Kuinka tarkasti osaat sanoa oman "net worth" -arvosi? Paljonko on tämän päivän arvo?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetin net vörtti?
Samaa tulin kysymään. Englannin sekoittaminen suomeen on niin kulunutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetin net vörtti?
Etkö ikinä luo USA:n mediaa
Etkö sinä voi kirjoittaa suomeksi kun Suomessa olemme?
Sen mitä työnantaja laittaa palkaksi vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Sentilleen. Sitä varten mulla on kirjanpito.
Paljonko se on? Ei varmaan kuulu muille kun mulle ja verottajalle.
Minun nettovarallisuuteni ei kuulu edes verottajalle, koska Suomessa EI veroteta varallisuudesta.
Verottajalle kuuluvat vain tuloni, osan varallisuudestani arvot, ja velkojeni menot, ja rajoitetusti myös velkojeni suuruudet.
tiedän sentilleen nettovarallisuuteni, Ja pystyn sanomaan sen arvon kultakin päivältä viimeisen 9 vuoden ajalta. Miksi sinä et tiedä?
8003€ säästötilillä.
970€ käyttötilillä.
Kultaa kassakaapissa ollut keskimäärin noin 40.000€ edestä jos suunta ollut ylöspäin.
Pakkasella mennäänja reilusti. Opintolainaa on jäljellä noin 50 000 euroa ja omaisuutta on noin 10 000 euroiksi muutettuna. Tälläistä tää on kun on adhd. :D ei varmaan ihan heti ole muuttumassakaan kun ikää alkaa olemaan jo 35 ja jatkuva palo muuttaa ja touhuta asioita. Mutta eipä tuo haittakaan. Onneksi kotimaassani velat eivät periydy ja lapsia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
tiedän sentilleen nettovarallisuuteni, Ja pystyn sanomaan sen arvon kultakin päivältä viimeisen 9 vuoden ajalta. Miksi sinä et tiedä?
Koska minulla on paljon sellaista omaisuutta, jonka tarkkaa arvoa on vaikeaa määrittää teoreettisesti. Pitäisi laittaa kaikki myyntiin ja odottaa sitovia tarjouksia.
Edes julkisesti noteeratuista osakkeista ei osaa sanoa sentilleen, koska sekin vaihtelee päivän sisällä.
Että epäilen kovasti mahdatko sinäkään tietää sentilleen omaa varallisuuttasi.
Vähän on, mutta ei se mitään. Asunnosta jäisi plussalle noin 25000€, autosta ehkä 1000€, säästöissä 7000€ ja siinäpä se sitten olikin. Ei paljon jälkikasvu juhlisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska minulla on paljon sellaista omaisuutta, jonka tarkkaa arvoa on vaikeaa määrittää teoreettisesti. Pitäisi laittaa kaikki myyntiin ja odottaa sitovia tarjouksia.
Edes julkisesti noteeratuista osakkeista ei osaa sanoa sentilleen, koska sekin vaihtelee päivän sisällä.
Että epäilen kovasti mahdatko sinäkään tietää sentilleen omaa varallisuuttasi.
Tiedän. Minulla ainakin osakkeiden arvokin päivittyy automaattisesti kirjanpito-ohjelmaan, joten sekään ei ole ongelma. Samaten kiinteällä omaisuudella on ihan pankin määrittämä arvo, jota käytetään. Toki myydessä tähän voi tulla sitten vielä erikseen muutosta, mutta niin kauan kuin ne minulla käytössä ovat, on niiden arvo se minkä arvoiseksi pankki katsoo ne luototuksessa olevan. Samaten autot ovat arvostettu käyttöarvon mukaan ja niihin tehdään poistot poistosuunnitelman mukaan.
Tiedän suunnilleen tuhansien tarkkuudella. Asuntolainasta en ole aikoihin katsonut paljon sitä on vielä jäljellä, mutta säästötilin saldo ja talon arvo on tiedossa. En pidä relevanttina tietona ilmoittaa random nettifoorumille.