
Eli Ap:n työkaveri haluaa niin että Ap hakee hänet kotoa mutta hän ei hae Ap:tä kotoa vaan Ap joutuu tulemaan hänen luokseen autolla?
Siinä on työkaverilla kyllä pokkaa. Huh että joku edes kehtaa ehdottaa tollasta.
Ap oletko sairaalloisen kiltti ihminen? Nuo työkaverisi kaltaiset psyko juonittelijat on aina kaltaistesi kimpussa. Vastaat vaan ei ihan kaikkeen mitä se roisto ehdottaa. Varmasti yrittää jotain vastaavaa vedätystä myös jatkossa. Esim haluaa lainata sulta rahaa ja sitten katoaa ja saat kuulla että otti loparit
Anna jankata. Ei se sitä kauaa jaksa yksinään.