Vaikuttaako vanhempiesi sinulle valitsemat harrastukset edelleen elämääsi nyt aikuisena?
Harrastatko samaa edelleen tai tuliko harrastuksesta jopa ammatti?
Kommentit (13)
Vaikuttaa paljonkin. Minut laitettiin balettiin, jumppaan ja pianotunneille. Baletissa ja jumpassa oli kamalaa, ja vihaan liikuntaa edelleenkin. Pianotunneilla taas oli mukavaa, opin paljon ja soitan edelleen aikuisena melkein joka päivä pianoa ja muutenkin musiikki on tärkeää edelleen.
Vanhempani eivät valinneet harrastuksiani, vaikka perheenä aika paljon liikuntaa harrastettiinkin, ja liikkumisen tärkeyden ymmärrän nyt paremmin.
Vanhemmat ei valinneet minulle yhtään harrastusta. Ei ollut tapana kannustaa lapsia mihinkään erityiseen. Sain toiveestani kuitenkin käydä ratsastamassa kerran viikossa. Jos vanhemmat ei olis eronneet, olisinkohan päässyt sinnekään.
Kyllä vaikuttaa. Rakastin kirjoittamista (rakastan yhä) ja isä osti minulle kirjoituskoneen suunnilleen vuonna 1982, kun olin ekaluokkalainen. Kirjoittamisesta tuli minulle ammatti.
Ei, sillä vanhempani eivät valinneet minulle yhtään harrastusta aikanaan.
Minä en käynyt lapsena ohjatuissa harrastuksissa. Omat lapset on tutustutettu golfiin, lasketteluun ja kuntosaliin ja niitä harrastavat edelleen aikuisina. Ovat myös muissa harrastuksissa käyneet
Eivät vaikuta, sillä vanhempani eivät valinneet minulle kumpaakaan harrastusta. Valitsin ne itse. Toisesta tuli ammatti.
Vaikutti sillä tavalla etten laittanut omaa lasta samaan harrastukseen.
Tiistai on yhä edelleen päivä jolloin tunnen epämääräistä epämukavuutta. Harrastus oli aina tiistai-iltaisin.
Tavallaan. Ei valittu harrastuksia muttei myöskään kannustettu tai edes annettu harrastaa asioita joita halusin.
Jossittelu on jäänyt. Jos olisin saanut...
no sillä tavalla, että pianotunneille laittoivat, josta siirtysin rumpuihin kitaraan, bassoon, poikkihuiluun, saksofoniin sekä hanuriin. nyt 45 vuotta myöhemmin, musisointi on enää harrastepohjalla. toki taidot on tallella, mutta keikkailu on jäänyt, koska se on nuorempien hommaa.
Minut 'pakotettiin' sähköurkutunneille kun semmoiset kerran kotiin ostettiin. En ole yhtään musikaalisesti lahjakas. Taisin 2 vuotta käydä tunneilla
Vierailija kirjoitti:
Ei, sillä vanhempani eivät valinneet minulle yhtään harrastusta aikanaan.
Sama. Harmittaa kun olisi ollut kiva oppia yhtä sun toista.
Ei, en, ei tullut.