Huh! En tiennyt olevani näin kovassa kunnossa. Kokeilin maksimeja ja sain 19 leukaa vedettyä. Onko kova tulos? En käy salilla.
Kommentit (29)
Ihan hyvä tulos mutta ei se kunnosta kerro muuta kuin tiettyjen ylävartalon lihasten kunnosta. Tekniikkakin vaikuttaa. Kun antaa kropan heilua niin meneehän niitä leukoja mutta virallisella tyylillä jääkin paljon vähempään.
Sellaista elämä on kun on leveä hartiainen jykevä leuka ja loistogeenien ansiosta suonissa on puhdasta testoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedä cooperissa 3000m+ niin tiedät että olet kovassa kunnossa, ei 19 leukaa kerro muuta kuin että käsi ja yläselkälihakset ovat hyvässä kunnossa.
Ei se jaksa. Eikä se jaksa leukojakaan vetää, sen käsivoimat riittää lapsellisten provojen tekoon, älli ei riitä parempiin.
- No ei se nyt ihan noin suoraviivaista ole.
Esimerkki: Olin AuK:n sadan äijän hiihtokisassa vasta siinä puolen välin paikkeilla.
- Sattuipa talvelle sellainen reippaampi hiihtomarssi täysi reppu selässä. Porukassa oli 10 hiihtäjää, jotka alkuun keikkuivat letkan kärjessä ilmeisen hyvävoimaisina. Kun kellon pikkuviisari oli mennyt kerran täyskierroksen ympäri, letkan kärjessä vuorottelivat yksi kainuun poika ja mä ja muu porukka ml. hiihtovalmennettavat alkoivat venyttämään letkaa ja ilmi
Hyvin saman tyyppinen kokemus intin hiihtomarssista: meillä oli porukassa jääkiekkoilijaa, suunnistajaa jne. mutta me ei-niin-atleettiset maatalon pojat oltiin ekoina takaisin kassulla. Nuo "ammattiurheilijat" olivat jo ekalla tauolla että "reppu painaa".
Kyllä minäkin itse vedin jotain 15 leukaa, vaikka en käynyt salilla. Minulla oli ovitanko kotona jossa harjoittelin leukoja, kunnes pystyin tekemään niitä 15.
Asensin lapselle oman tangon suht matalalle, siinä onnistuu vaikka tuhat:) Normikorkeudella olevalla tangolla ehkä 2-3.
HUONO PROVO
Jos toi olisi totta, niin olisit laittanut ikäsi, ja kehon painon.
Kaikki treenaajat tietää, että jos haluaa rehtejä vertailuja, niin noi on aina ne kaksi vähintään.
Itse 66v- 85 kg =12 x. Sainko siis vähemmän. Numeroina kyllä, muusta voimme keskustella.
Kaikki on niin suhteellista.
16 vuotiaana 55 kiloisena juoksin cooperissa 2850m ja leukoja vedin 18. Liikuntaa en harrastanut, viikonloput meni mopoillessa ja kaljaa juodessa.
Nyt 43 vuotiaana ja 95 kiloisena juoksen cooperissa 1500m ja leukoja saan neljä. Enää en aja mopolla enkä juo kaljaa.