Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käynyt Ranskan Rivieralla?

Vierailija
22.02.2026 |

Mitä pidit? Olen käynyt runsas 20 v sitten Nizzassa. Silloin ei ollut vielä niin suuri matkailurysä. Onko kokemusta muualta siitä rannikolta mm. Montpellier, Narbonne tms. Millaisia paikkoja? Aivan edullisia eivät ole ja ranskaa on hyvä osata.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizzassa joskus 15 vuotta sitten.

Vierailija
2/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt, viimeisin kerta tänä talvena. Nizza on kiva paikka, sopiva majoitukseen. Nytkään en viikon aikana vaihtanut majoitusta.. Menton ja Ezen kylä ovat omia suosikkeja. Koko rannikko on todella kaunista ja junalla liikkuminen helppoa. Kylissä saa kyllä melkoista pakaratreeniä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sekä Montpellier että Narbonne ole sisämaakaupunkeja? Eivätkä kumpikaan Ranskan Rivieralla?

Nizzan hintatasolla peloteltiin turhaan. Hotellit ja syöminen  kohtuuliisen edullista. Monaco ainoa kallis. Ranskaakaan ei tarvitse osata. 

Vierailija
4/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko Rivieran kolunnut yhtenä kesänä. Minusta se Nizzan seutu oli heikoin esitys. Jonnekin Cassisin calanquesille mieluummin. Rivierahan loppuu ennen Marseillesia, jonka kiertäisin kaukaa, kuten myös Montpellierin. Agde - Sete on ainakin rantojen puolesta hieno alue, mutta tylsän tasaista. Se alue on ilmeisesti ranskalaisten suosiossa kesällä. Pieniä kyliä ja kaupunkeja, joissa mukavia hotelleja ja BnB:tä on kaikkialla, myös vähän sisämaassa. Perpignanin seudulla en ole käynyt.

Summa summarum: isot kaupungit ja rysät blaah, pienet saa peukkua. Tosin lännessä Beziers, Carcassonne yms. on komeita paikkoja.

Vierailija
5/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt, nizzassa, on niitä parempiakin paikkoja nähty, meluinen paikka, liikaa ulkomaan siirtolaisia.

Vierailija
6/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran. Ihania kyliä ja kaupunkeja, mutta myös paljon turisteja. Nizzassa kiva käydä, mutta kannattaa asua muualla. 

Vierailija
7/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääväksi on muuttunut.

Vierailija
8/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizza - Monaco - Cannes.

Tykkään paljon. Ihana ilmasto. Pieniä maaseutumaisia paikkoja, vaikka lentokenttä ja meri ihan kaupungin vieressä. Julkisilla pääsee joka paikkaan. Taidetta ja hyvää ruokaa on. Shoppailu on vähän vaikeampaa.

Vierailija
9/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskaan töihin?

Vierailija
10/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös sekä Montpellier että Narbonne ole sisämaakaupunkeja? Eivätkä kumpikaan Ranskan Rivieralla?

Nizzan hintatasolla peloteltiin turhaan. Hotellit ja syöminen  kohtuuliisen edullista. Monaco ainoa kallis. Ranskaakaan ei tarvitse osata. 

Monacossa on hyvin kalliita merkkiliikkeitä, mutta myös tavallisten ranskalaisten isot marketit tyyliin Prisma.

Vierailija
11/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt, nizzassa, on niitä parempiakin paikkoja nähty, meluinen paikka, liikaa ulkomaan siirtolaisia.

Rautatieaseman seutu on levoton niin kuin Hesassa.

Vierailija
12/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizza on aivan ihana paikka. Kävin ekan kerran pari vuotta sitten, tänä vuonna mennään sinne pariksi päiväksi ja loppuloma vietetään Sainte-Maximessa ja St Tropezissa.

Vierailija
13/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo käynyt.

Vierailija
14/14 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisämaassa on edullisempaa ja alkuperäisiä enemmän.