Attendo palkkasi 500 hoitajaa filippiineiltä, indonesiasta, intiasta ym. sitten erotti 300 suomalaista hoitajaa
Kommentit (297)
Vierailija kirjoitti:
Se mätisäkki ay-jyrä on romuttanut suomalaisten hoitajien kustannuskilpailukyvyn.
Ai Häkämies (EK)? Kyllä. Saneli hallitusohjelman ja tuhosi Suomen.
"Ihan on sama minä vuonna tulivat. Kaikki pitäisi lähettää HETI omiin maihinsa hoitamaan oman maansa sairaita. Siihen heidän omat valtionsa ovat vähät rahansa laittaneet. Etkö tajua?"
Olen eri. Mutta ei heidän maansa ole laittanut rahaa hoitajien koulutukseen. Ihmiset maksavat itse omat opiskelunsa. Eikä sinne voi myöskään mennä töihin, koska siellä ei ole tarpeeksi työpaikkoja. Jos heidät ajetaan pois Suomesta, he menevät johonkin sellaiseen maahan, missä pärjää englannilla ja saa hyvää palkkaa. Ymmärrätkö, että nämä hoitajat ovat hankkineet itselleen koulutuksen ja heillä on oikeus harjoittaa ammattiaan ulkomailla?
Vantaalla, Helsingissä ja Espoossa on kouluja joissa suomalaisia on enää opettajat ja 8 % oppilaista.
Duunaritason porukka on kaikki ulkomaalaisia bussikuskeista tarjoilijoihin ja hoitajista raksaukkoihin.
Kok ja PS haluaa orjia.
Äänestäkää niitä jos haluatte tuhota Suomen. PS:ssä on väkeä, joka haluaa liittää Suomen Venäjään.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat saavat palkkaa kotimaissaan. Olet aineissa?
Miksihän he sitten tulevat Suomeen, jos saavat palkkaa kotimaissaankin? (Ja lehmät lentää.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intiassa ja Indonesiassa ihmiset kuolevat kadulle hoidon puutteessa.
Tiedän koska olen ollut töissä molemmissa maissa.
Miksi pitäisi uskoa sinun väitteitä työhistoriasta? Miksi sinä hoidit ihmisiä vain rahasta ja katsoit vierestä kun ihmiset kuolevat kadulle?
"Eikö sinua hävetä kun hoidatat elintasosairauttasi ja hoitaja tietää että häntä tarvittaisiin kipeämmin kotimaassaan.
Hyvä kysymys. Mulla ei ole elintasosairauksia.
Ei vielä, pikkupersu. Eikä sua ole vielä hakattu kunnolla.
"hoitajien saavuttua tajuttiin, että heitä ei tarvitakaan. Näin ollen Attendo joutui käynnistämään yt-neuvottelut. Koska maahan muuttajien työsopimukset olivat määräaikaisia, irtisanotuksi joutui 300 suomalaista. Attendon lisäksi Suomeen on tullut hoitajia myös hyvinvointialueille."
"Ei viddu mitä amatöörimenoa. Annettiinko kenellekään kenkää noin isosta virhearviosta? Epäilenpä."
Suomen oikeistohallitus alensi hoitajamitoitusta. Halua antaa kenkää hallitukselle?
Vierailija kirjoitti:
"Ihan on sama minä vuonna tulivat. Kaikki pitäisi lähettää HETI omiin maihinsa hoitamaan oman maansa sairaita. Siihen heidän omat valtionsa ovat vähät rahansa laittaneet. Etkö tajua?"
Olen eri. Mutta ei heidän maansa ole laittanut rahaa hoitajien koulutukseen. Ihmiset maksavat itse omat opiskelunsa. Eikä sinne voi myöskään mennä töihin, koska siellä ei ole tarpeeksi työpaikkoja. Jos heidät ajetaan pois Suomesta, he menevät johonkin sellaiseen maahan, missä pärjää englannilla ja saa hyvää palkkaa. Ymmärrätkö, että nämä hoitajat ovat hankkineet itselleen koulutuksen ja heillä on oikeus harjoittaa ammattiaan ulkomailla?
Intiassa on miljoonan hoitajan puute ja puolen miljoonan lääkärin vaje. Ja ongelma on juuri maastamuutto rahan perässä jota sinäkin olet tukemassa. Terveydenhoidon koulutus Intiassa on ollut viime vuosiin saakka julkista. Ei Intiassa ole ollut yksityistä terveydenhoidon koulutusta. Intia on kehitysmaa. Oliko sinulla asioista jotain oikeaa tietoa?
Attendo tekee liikaa virheitä. Nyt on aika antaa töitä suomalaisille! Häpeällistä toimintaa ollut Attendolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksihän he sitten tulevat Suomeen, jos saavat palkkaa kotimaissaankin? (Ja lehmät lentää.)
Menehän nyt kyselemään vaikka äippältä tai huomenna koulussa opelta.
Ai mutta oletkin sosialistisen peruskoulun kasvatti eikä sinulle opeteta taloustietoa. Talousasioissa tulet siis olemaan jälkeenjäänyt loppuelämäsi. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla, Helsingissä ja Espoossa on kouluja joissa suomalaisia on enää opettajat ja 8 % oppilaista.
Duunaritason porukka on kaikki ulkomaalaisia bussikuskeista tarjoilijoihin ja hoitajista raksaukkoihin.
Sinä et ole koskaan asunut Helsingin seudulla. Väestöstä yli puolet on suomalaisia.
Millä kielellä opetus Suomen kouluissa on?
Millä kielellä päiväkodeissa puhutaan lapsille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan siitä samasta syystä miksi minä lähdin ulkomaille töihin enkä jäänyt Suomeen jossa sain yliopistokoulutuksen ilmaiseksi. Sain Suomessa vain 5 000 euroa kuussa mutta ulkomaan töissä 8 000 euroa kuussa ja pienemmät verot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On törkeää riistää kehitysmailta heidän pienillä rahoillaan kouluttamat sairaanhoitajat. Filippiineillä, indonesiassa, intiassa on kova pula hoitajista. Suomalaiset yltäkylläisyydessä elävät ihmiskauppiaat vievät kehitysmaiden hoitajat valtiovallan siunauksella. Moraalitonta!!! Eikö teitä hävetä?
Heh. Intia on 250 kertaa Suomea isompi maa väestöltään. Ja indonesia on 50 kertaa isompi.
Sinun tietokoneesi ja vaatteesi on tehty Aasiassa. Palauta ne takaisin.
Intiassa ja Indonesiassa ihmiset kuolevat kadulle hoidon puutteessa. Sinä korkeintaan omaan paskamahaasi. Tiedän koska olen ollut töissä molemmissa maissa. Eikö sinua hävetä kun hoidatat elintasosairauttasi ja hoitaja tietää että häntä tarvittaisiin kipeämmin kotimaassaan.
Ase ohimollako niitä hoitajia tänne roudattiin?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intiassa ja Indonesiassa ihmiset kuolevat kadulle hoidon puutteessa.
Tiedän koska olen ollut töissä molemmissa maissa.
Miksi pitäisi uskoa sinun väitteitä työhistoriasta? Miksi sinä hoidit ihmisiä vain rahasta ja katsoit vierestä kun ihmiset kuolevat kadulle?
"Eikö sinua hävetä kun hoidatat elintasosairauttasi ja hoitaja tietää että häntä tarvittaisiin kipeämmin kotimaassaan.
Hyvä kysymys. Mulla ei ole elintasosairauksia.
Ei vielä, pikkupersu. Eikä sua ole vielä hakattu kunnolla.
Kappas, vassari siinä taas hekumoi väkivallalla. En yllättynyt.
Filippiinit palkattiin attendolle jo Sipilän aikana idiootti.
"Ei vielä, pikkupersu. Eikä sua ole vielä hakattu kunnolla."
Opettele ilmaisemaan tunteita. Jokaisessa meissä on pikkupersu.
Hakkasitko potilaita Suomessa ja siksi piti paeta ulkomaille "hoitajaksi"
ja ihmettelemään ihmisten kuolemista kadulle työpäivän sankaritekojen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
"hoitajien saavuttua tajuttiin, että heitä ei tarvitakaan. Näin ollen Attendo joutui käynnistämään yt-neuvottelut. Koska maahan muuttajien työsopimukset olivat määräaikaisia, irtisanotuksi joutui 300 suomalaista. Attendon lisäksi Suomeen on tullut hoitajia myös hyvinvointialueille."
"Ei viddu mitä amatöörimenoa. Annettiinko kenellekään kenkää noin isosta virhearviosta? Epäilenpä."
Suomen oikeistohallitus alensi hoitajamitoitusta. Halua antaa kenkää hallitukselle?
Ei se ole hoitajamitoitus, vaan se on minimimitoitus. Attendo olisi saanut pitää hoitajia töissä yli minimin. Ihan samalla tavalla ei tarvitse maksaa kaikille myöskään TES:issä määriteltyä minimipalkkaa, vaan saa maksaa enemmän. Mutta eihän nämä koskaan tee niin. Aina vain minimit.
Vierailija kirjoitti:
Vastauis kommenttiin "Tapahtumia tuli tästä ja Juuso reagoi?"
(ei antanut lainata, vaan laittoi jonoon)
Voi olla tai voi olla olematta. Oli silloin vastuussa, kun päätös tehtiin. Koki ilmeisesti liian rankaksi oman toimintansa.
"Juuso kuitenkin huomauttaa, että nykyinen 0,6 työntekijän hoitajamitoitus on vain vähimmäisvaatimus. Hänestä vaikuttaa siltä, että alueet ovat lähes kategorisesti laskeneet mitoituksensa tähän, vaikka palveluntarve edellyttäisi enemmän.
- Tämä ei ole hyväksyttävää. Ymmärrän, että säästöpaineet ovat kovat, mutta sivistyneenä (?) kansakuntana meidän on pidettävä huolta ikääntyneistä ja turvattava heille ihmisarvoinen hoiva, Juuso kirjoittaa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intiassa on miljoonan hoitajan puute ja puolen miljoonan lääkärin vaje. Ja ongelma on juuri maastamuutto rahan perässä jota sinäkin olet tukemassa. Terveydenhoidon koulutus Intiassa on ollut viime vuosiin saakka julkista. Ei Intiassa ole ollut yksityistä terveydenhoidon koulutusta. Intia on kehitysmaa. Oliko sinulla asioista jotain oikeaa tietoa?
Meille on Attendolla sanottu noin, filippiiniläisistä varmaan ollut puhe, koska niitä on eniten. Meidän yksikössä ei ole intialaisia. Väitätkö, että meille on valehdeltu?
Suomalaiset ei 5 euron tuntipalkalla töitä tee, sillä ei perhettä elätetä. Mutta olkaa perskokkarit iloisia kun saatte maamut hoitajaksi. Aasiastahan niitä tänne rahtaatte.