Onko vastaavasta miehestä kokemuksia?
Erittäin tulisieluinen, ja silloin kun räiskähtää, korottaa reippaasti ääntään. Minä menen sellaisesta aivan lukkoon enkä vastaa mitään, olen vaan hiljaa. Se lämmittää miestä vielä enemmän. Tönii, repii välillä vaatteista ja on muutaman kerran käskenyt lähteä kodistamme. Sitten kun lähden, niin asettuu poikkiteloin oven eteen ja alkaa tivaamaan menenkö eksäni luo? Pari kertaa uhannut tehdä itsarin, puukolla viiltänyt haavoja käteensä. Minä olen erittäin pitkävihainen ja mulla menee parikin viikkoa tuollaisen kohtauksen jälkeen, että osaan olla iloinen. Sitä taas ei mieheni kestä vaan aloittaa parisuhteesta jankkaamisen, josta tulee taas uusi riita. Muutenkin hän jauhaa koko ajan parisuhteesta ja mulle on tullut viime aikoina mieleen, että jos hän vielä kerran kysyy, että haluanko eron, niin oikeasti haluan. Muuten hän on hyvä tyyppi, mutta suuttuessaan hän ei hillitse itseään ja myöntää sen " selvinpäin" . Kuinka kauan menee että saan turpaani? Miehelleni olen se oikea kuulemma, en vaan ymmärrä miten voin hänen kanssaan mitään yhteistä rakentaa, jos hänellä on oikeus ajaa minut pois kotoa, mutta minä en saa olla pitkävihainen.
Kommentit (19)
erosimme, enkä ole koskaan tehnyt viisaampaa päätöstä. Koti on ihmisen linna, tuollaisen miehen kanssa se on vain vankila.
Kuulemma ei aikaisemmissa suhteissa ole ollut tällaista. Välillä menee aivan helvetin hyvin, mutta tässä alkaa pikkuhiljaa positiiviset tunteet unohtua. Annanko vaan anteejsi ja odottelen, että nuo tuollaiset jää ajan tai iän myötä pois?
Vierailija:
Erittäin tulisieluinen, ja silloin kun räiskähtää, korottaa reippaasti ääntään. Minä menen sellaisesta aivan lukkoon enkä vastaa mitään, olen vaan hiljaa. Se lämmittää miestä vielä enemmän. Tönii, repii välillä vaatteista ja on muutaman kerran käskenyt lähteä kodistamme. Sitten kun lähden, niin asettuu poikkiteloin oven eteen ja alkaa tivaamaan menenkö eksäni luo? Pari kertaa uhannut tehdä itsarin, puukolla viiltänyt haavoja käteensä. Minä olen erittäin pitkävihainen ja mulla menee parikin viikkoa tuollaisen kohtauksen jälkeen, että osaan olla iloinen. Sitä taas ei mieheni kestä vaan aloittaa parisuhteesta jankkaamisen, josta tulee taas uusi riita. Muutenkin hän jauhaa koko ajan parisuhteesta ja mulle on tullut viime aikoina mieleen, että jos hän vielä kerran kysyy, että haluanko eron, niin oikeasti haluan. Muuten hän on hyvä tyyppi, mutta suuttuessaan hän ei hillitse itseään ja myöntää sen " selvinpäin" . Kuinka kauan menee että saan turpaani? Miehelleni olen se oikea kuulemma, en vaan ymmärrä miten voin hänen kanssaan mitään yhteistä rakentaa, jos hänellä on oikeus
Ei tuo oikein tunnu normaalilta. Ehkä olisi varminta kerätä kimpsut ja kampsut ja häipyä. Eikö?
ja lopulta tuli neljän vuoden jälkeen turpaan. jos olisin jäänyt siihen suhteeseen, olisin varmaan kokenut björkvistin paulat :(
Onko oikein vaatia pelkästään miestä muuttumaan kun minussakin olisi korjaamista? Tai siis onko oikein luovuttaa niin helpolla kun kuitenkin minäkin härnään? Näitä tulee ehkä kerran kuukaudessa tai harvemmin.
Suhde on kuin peili: kun muutat omaa suhtautumistasi ja käyttäytymistäsi kumppaniasi kohtaan, hänkin muuttaa omaa käyttäytymistään ja sitä miten sinuun suhtautuu.
Mutta on toki olemassa niitäkin, jotka on hulluja, narsisteja, sosiopaatteja... heille on ihan sama, millainen puoliso on. Vaikka tämä tekisi ihan kaiken, siltikään se ei riitä.
Sitä en tiedä, kumpaan ryhmään miehesi kuuluu.
Vierailija:
Onko oikein vaatia pelkästään miestä muuttumaan kun minussakin olisi korjaamista? Tai siis onko oikein luovuttaa niin helpolla kun kuitenkin minäkin härnään? Näitä tulee ehkä kerran kuukaudessa tai harvemmin.
Väkivallalle ja alistamiselle ei löydy mitään puolustusta toisen käytöksestä. Kamat kassiin vaan.
Kaikki päättyi lopulta siihen, että yritti ensin tappaa meidät molemmat ja kun sisu meni kaulaan, yritti tappaa itsensä siinäkin epäonnistuen.
Ota hyvä tyttö jalat alle ja juokse. Narsistin ja psykopaatin (jos ei vielä niin tulevan) kanssa oot tekemisissä.
sitten viimeiseksi. Jos suuttuu vielä ilman mitään kunnon syytä niin kamalasti, niin sitten saa jäädä. Vahinko vaan, että olemme naimisissa. Tosin hän ei ehkä ihan tällainen ollut vielä ennen sitä. Varmaan olen vielä kerran yrittämisen hänelle velkaa, kun vikaa on tosi paljon mussakin. En vaan enää osaa olla rakastunut. Edellinen kerta oli taas niin absurdi ja naurettava, jopa surrealistinen. Vahinko vaan, että muuten olisimme käyneet toisillemme mitä parhaimmin, oikeasti.
pois ja lopeta hullun ja sekopäisen miehen analysointi. Muista myös, että itsemurhalla uhkailu on törkeää toisen alistamista ja kiristämistä pysyä suhteessa.
Joo, itsarilla uhkaaminen on sairasta, ja vallankäyttöä pahimmillaan. Uhkailija yrittää syyllistää toista. Ja itsaristahan ei kukaan muu ole vastuussa kun tekijä itse, mutta tuollaiset säälittävät uhkailijat tuskin sitä edes tekee.
Vierailija:
Erittäin tulisieluinen, ja silloin kun räiskähtää, korottaa reippaasti ääntään. Minä menen sellaisesta aivan lukkoon enkä vastaa mitään, olen vaan hiljaa.- Tulisieluinen on vain kaunisteltu sana väkivaltaiselle. Ja kukapa ei menisi lukkoon, jos naamalle räiskähtää.
Se lämmittää miestä vielä enemmän. Tönii, repii välillä vaatteista ja on muutaman kerran käskenyt lähteä kodistamme. Sitten kun lähden, niin asettuu poikkiteloin oven eteen ja alkaa tivaamaan menenkö eksäni luo?
- Tuo on sitä väkivaltaa, eikä mitään tulisieluisuutta. Aina kun tuollaista tönimistä ja repimistä tapahtuu, olet fyysisessä vaarassa.
Pari kertaa uhannut tehdä itsarin, puukolla viiltänyt haavoja käteensä.
- Käyttää kylmäverisesti sun tunteita hyväkseen.
Minä olen erittäin pitkävihainen ja mulla menee parikin viikkoa tuollaisen kohtauksen jälkeen, että osaan olla iloinen. Sitä taas ei mieheni kestä vaan aloittaa parisuhteesta jankkaamisen, josta tulee taas uusi riita.
- Ai pari viikkoa tarkoittaa pitkävihaisuutta. Mulla menis varmaan pari vuotta tuollaisesta toipumiseen. Olisin nimittäin todella syvästi järkyttynyt, jos meillä tapahtuisi jotain tuollaista.
Muutenkin hän jauhaa koko ajan parisuhteesta ja mulle on tullut viime aikoina mieleen, että jos hän vielä kerran kysyy, että haluanko eron, niin oikeasti haluan.
- Se olisi elämäsi viisain teko, kun oikeasti eroaisit, etkä vain uhkailisi eroavasi.
Muuten hän on hyvä tyyppi, mutta suuttuessaan hän ei hillitse itseään ja myöntää sen " selvinpäin" .
- Juu niinhän ne kaikki myöntää, koska sillä saa taas vaimolta sympatiapisteet. Mutta mitään hyvää tuossa tyypissä ei oikeesti ole. Kaikki mitä sinä näet hyvänä on silmänlumetta.
Kuinka kauan menee että saan turpaani?
- edessä se on ennemmin tai myöhemmin.
Miehelleni olen se oikea kuulemma, en vaan ymmärrä miten voin hänen kanssaan mitään yhteistä rakentaa, jos hänellä on oikeus ajaa minut pois kotoa, mutta minä en saa olla pitkävihainen.
- totta kai sinä olet se oikea, hän sanoo niin, koska sillä hän saa sinut pysymään suhteessanne.
- Ja mitä tarkoitat sillä, että hän muka ajaa sinut pois kotoa. Eihän hän sitä oikeasti tee, vaan käy ovelle poikkiteloin. Kunhan uhkailee vaan, mutta ei halua sinua pois kotoa, sillä maailmallahan sinä saattaisit viisastua. Sinut on turvallista päästää ihmisten ilmoille vasta, kun olette tehneet sovinnon, tai kun myrsky on vähän laantunut.
On hienoa, että olet herännyt miettimään asiaa. Että miksi miehellä on oikeus olla millainen vain, mutta sinuun hänen tekemisensä ei saisi vaikuttaa mitenkään. Olet aivan oikeassa, tuo ei ole oikeudenmukaista.
Sinuna uskoisin, että näin monta kehoittajaa on ihan oikeassa. Niin minäkin sanon: lähde.
Vierailija:
Tönii, repii välillä vaatteista ja on muutaman kerran käskenyt lähteä kodistamme. Sitten kun lähden, niin asettuu poikkiteloin oven eteen ja alkaa tivaamaan menenkö eksäni luo? Pari kertaa uhannut tehdä itsarin, puukolla viiltänyt haavoja käteensä.---
Kuinka kauan menee että saan turpaani? .
Jos kerran nyt jo tönii ja repii vaatteista ja käyttelee puukkoa, niin ennen pitkää se kohdistuu sinuun itseesi. Ikäväähän se on, mutta tosiasia on se, että ei tuo tuosta parane, pahenee vaan. Björkvistien tapaus ei ole mitenkään ainoa laatuaan, julkisuus johtuu vaan siitä, että kyse oli tunnetusta henkilöstä. Taviksille näitä sattuu paljon.
Sanot, että vikaa on sinussakin. Ei mikään vika oikeuta tuollaiseen käytöskeen. Et kai halua olla Paula Björkvist, joka joidenkin palstailijoiden (ja Jarmo Björkvistin) mukaan oli syyllinen omaan kuolemaansa, koska ärsytti miestään?
Mies sattui lukemaan tämän viestiketjun ja saas nyt nähdä kuinka käy. Näkee kyllä omat vikansa ja haluaisi eron, minun itseni takia.