Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tissuttelu yleinen vanhusten harrastus?

Vierailija
23.02.2026 |

Olen päättänyt suhtautua neutraalisti 80 vuotiaan äitini ja miehensä tissutteluun oman mielenterveyteni takia. Eläkööt miten haluavat. Asun kaukana ja olen soitellut päivittäin kuulumisia. Pari kolme kertaa viikossa äänestä kuulee että on tissuteltu. "Ei varmaan pitäisi". Välillä sitten kompuroivat. Yhteyttä haluan kuitenkin pitää. Onko tämä yleinenkin vanhusten harrastus? Onko täällä muitakin kärsiviä lähiomaisia?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tissuttelu ole pelkästään vanhusten juttu. Kaikkihan sitä tekevät. Ja jos Ap väität ette itse tissuttelee niin selvästi valehtelet.

Vierailija
22/23 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämän ajan ikäihmisillä alkoholinkäyttö on yleisempää kuin samanikäisillä ennen. Esimerkiksi ennen oli täysin raittiita naisia paljon enemmän kuin nykyajan eläkkeelle jäävissä. Eläkeaika mahdollistaa juomisen runsastumisen, vaikka sitä pitäisi terveydellisistä syistä vähentää. Ikääntyvä elimistö kestää alkoholia huonommin kuin nuoremman. Kompuroimiset eli kaatuessa sattuneet vammat ovat jo selvä merkki liiasta juomisesta myös kertakäyttömäärien osalta. Mielestäni ei ole väärin keskustella ikääntyvien vanhempiensa kanssa asiasta. Se että oma lapsi ottaa asian välittävässä hengessä puheeksi, voi johtaa muutokseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Jos tissuttelee kovasti niin ei elä kuin enintään 70 vuotiaaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi