Miksi äänestää enää ollenkaan kun siitä ei ole mitään hyötyä?
Yli 20 vuotta ollut äänioikeus ja sinä aikana huomannut vaan että sama ketä äänestää ja oli hallituksesa ketä tahansa niin tärkeintä heille siellä on omien ja kaverien etujen varjelu ja lisäetujen haaliminen. Suomi ja suomalaiset tulee sitten siellä jossain listan häntäpäässä jos ollenkaan.
Se on ihan sama johtaako Suomea nämä oman edun tavoittelijat vai Skynet niin kummassakin tapauksessa ollaan tuhon omia tosin Skynet olisi inhimillisempi kun se vaan tuhoaisi kaikki heti kun poliitikot vaan repii ensin ihmisistä ja Suomesta kaiken mikä lähtee irti ja nauraa sitten matkalla ulkomaille ja seuraava poliitikko jatkaa samaa rataa.
Kommentit (40)
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22222219/
Bright minds and dark attitudes: lower cognitive ability predicts greater prejudice through right-wing ideology and low intergroup contact
No, aina kannattaa miettiä omaa elämää, miten oma elämä on parantunu vuosien saatossa kun on äänestelly jotain tyyppejä, veikkaan että kenenkään elämä ei ole muuttunut sen myötä mihinkään suuntaan ja jos valtiota katsoo ja yhteiskuntaa kokobaisena niin kaikki menee vaan huonomoaan suuntaan aina. Sama kun seuraatte nyt tota epstein myllyä, miten se vaikuttaa omaan elämääsi? Tapahtuuko oikeasti mitään yhteiskunnallisesti, pidätetäänkö oikeasti ketään? Vsi onko kaikki vaan median luomaa illuusiota
En ole äänestänyt koskaan enkä tule äänestämäänkään.
Samaa olen miettinyt. Oli vallassa oikeisto tai vasemmisto, niin aina köyhtyy. Ei auta mikään.
Eli sinä haluat äänestämisestäsi hyötyä. Mikset siis ala itse poliitikoksi?
Saat hyödyn omasta ja kaikkien muiden äänestä.
Persutolloja äänestämällä menee ääni hukkaan.
Kokoomus edistää vain yli 10000 kuussa edistävän marginaalin lyhyen tähtäimen etuja.
Äänestämättä jättäminen on ääni Suomen tuhooja Kokoomukselle, koska Kokkarit äänestää aina ja d'Hondtin menetelmä suosii ahkerimmin äänestäviä.
Joten: SDP/ Vasemmistoliitto/ Vihreät.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt. Oli vallassa oikeisto tai vasemmisto, niin aina köyhtyy. Ei auta mikään.
Mutta kumpi tässä pettää? Oikeisto, joka ei lupaa sinulle mitään vai vasemmisto, joka lupaa sinulle rahaa?
Perussuomalaisia äänestäneiden kannalta, paljonkin muuttuu kun saivat perussuomalaiset hallitukseen.
Paremmaksiko muuttuu? En ainakaan minä väittänyt niin, enkä toisaalta ollut rikkomassa vaalilupauksiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jospa alkaisit vihdoinkin äänestää jotain muuta kuin äärioikeistoa.
On vain yksi joka ajaa 100% suomalaisten asiaa,siksi ääni PS.On todella ikävää tehdä kompromisseja asioista,jotka ovat vastenmielisiä,systeemi nyt vain on tämä mikä on käytössä.
Kunnallisvaaleissa yhdelläkin äänellä voi todella olla vaikutusta siihen kuka lopulta pääsee läpi.
Vierailija kirjoitti:
No, aina kannattaa miettiä omaa elämää, miten oma elämä on parantunu vuosien saatossa kun on äänestelly jotain tyyppejä, veikkaan että kenenkään elämä ei ole muuttunut sen myötä mihinkään suuntaan ja jos valtiota katsoo ja yhteiskuntaa kokobaisena niin kaikki menee vaan huonomoaan suuntaan aina. Sama kun seuraatte nyt tota epstein myllyä, miten se vaikuttaa omaan elämääsi? Tapahtuuko oikeasti mitään yhteiskunnallisesti, pidätetäänkö oikeasti ketään? Vsi onko kaikki vaan median luomaa illuusiota
Samanlainen kitinä ja valitus palstalla ihan sama kuka johtaa mitäkin 🤣🤣👍
Olen lopettanut äänestämisen kokonaan. Yhdellä äänellä ei ole mitään merkitystä. Pian meitä nukkuvia on yli 50 % äänestäjistä ja yhteiskunnan on reagoitava. Aluksi tulee varmastikin netin kautta äänestäminen mahdolliseksi ja toivottavasti tällöin jotkut trollit pääsevät valtaan.
Äänestäminen eduskuntavaaleissa vaikuttaa vain sankkana joukkona yhteisiin asioihin jonkin verran mut ei juuri koskaan siten että voisi yksilönä kokea useita hyötyjä. Usein haittoja sen sijaan yksilö voi kokea useita tietystä hallituskokoonpanosta.
En sano et äänestys on kaikille turhaa mut minulle se on. Aivan kaikki hallitukset ovat olleet vääränlaisia minulle koko tämän 25 vuotta kun olen ollut äänestysikäinen. Suurin ongelma on se että mitään lupauksia ei edes tarvitse yrittää pitää. Ei ole mitään takuuta, ei mitään oikeaa velvollisuutta vastata tekemisistään. En siis enää äänestä. Äänestkää te muut. Minä tyydyn siihen mitä tulee, mut teen myös omat ratkaisuni niiden pohjalta elämässäni, työssäni ja yhteiskunnallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen kitinä ja valitus palstalla ihan sama kuka johtaa mitäkin 🤣🤣👍
Sitä juuri tarkoitan. Jos oma jalkapallo joukkue voittaa mestaruuden niin muuttaako se itse lajia ollenkaan? Ei. Ulina jatkuu ja kohta on uusi mestari jatkamassa vanhoja kuluneita kaavoja
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan harkinnut työntekoa?
Äänestämättä jättäninenkin on tavallaan ääni, nimittäin se vankistaa gallup-johtajien asemia. Tiedostan tämän ja taidan silti jättää äänestämättä tulevissa vaaleissa. Ei täällä yksinkertaisesti ole suomalaiselle duunarille sopivaa puoluetta tarjolla.
Ainahan voit maata, haista pahalle ja ruikuttaa.
Äänestämättä jättäminen hyödyttää eniten kokoomusta.
Ei äänestämällä voi mihinkään vaikuttaa. Se on hyvä että viimeinkin opit tämän tosiasian.
Jospa alkaisit vihdoinkin äänestää jotain muuta kuin äärioikeistoa.