Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikuttaako vanhempiesi sinulle valitsemat harrastukset edelleen elämääsi nyt aikuisena?

Vierailija
02.03.2026 |

Harrastatko samaa edelleen tai tuliko harrastuksesta jopa ammatti? 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en, ei tullut.

Vierailija
2/13 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa paljonkin. Minut laitettiin balettiin, jumppaan ja pianotunneille. Baletissa ja jumpassa oli kamalaa, ja vihaan liikuntaa edelleenkin. Pianotunneilla taas oli mukavaa, opin paljon ja soitan edelleen aikuisena melkein joka päivä pianoa ja muutenkin musiikki on tärkeää edelleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani eivät valinneet harrastuksiani, vaikka perheenä aika paljon liikuntaa harrastettiinkin, ja liikkumisen tärkeyden ymmärrän nyt paremmin.

Vierailija
4/13 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ei valinneet minulle yhtään harrastusta. Ei ollut tapana kannustaa lapsia mihinkään erityiseen. Sain toiveestani kuitenkin käydä ratsastamassa kerran viikossa. Jos vanhemmat ei olis eronneet, olisinkohan päässyt sinnekään. 

Vierailija
5/13 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaikuttaa. Rakastin kirjoittamista (rakastan yhä) ja isä osti minulle kirjoituskoneen suunnilleen vuonna 1982, kun olin ekaluokkalainen. Kirjoittamisesta tuli minulle ammatti.

Vierailija
6/13 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, sillä vanhempani eivät valinneet minulle yhtään harrastusta aikanaan.

Vierailija
7/13 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käynyt lapsena ohjatuissa harrastuksissa. Omat lapset on tutustutettu golfiin, lasketteluun ja kuntosaliin ja niitä harrastavat edelleen aikuisina. Ovat myös muissa harrastuksissa käyneet

Vierailija
8/13 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät vaikuta, sillä vanhempani eivät valinneet minulle kumpaakaan harrastusta. Valitsin ne itse. Toisesta tuli ammatti.

Vierailija
9/13 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutti sillä tavalla etten laittanut omaa lasta samaan harrastukseen. 

Tiistai on yhä edelleen päivä jolloin tunnen epämääräistä epämukavuutta. Harrastus oli aina tiistai-iltaisin. 

Vierailija
10/13 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan. Ei valittu harrastuksia muttei myöskään kannustettu tai edes annettu harrastaa asioita joita halusin.

Jossittelu on jäänyt. Jos olisin saanut...

Vierailija
11/13 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sillä tavalla, että pianotunneille laittoivat, josta siirtysin rumpuihin kitaraan, bassoon, poikkihuiluun, saksofoniin sekä hanuriin. nyt 45 vuotta myöhemmin, musisointi on enää harrastepohjalla. toki taidot on tallella, mutta keikkailu on jäänyt, koska se on nuorempien hommaa.  

Vierailija
12/13 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut 'pakotettiin' sähköurkutunneille kun semmoiset kerran kotiin ostettiin. En ole yhtään musikaalisesti lahjakas. Taisin 2 vuotta käydä tunneilla

Vierailija
13/13 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, sillä vanhempani eivät valinneet minulle yhtään harrastusta aikanaan.

Sama. Harmittaa kun olisi ollut kiva oppia yhtä sun toista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi