Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat! Onko potilastiedot jemmattu potilailta?

Vierailija
25.02.2026 |

Hoitokertomukset saa, mutta nyt on käsittääkseni siirrytty rakenteiseen kirjaamiseen ja niitä ei tietoja ei vissiin saa pyytämälläkään? Mä epäilen että musta on jotain outoa kirjattu, mutten tiedä miten tarkistaa. En nyt halua olla salaliittoteoreetikko ja kyse ei oo psykan kirjauksista. Osaako kukaan kertoa mitkä tiedot hoitaja normaalisti katsoo potilaan tullessa osastolle? (Onko se sisäänkirjaustilanne hienolta nimeltä vai mikä?)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen katsonut tulotekstin ja sitten selannut muutaman edellisen tekstin, jos on ollut aikaa. 

Vierailija
2/3 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kirjaamistouhu on paisunut järkyttävän isoksi ja aikaa menee. Turhaa touhua suurimmaksi osaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ymmärtänyt että jossain Apotissa tms voidaan kirjata ns rakenteisia tietoja, eikä kaikkea enää tartte lukea edellisistä sairaskertomuksista. Sinällään olis kai fiksua jos järjestelmä näyttäis jonkin koosteen tai tärkeimmät hoitoon vaikuttavat tiedot, missä näkyis allergiat, lääkkeet, se pääseekö ite vessaan jne. Eihän nää tietenkään perusterveitä koske. Mutta olis kai järkevämpää jos olis koonti näistä kuin se, että pitää lukea vanhoja sairaskertomuksia (aikajärjestyksessä jossa sisätaudeilla saattoi näkyä ekana joku ortopedian hoitojakso jos se oli uusin.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän