Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei A-studio tee juttua mihin Suomen rahat menee?!

Vierailija
26.02.2026 |

Näyttäkää kaavio ja avatkaa että mihin Suomen rahat uppoaa siis yksityiskohtaisesti. Kaippa kansalaisilla olisi se oikeus tietää että miksi mikään ei riitä? Kaikki kallistuu mutta palveluja vaan leikataan , mihin nekin rahat uppoaa? Kiitos etukäteen!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budjetti värikuvina niille, jotka eivät osaa guuglata. 

https://valtionbudjetti.fi/prototyyppi/

Vierailija
22/40 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myöskään kerrota, mistä kaikesta myynnistä valtio saa tuloja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purra: Kymmenen miljardin suorat sopeutustoimet ensi kaudelle. Se on selvästi enemmän kuin tällä kaudella.

Miksi hallitus itse hoitaa vain murto-osan ja sysää vastuuta seuraavalle? Eikö pitänyt velaksi eläminen lopettaa itse? 🧐

Kävihän Orpo isona ja rohkeana poikana hieromassa kauppaa maailmalla. Tavoitteena KAKSINKERTAINEN kauppa Intian kanssa, alkaa tulemaan fyrkkaa ovista ja ikkunoista!

Kukaan ei tosin tiedä MITÄ sinne oltaisiin viemässä... Taitaa tarkoittaa että Suomi ostaa KAKSIKERTAISEN määrän >jotain< Intiasta kovalla rahalla?

Vierailija
24/40 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahat menee nee...

Vierailija
25/40 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko tuota kysyä Sannulilta,mihin se mätti 41 miljardia velaksi otettua rahaa yli budjetin.

Vierailija
26/40 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaiden lapsilisiin.

Vierailija
27/40 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Orpopurra otti 2024 velkaa 15,3 mrd euroa, 2025 jo SE määrän 17,8 mrd euroa ja tänä vuonna jo nyt 13,5 mrd euroa alijäämää plakkarissa ensimmäisen lisätaloyäusmenoarvion jälkeen ja varmma lähempänä 20 mrd euroa vuoden lopussa kuin 15 mrd euroa.

Ja nyt Purra sekä VM kertoivat neljä seuraavaa vuotta menevän 14,9 mrd euron alijäämällä. Kysymys kuuluu mihin Orpopurra polttaa velkarahaa enenmän kuin edellinen hallitus koronapandemian pahimpana vuotena. 

Orpon kauden kasvava velkasaldo:
15,3 mrd€* -> 17,8 mrd€

Marinin kauden pahimman koronapandemiavuoden 2020 jälkeen lasku-uralla ollut velanotto:
17,4 mrd€ -> 9,6 mrd€ -> 6,0 mrd€ -> 5,5 mrd€*

* Korjattu 3,2 mrd€:n maksupäiväkikkailu 2024 -> 2023

Kauppalehti: Valtionvelkaan ilmestyi 3 yllätysmiljardia Tästä se johtuu
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/ae70b2e1-e730-418e-84ae-8accc1eeddcc

Niin eikös tuo hyvin kerro,miksi OrpoPurra otti -24 velkaa,tietenkin Sannulin tekemiin laskuihin ja lisättyihin menoihin. 

Vierailija
28/40 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vAssari-Studio

Vierailija
29/40 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen rahat vastuullisesti tuhlaa #ByriikkulisPS!

Vierailija
30/40 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
31/40 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Purra: Kymmenen miljardin suorat sopeutustoimet ensi kaudelle. Se on selvästi enemmän kuin tällä kaudella.

Miksi hallitus itse hoitaa vain murto-osan ja sysää vastuuta seuraavalle? Eikö pitänyt velaksi eläminen lopettaa itse? 🧐

Miksi ei leikata kunnolla. Turhat tuet pois kokonaan.

Yritys ja puoluetuet.

Tässä taas tyypillinen populistinen heitto, jossa kaksi täysin eriluokan menoa on rinnastettu. Puoluetuilla ei ole hevonvi tun merkitystä mihinkään, ei varsinkaan budjetin tasapainottamiseen. Ne olivat viime vuonna yhteensä alle 35 miljoonaa, kun yritystuet oli yli 10 miljardia. Toki minun puolesta puoluetuet voisi poistaa vaikka saman tien, valitettavasti sekin hyödyttäisi eniten Kokoomusta, heillä kun rahakkaita tukijoita riittää ilman puoluetukiakin. Sen sijaan yritystuista voisi välittömästi napsasta ainakin parikolme miljardia pois ja pidemmällä aikavälillä lopettaa kokonaan.

Vierailija
32/40 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion budjettikirja on netissä. Suurimmat menoerät sote (etenkin eläkkeet) ja koulutus. 

Vierailija
33/40 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei leikata kunnolla. Turhat tuet pois kokonaan.

Yritys ja puoluetuet.

Tässä taas tyypillinen populistinen heitto, jossa kaksi täysin eriluokan menoa on rinnastettu. Puoluetuilla ei ole hevonvi tun merkitystä mihinkään, ei varsinkaan budjetin tasapainottamiseen. Ne olivat viime vuonna yhteensä alle 35 miljoonaa, kun yritystuet oli yli 10 miljardia. Toki minun puolesta puoluetuet voisi poistaa vaikka saman tien, valitettavasti sekin hyödyttäisi eniten Kokoomusta, heillä kun rahakkaita tukijo

no ne yritystuetkin on suurimmalta osin maataloustukia. se että kasvatetaan omat sapuskat on nykymaailmassa tärkeä juttu

Vierailija
34/40 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän minne minun rahat kuluvat. Sähköön, vakuutuksiin ja veroihin,

Vierailija
35/40 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Budjetista sen näkee.

Budjetista näkee mihin se nimellisesti menee. Kun kiertelee vähän asuinalueilla katselemassa näkee kenelle se oikeasti menee.

Vierailija
36/40 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Kokoomus on satavarmasti tulevassa hallituksessa, koska muuten hallitusta on mahdotonta saada kasaan, koska vassarit ovat hölmöilleensä itsensä jo nyt pois tulevasta hallituksesta vaalituloksesta riippumatta. Eli kokoomuslaista talouspolitiikkaa on odotettavissa myös ensi vaalikaudella ja hyvä niin.

Vierailija
37/40 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"no ne yritystuetkin on suurimmalta osin maataloustukia. se että kasvatetaan omat sapuskat on nykymaailmassa tärkeä juttu"

Ei ole. Korkeintaan kolmasosa kaikista yritystuista.

Minun puolesta myös maataloustuet voitaisiin poistaa jokaista senttiä myöten. Ei se täällä kuitenkaan kokonaan maataloutta lopettaisi, tilakoot toki kasvaisi valtavasti, mutta mitä sitten, jos siten tulisivat toimeen omillaan.

Kriisin tullen "omavaraisuudesta" ei olisi mitään hyötyä, koska jos tänne ei kyettäisi tuomaan elintarvikkeita, ei tänne kyettäisi tuomaan myöskään öljyä, eli viljely loppuisi siihen paikkaan kun taraktorit ja puimurit jäisi pellolle polttoaineen loputtua. Eli kotimaisen maatalouden tuottama huoltovarmuus on tosiassa ihan hölynpölyä. Huoltovarmuusvarastot voidaan ihan yhtähyvin täyttää tuontiviljalla ja kriisin sattuessa ollaan "herran hallussa" oli meillä kotimaista tuotantoa, tai ei, koska maataloutemme on täsysin riippuvainen tuontiöljystä.

Vierailija
38/40 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Kokoomus on satavarmasti tulevassa hallituksessa, koska muuten hallitusta on mahdotonta saada kasaan, koska vassarit ovat hölmöilleensä itsensä jo nyt pois tulevasta hallituksesta vaalituloksesta riippumatta. Eli kokoomuslaista talouspolitiikkaa on odotettavissa myös ensi vaalikaudella ja hyvä niin.

Satavarmasti ei ole. Punamultaa pukkaa, mutta nyt ollaan jo hyvin lähellä tilannetta että maahan saataisiin puhdas  vasemmistohallitus. SDP+Vas+Vihr+RKP viimeisimmän gallupin mukaan heidän yhteiskannatus on 48%. Tämä Purran ja juoksupojan katastrofihallitus raavittiin kasaan 49,6% ääniosuudella. Eli kovin montaa prosenttia ei enää kyseinen koalitio tarvitse, kun voidaan skipata sekä kokkarit että kepulit. Tällä Purran katastrofihallituksella on vielä yli vuosi aikaa sekoilla, joten 3-4% tulee helposti.

Kokoomuksen kanssa ei demarit uskalla samaan hallitukseen lähteä, koska siitä tulisi demariäänestäjiltä täystyrmäys, niin törkeästi on persekokkarit tavan duunaria kyykyttäneet tämän hallituskauden aikana.

Vierailija
39/40 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tolta voi mennä katsoon

https://valtionbudjetti.fi/prototyyppi/

Vierailija
40/40 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa netti ja katso sieltä valtion talousarvio 2026. Lukemista taitaa olla sellaiset tuhat sivua mutta siinä aika kuluu rattoisasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä