Mikä hitto mua vaivaa?
Olen 36v nainen. Hyvässä parisuhteessa. Meillä on myös lapsi
Riidat. Ei tarvitse olla edes kummoinen riita niin alan välittömästi miettiä eroa vakavissani. Koko suhde tuntuu surkealta ja tuntuu että riitelisimme ihan kokoajan. Vaikka tämä ei ole totta. Riitoja on ollut vuosien varrella ehkä 10 kertaa.
Kommentit (46)
Itselläkin tuollaiset tunteet selvästi hormonaalisia. Mulla on joka kuukausi noin 2pv jolloin kiukuttaa koko mies ja loukkaannun kaikesta mitä hän sanoo tai jättää sanomatta. Jopa miehen tavarat ärsyttävät ja tuntuvat olevan kaikkialla tielläni. Nyt osaan sanoa että on taas se aika ja osaan vetäytyä omiin oloihini mököttämään, ja mies osaa jättää mut rauhaan.
Ei ole kuukautiskierron kanssa tekemisissä
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kuukautiskierron kanssa tekemisissä
Pari tai yksilöterapiaan ja äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Nautit peräsuolen laskeumasta?
Sä nautit tälläisen viestin kirjoittamisesta. Toivottavasti olet 12v. Muuten olet melko lapsellinen
Iskeekö epätoivo aina ennen kuukautisia? Mulla oli usein eroajatuksia ja jossain vaiheessa huomasin niiden liittyvän pms-oireisiin. Sain pmdd-diagnoosin. Noita tulee vieläkin, mutta kalenterista selviää mistä johtuu. Nykyään en sano noihin aikoihin ihan jokaista ajatustani miehelle ääneen ja parisuhde voi paremmin. Pahentuvat pms-oireet voivat ilmestyä synnytyksen jälkeen tai liittyä esivaihdevuosiin, jotka ovat 36-vuotiaalla ihan mahdolliset.