Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syön pelkästään itse tehtyä ruokaa, muita?

Vierailija
23.02.2026 |

Ruoka on myös puhdasta suurimmaksi osaksi.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää valita lenkille lähdön tai ruoan laittamiseen menevän ajan kanssa, olen aika varma että lenkille lähtemisestä on enemmän terveyshyötyä. 

Ruuanlaittoon menee vartti, lenkillä menee tunti. Kummatkin ehdin tehdä. Teen siis ruuat alusta lähtien itse.

Varasti tulee tosi maukasta ja ravitsevaa ruokaa jos vartissa meinaa saada valmiiksi. Jos tekee itse niin tekisi edes kunnollista sapuskaa, muutoin se on se ja sama syökö eineksiä vai ei. 

Olen eri jolle vastasit. No, tänään paistoin puuhellalla ison palan lohta yrteillä voissa ja sillä aikaa kun lohi muhi pannulla tein ison vihreän salaatin. Tähän meni vartti. Jos lohen sijalla on kanaa tai muuta lihaa, siihenkin kuluu vartti, ei enempää. Mielestäni ihan kunnollista ruokaa. Potutkin kiehuvat ihan itsestään vartissa ja riisi ja pasta vielä nopeammin. En missään tapauksessa syö eineksiä. 

Vierailija
22/29 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sellaista ruokaa josta näen kalorit ja proteiinin määrän. Ei yli 70 kcal/100g

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistan jauhelihaa voissa ja keitän vehnäjauhosta tehtyä makaroonia, se on sitä terveellistä, paino on jo 150 kg

Vierailija
24/29 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää valita lenkille lähdön tai ruoan laittamiseen menevän ajan kanssa, olen aika varma että lenkille lähtemisestä on enemmän terveyshyötyä. 

Olet väärässä. Ravinnolla on enemmän merkitystä terveyteen kuin erillisellä lenkillä.

Vierailija
25/29 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuanlaittoon menee vartti, lenkillä menee tunti. Kummatkin ehdin tehdä. Teen siis ruuat alusta lähtien itse.

Varasti tulee tosi maukasta ja ravitsevaa ruokaa jos vartissa meinaa saada valmiiksi. Jos tekee itse niin tekisi edes kunnollista sapuskaa, muutoin se on se ja sama syökö eineksiä vai ei. 

No niin tuleekin. Olen ensimmäiseltä ammatiltani kokki, ja olen tottunut tekemään nopeasti ruokaa. Ei se asiakas jää sinne saliin istumaan, jos ruokaa pitää odottaa tunti.

Vierailija
26/29 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

21: Mutta mikä tässä konkreettisesti tekee ruoasta parempaa, jos se lähtökohtaisesti on jotain voissa paistettua lihaa ja riisiä/pastaa? Samat ravintoaineet, tai ehkä jopa paremmat ravintoaineet voivat löytyä valmisruoasta. Mitä ravintoaineen puutostiloja saan, jos syön valmissalaatin ja lihatiskiltä ostetun broilerin koiven?

Vierailija
27/29 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että mitä kauemmin ruuan valmistukseen menee, sen terveellisempää? Ehkä sulla on väärä käsitys terveellisestä.

Vierailija
28/29 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä. Ravinnolla on enemmän merkitystä terveyteen kuin erillisellä lenkillä.

Veikkaanpa että olet itse aika pahasti väärässä. Valmisruokia on niin erilaisia, myös hyviä, mutta liikkumattomuuden haitallisia terveysvaikutuksia on vaikea kompensoida yhtään millään. Luuletko, että luut vahvistuvat vain juomalla maitoa ja lihakset kasvavat vain syömällä proteiinia ilman, että liikkuu? Ei todellakaan. 

Vierailija
29/29 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaanpa että olet itse aika pahasti väärässä. Valmisruokia on niin erilaisia, myös hyviä, mutta liikkumattomuuden haitallisia terveysvaikutuksia on vaikea kompensoida yhtään millään. Luuletko, että luut vahvistuvat vain juomalla maitoa ja lihakset kasvavat vain syömällä proteiinia ilman, että liikkuu? Ei todellakaan. 

En puhunut liikkumattomuudesta, vaan erillisestä lenkistä.  Liikkua voi päivän mittaan monella muullakin tavalla kuin lähtemällä lenkille. Ei liikkuminen ole joku erillinen osa elämässä ja arjessa, vaan kuuluu siihen samoin kuin ruuanvalmistuskin ja syöminen.