Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nolo tilanne kassalla, ei myyntilupaa

Vierailija
22.02.2026 |

Erään yhdistyksen kautta olen tutustunut herttaiseen n 80-vuotiaaseen rouvaan ja olen käyttänyt häntä kaupassa huonolla säällä, ettei tarvitse kävellä kahta kilometriä Prismaan. Tänään hän pisti viestin, että voisinko mitenkään käydä ostamassa kaurapaketin ja juhlamokka-paketin. Hän maksaa kuten ennenkin mobile-payllä. Tottakai, olin jo laittanut autoni roikkaan oman kaupassakäynnin takia, joten eihän tuosta ollut vaivaa. 

Prismassa keräsin tavarat ja menen kassalla kassa piippasi minun tavarat ja sitten rouvan tavarat. 86 euroa. Laitoin kortin, kredit, naputin tunnusluvun. Ei myyntilupaa (vai oliko "ei katetta"). Naama punaisena jätin omat ostokseni kassalle, sain maksettua rouvan ostokset. Nolotti, jonossa oli 4 mun jälkeen.

Ajoin manaillen vanhuksen luokse ja hän kiitti kovasti, siirsi rahat tililleni saman tien. Kahvin keitti ja minä join, sain hetken hengähtää. Sitten takaisin autoon, puhelimelta saldojen tarkistus luottokortilla varaa 63 euroa. TIlillä Rouvan siirtojen jälkeen 41 euroa. Aha. Ei sitten mennä kauppaan, ensi viikko syödään ilmaa ja juodaan vettä. Onneksi auton tankki on puolillaan, voi töissä käydä, onhan se tilipäivä perjantaina.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 sana.

Käteinen.

Vierailija
2/4 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli niillä 41 eurolla et voinut ostaa ruokaa koska...? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina huuda siellä töissä että TÄNÄÄN ON TILIPÄIVÄ!

Vierailija
4/4 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokin tapissa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi