Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä järki on korkeakoulutuopiskelussa jos joutuu kortistoon?

Vierailija
23.02.2026 |

Mikäköhän järki on tällä yhteiskunnalla ollut kouluttaa minua kahteen korkeakoulututkintoon, jos joudun hakemaan hanttihommia ja niistä taistelevat ne kauppaopiston maksimissaan käyneet. Takana AMK ja yliopisto. Opiskeluvuosia on yhteensä 17 vuotta. Takana on sairastelua ja tosiaan opintotukea en ole saanut kuin ihan muutamaan kuukauteen, osan ajasta asuin vielä kotona, niin tuo opintotuki oli vuonna yksi ja kaksi 40e / kk.

Ikääkin on jo niin paljon, että ottaako kukaan minua enää asiantuntija saati suureen yritykseen toimihenkilöksi, kokemusta on vain hanttihommista ja muutamista harjoittelujaksoista. No jos jotain hyvää lainaa en ikinä uskaltanut ottaa koska näin tämän tulevan

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se järki, ettei ainakaan tarvitse miettiä mihin käyttää rahansa, kun ne menee opintolainan lyhennyksiin.

T. Korkeakoulutettu pitkäaikaistyötön

Vierailija
2/11 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se järki, ettei ainakaan tarvitse miettiä mihin käyttää rahansa, kun ne menee opintolainan lyhennyksiin.

T. Korkeakoulutettu pitkäaikaistyötön

Tämä! Hetken olin töissä ja sain opintolainan maksettua pois, nyt työtön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytän yhteiskuntaa siitä että olen saanut yliopistosivistyksen.

Vierailija
4/11 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kehittänyt itseäsi ja ajattelukykyäsi. Velvollisuutesi on nyt alkaa yrittäjäksi ja tehdä jotain yhteiskunnan ja vähemmän koulutettujen hyväksi. Sinulla pitäisi nyt olla kykyjä siihen. 

Vierailija
5/11 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan amk opettajat hyötyy susta ku saa palkat ku kouluttaa alalle johon et työllisty esim, laboratorioanalyytikko. Abusive teachers 

Vierailija
6/11 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, mutta onko missään mitään järkeä?

Vierailija
7/11 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 vuotta!!

Vierailija
8/11 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä teille opintolainan maksajat. Olette kyllä sitkeitä sissejä. Mä olen elänyt leipäjonojen ja kesälomasäästöjen kautta. Oli vuosia kun en käytännössä tuhlannut muuta kuin kouluruoan ja joskus ostin kassillisen ruokaa kaupasta. Oishan se elämä ollut lainan turvin leveämpää, mutta en koskaan ajatellut tarvitsevani sitä. No ehkä ihan hvä näin.

Vierailija
9/11 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet saanut menemään 17 vuotta AMK:iin ja yliopistoon, niin aika paljon tuossa on sairastelua. Lukion jälkeen AMK kestää 3-4 vuotta ja siihen päälle yliopiston maisteriohjelma 2 vuotta. Olisikohan tuossa hitaassa opintojen etenemisessä ja työkokemuksen puutteessa myös syyt siihen, ette kovin helposti nyt työllisty. Tsemppiä ja onnea kuitenkin työnhakuun. 

Vierailija
10/11 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kehittänyt itseäsi ja ajattelukykyäsi. Velvollisuutesi on nyt alkaa yrittäjäksi ja tehdä jotain yhteiskunnan ja vähemmän koulutettujen hyväksi. Sinulla pitäisi nyt olla kykyjä siihen. 

Älä hulluja puhu! Vaikka kuinka olisi kykyjä, niin ei nyt ole oikea aika alkaa yrittäjäksi. Vastavalmistuneena, ilman työkokemuksen kautta tulevia verkostoja, ei tällaisena aikana ole mitään saumaa menestyä yrittäjänä. Mieluummin kannattaa katsella töitä ulkomailta. 

Vierailija
11/11 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan amk opettajat hyötyy susta ku saa palkat ku kouluttaa alalle johon et työllisty esim, laboratorioanalyytikko. Abusive teachers 

Vieläkö niitä koulutetaan lisää? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän