Jos tulisi tilaisuus valita, muuttaisitko pienelle paikkakunnalle vai isolle?
Kommentit (37)
Halunnut aina pienelle paikkakunnalle, mutta täällä ei ole töitä joten työmatka järkyttävä.
Eli vastaus pieneen jos siellä on vaan töitä tarjolla
Isolle, Suomessa Helsinkiin, se on riittävän iso, jotta ihmisellä voi olla jotain yksityisyyttä eikä tarvitse olla jonkun kahjon kyylättävänä joka asiasta.
Isoon mutta en välttis ihan keskustaan, vähän laitamille missä kuitenkin kaikki tarvittavat palvelut lähellä
Tulisi tilaisuus. Mikähän mua estäis, jos haluaisin muuttaa? Haluan asua kaupungissa joskaan en suuressa, keskikokokinen piisaa.
Pieneen. Haluan olla luonnon äärellä.
En, viihdyn pk-seudulla. Olen koko ikäni asunut täällä. Pitää olla palvelut lähellä. Ei ole ajokorttia.
+50
Olen alkanut harkitsemaan, jos rakennuttaisi ns. korpeen omakotitalon. Kuitenkin toimivalla etäisyydellä työpaikkaan ja harrastuksiin.
Pienes on hyvä, ei oo liikaa hälinää ja vilinää 😎
Mulla oli tuo valinta ja muutin pienelle maalaiskylälle kaupungista. Vähemmän ihmisiä ja ympäristö viihtyisämpi ja rauhallisempaa.
Asun ok-seudulla, muuttaisin pienemmälle paikkakunnalle, jos olisin muuttamassa, mikä ei kyllä ole suunnitelmissa.
Vierailija kirjoitti:
Asun ok-seudulla, muuttaisin pienemmälle paikkakunnalle, jos olisin muuttamassa, mikä ei kyllä ole suunnitelmissa.
Siis PK-seudulla.
Mitä isompi, sen parempi. Rakastan suurkaupunkeja. New York, Tokio, Rio de Janeiro, Lontoo jne. Suomessa täytyy sitten tyytyä Helsinkiin.
Isoon, kuten Espoo, Vantaa tai Helsinki. Olen yrittänytkin hakea töitä, mutta vielä tuloksetta - muutamassa työhaastattelussa käynyt. Asun nyt pienellä paikkakunnalla Pohjois-Pohjanmaalla. Palvelut vain kutistuu ja keskusta ihan autio. En viihdy täällä enää yhtää, mutta en tyhjän päälle Helsinkiinkään halua muuttaa työttömänä, kun asuminen heti kalliimpaa. Nykyinen paikkakunta jossa asun, niin täällä arki on tosi tylsää, näköalatonta, ihmisillä todella kapeat raamit katsoa asioita ja kaikki erilaisuus pelottaa ihmisiä. Ympäristöllä on suuri vaikutus omaankin mieleen, vaikka arki onkin samaa vähän joka paikassa. Nykyisessä paikkakunnassa kiteytyy hyvin päihdeongelmat, mt-ongelmat ja kunnianhimo puuttuu ihmisiltä, en viitsi enää edes omia haaveita täällä kertoa, kun vastaus on niinkin "kannustava" kuin "ei kannata". Todella negatiivista sakkia täällä. Viimeksi eilen laitoin työpaikkahakemuksen Helsinkiin ja nytkin katson töitä Helsingistä.
Ainakin tähän aikaan vuodesta olen tyytyväinen, että asun isossa kaupungissa. Tuppukylät ja maaseutu karseita paikkoja kun talvi alkaa taittumaan kevääksi.
Vierailija kirjoitti:
luontoa on isoissakin kaupungeissa
Vierailija kirjoitti:
Tulisi tilaisuus. Mikähän mua estäis, jos haluaisin muuttaa? Haluan asua kaupungissa joskaan en suuressa, keskikokokinen piisaa.
mites olisi vaikka työpaikan saanti uudelta paikkakunnalta
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan miettinyt, kaipaako luonto sinua sinne? Luonnon ääreen pääsee helposti kaupungistakin ilman, että tarttee kaataa tontillisen verran luontoa omaa lebensraumia varten. Tietysti pihalle eksyneet sudetkin pitää vielä ampua.
HAluaisin muuttaa pieneen maalaiskaupunkiin Keski-Euroopassa. Olen nytkin sellaisessa ja pidän kovasti hiljaisuudesta, maisemista, ihmisten kohteliaisuudesta ja vuokrat ovat edullisempia kuin vastaavat Suomessa. KOkeilen nyt kuukauden ajan viihdynkö. Asun ns tavallisten ihmisten seassa, en missään turistikeskittymässä hotelllissa ja jo päivälenkillä on kiva käydä, kun paikalliset tervehtivät vastaan tullessa. Tuntee olevansa osa yhteisöä, huomattu, kuin kokisi hirveää yksinäisyyttä,Täältä on erinomaiset liikenneyhteydettä julkisilla tai omalla autolla lähimpään isoon kaupunkiin.
Niin isolle kuin mahdollista, vaikka Tokioon. Rakastan suurkaupunkeja, niissä on niin paljon elämää ja tekemistä ja virikkeitä.