Viikon perheloma Lapissa 4000 euroa
Kustannuksiin laskettu 4 henkilöä matkat omalla autolla Etelä-Suomessa..hotelliyöpymiset 2 yötä , mökkivuokra 5 vrk, Rinne maksut,ruokailu,
Tämä kaikki 4000 euroa ...halpaa on matkailu suomessa
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4000 / 12 =333,333 €/ kk, aika vähän mielestäni. Tuon verran nyt laittaa jo säästöön muutenkin. Siinä mielessä kallista,että tuolla hinnalla pääsee etelään all-inclusive hotelliin.
Kelpaisiko etelän 300€ all inclusive hotellin taso Suomessa? Ne on nimittäin monesti aika kämäsiä kämppiä, missä suomalaiset lomailee. Huoneet on karuja, ei kunnon petivaatteita, lutikoita ym. Jos suomalaisille kelpaa samaa karu taso Suomessa lomaillessa, niin luulisi järjestyvän ihan kohtuulliseen hintaan. Suomessa hotellien taso on jo omppu-hotelleissa parempi, kuin näissä etelän halpakohteissa.
Missään ei ole niin huono hinta-laatusuhde majoituksessa kuin Suomessa. Paljon parempaa laatua saa samalla rahalla ulkomailla, siisteystasokin ihan eri tasolla kuin Suomen paskaisissa vuokramökeissä.
Kun itse olen ollut vähän siinä käsityksessä että nämä latelat, burgerimiehet ja huutokauppakeisarit siellä heiluu hiihtolomalla, laskut maksetaan sitten kun jaksetaan? Oikeasti rikkaat tilaa jonkun räätälöidyn paketin tai kasaa sellaisen itse, ei kai kukaan täyspäinen sitä hiihtokeskusten örveltämistä jaksa ja niitä s**tanan talon burgereita joka ilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneehän sitä melkein missä tahansa lomalla tuon verran rahaa. Ja hotellit eivät ole lomakohteissa aina lähelläkään suomalaista tasoa. Näissä jutuissa on vähättelevät sävy, jonka perusteella Suomessa pitäisi päästä halvalla, vaikkei missään muuallakaan pääse, jos on jotain vaatimustasoa.
Pakettimatka 2000 e neljältä 4 tähden hotellissa esim Kanarialla. Ei varmasti mene 2000 e vko rahaa siihen päälle.
Toki jos haluaa hiihtää tai lasketella, niin Kanarialla olosuhteet on hiukan huonot.
Vierailija kirjoitti:
Minä oon tänä vuonna mökkeillyt lapissa jo toista kuukautta. Rahaa menny vain kaljaan.
Sitä ku asuu omassa mökissä niin ei tartte välittää vuokrista.
Onneksi se mökin ylläpito on ilmaista. Vai vanhempiesi nurkissako loisit kaljoinesi?
Teillä etelän perserei'illä on sitä rahaa. Tiedän koska olen muuttanut Lapista Etelä-Suomeen, ja täällä raha näkyy. Köyhilläkin on teslat ja sähkörummut, ym. leluja.
Mitäs läksit hienoon hotelliin. Muutamat sataset maksoi mökki viikolta plus kauppaostokset ku käytiin samoileen Lapin erämaassa. Ollaan kolmihenkinen perhe.
Mitä juttuja nämä ovat? Meillä menee aina 1000 € / hlö / viikko, oltiin missä tahansa. Jätetään yksi matka mieluummin tekemättä kuin pihistellään joillakin kahden välilaskun yölennoilla ja yövytään laitakaupungin hostelleissa.
Mökkinä liiton mökki 250€/vko. Jotain hyötyä jäsenmaksuista
Vierailija kirjoitti:
Lappi on tylsä eikä Suomessa ole edes kunnon vuoria. Lapissa olen käynyt muutaman kerran eikä kyllä ollut mitään nähtävää. Samaa maisemaa vaan. Norjan puolelta alkaa se komeampi maisema.
Nyt oli kyllä huono. Lapin hiihtoviikot, joita pyri viettämään useita kevätkaudessa, ovat parasta elämää. Tunturin kauneudessakaan ei kyllä moitittavaa ole. Ei ole alppeja ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneehän sitä melkein missä tahansa lomalla tuon verran rahaa. Ja hotellit eivät ole lomakohteissa aina lähelläkään suomalaista tasoa. Näissä jutuissa on vähättelevät sävy, jonka perusteella Suomessa pitäisi päästä halvalla, vaikkei missään muuallakaan pääse, jos on jotain vaatimustasoa.
Pakettimatka 2000 e neljältä 4 tähden hotellissa esim Kanarialla. Ei varmasti mene 2000 e vko rahaa siihen päälle.
Meillä maksoi 6 päivää siellä 2820€ kahdelta . Oli kyllä viiden tähden hotelli ja all Inc .
Mihin te ne kaksi hotelliyötä tarvitte?
Itse lähden laskettelemaan ihan muualle kuin Suomen Lappiin, Keski-Euroopan ja Itä-Euroopan vuoristojen rinteet ja keskukset ihan eriluokkaa; laadultaan ja hintatasoltaan.
Suosittelen tutustumaan
Unohdit kertoa että sinulla hyvät tulot pääkaupunkiseudulla. Jos ei ole varaa niin ei lähde. Te lähditte.
Mitä minä nyt katselin, niin halvimmillaan Levillä on maalis-huhtikuussa mökkejä 41€/vrk ja kuuluu hissilippu tai useampi. Ilmaiseksiko teidät pitäisi majoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Itse lähden laskettelemaan ihan muualle kuin Suomen Lappiin, Keski-Euroopan ja Itä-Euroopan vuoristojen rinteet ja keskukset ihan eriluokkaa; laadultaan ja hintatasoltaan.
Suosittelen tutustumaan
Vasta eräs brittiperhe kertoi lehdessä, kuinka olivat ostaneet kaksi mökkiä lapista, koska hintataso on täällä edelleen edullisempi kuin Keski-Euroopassa.
Viikko Lapissa kahdestaan: mökkivuokra 600e, dieselit 2000 kilometrille noin 250e.
Ruokaan menee sama kuin kotonakin menisi. Hiihtäminen ei maksa mitään. Elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Puertossa lämpimämpää ja noilla rahoilla ois 2+ vkoa. Jos pihistelee 6 vkoa.
Vahva ja välittävä Petterikin ensin ajoi Lapin matkailun suohon ja sitten meni itse Levin sijaan Las Palmasiin :D
-winner-
Puertossa lämpimämpää ja noilla rahoilla ois 2+ vkoa. Jos pihistelee 6 vkoa.