Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikki koirataloudet epäsiistejä?

Vierailija
28.02.2026 |

Ollaan haaveiltu omasta koirasta, mutta on alkanut arveluttaa.. Lähes kaikkien kasvattajien, joiden luona on vierailtu, kodit on hirveitä lääviä. Koirat todellakin näkyvät joka paikassa. 

Me ollaan aika siistejä ihmisiä, joten mietittiin pienehköä, seurallista rotua, josta ei lähde paljon karvaa (rotu mietitty tarkkaan, pari vaihtoehtoa). Meillä on molemmissa lapsuudenkodeissa ollut koiria, joskin niissäkään ei niin stressattu siitä, että koirat toi mukanaan sisälle kuraa ja karvaa. 

Koirasta tietysti pidettäisiin hyvää huolta, liikunnasta ja turkinhoidosta yms. mutta mua ihan vaan kiinnostais kuulla, onko täällä koiraihmisiä joiden kodit olis siistejä ja puhtaita? :D

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattajilla koiramäärä on hurjan paljon isompi + pennut aika ajoin. Eivät silti kaikki ole epäsiistejä. Keskenään iso lauma saa kyllä lattiat ja seinät palasiksi äkkiä. Tyhmyys tiivistyy koirajoukossakin.

Kotona on helppoa 1-2 koiran kanssa, siivoaa ihan normisti + koiran peseminen kurakeleillä. Jos ei ole kodinhoitohuonetta tai kuraeteistä, niin sitten vaatii hieman pyyhkeiden kanssa sekoilua. Suojatossuja ja kurapukua voi käyttää pahimman yli. Kuolaajarodut ruoka- ja vesikuppineen sotkevat, mutta normikoira ei. Jos on löysähuulinen ja liikkuva koira, niin puolet vesikupista saa pyyhkiä lattioilta.

Vierailija
2/3 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan siitä siivoaako ihminen vai ei. Koirasta toki irtoaa karvaa, tassuista tulee kuraa ja lelut ja ruoat voivat ollaa ympäri lattiaa. Koira ei itse osaa siivota omia jälkiään, joten jos ihminen ei siivoa koti on nopeasto sotkuinen. Jos taas on siisteyttä arvostava ihminen niin koti on aina puhdas vaikka olisi 10 koiraa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on mielestäni. Koira on Havanna, eikä siitä lähde karvaa. Pyyhin lattiat usein kostealla. Mutta ehkä mun standardit ei ole yhtä korkeat kuin sulla, mun silmiin on siistiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä