Donut Labin ihmeakku
Perjantaina luvattiin julkistaa tietoa ihmeakusta.
Mitä kerrottiin?
Kommentit (46)
Mua kyllä ihmetyttää jos Risto Siilasmaa on alan koulutuksen saaneena ja jotain vissiin bisneksestäkin ymmärtävänä mennyt huijaukseen mukaan. Hän kuitenkin ihan omalla nimellään ja naamallaan on rahoittamassa ja tukemassa.
Aijai, kyllä mä nauran vatsakippurassa jos tämä ihmeakku toimisikin. Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
tässä on nyt pieni väärinymmärrys.
silloin, kun donut lab palkkasi ap:n somevaikuttajaksi, niin ajatuksena oli markkinointi enemmänkin jossain linkedinissä eikä av-palstalla
Ei välttämättä. Linkedinin käyttäjät eivät helposti tuommoiseen firmaan sijoittaisi. AV-palstalla taas on paljon (muumimukeihin)sijoittajia, jotka voisivat sijoittaa myös tähän firmaan, jos eivät ole jo kaikkia rahojaan lähettäneet deittisivulla tapaamansa amerikkalaisen kenraalin nigerialaiselle tilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli on tilattu VTTltä testit, mitkä kertoo juuri sen mitä DonutLab haluaa niiden kertovan. VTT on kieltämättä riippumaton taho, mutta se ei testaa kuin niitä asioita mitä asiakas, tässä tapauksessa DonutLab haluaa testattavan.
Ai luulet. että VTTkin on huijauksessa mukana? Antavat pilata omankin maineensa.
Mitä välii? valtion virasto joka ei tuota voittoa ja haalii itselleen aina ne pahimmat tunarit jotka ei saa yksityiseltä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Klassisen vedätyksen askelmerkit. Tämä juttu on huijaus. Osanottoni rahansa menettäneille.
minä en kyllä ottaisi osaa. jos noin lipeville tyhjänmyyjille antaa rahansa, niin saakin menettää ne.
Voisin veikata, että seuraavaksi donutlab listautuu helsingin pörssiin? Listautumisanti ylimerkitään X kertaisesti. Muistan nämä opetukset vuosituhannen vaihteen IT- kuplan ajalta.
Mitäs sitten, kun Toyota tai joku muu autonvalmistaja ilmoittaa yhteistyöstä?
Kiinastahan on tulossa uusi akku. Uutisoitiin et kestää puhelinkäytössä noin 50 vuotta lataamatta. Aika kohtuullinen?
Vierailija kirjoitti:
Eri asia, eri tilanne.
Nyt DonutLab puhuu pehmoisia muita tekoälyjä (LLM) hyödyntäneestä "supertekoälystään" jonka avulla kehitettiin fysiikan lakeja rikkova "superakku", ja kerjää suomalaisilta piensijoittajilta rahoitusta, että tuo akku saataisiin asennettua muutamaan kusiseen moottoripyörään. Toyota ei, yllättäen, ole projektissa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Sit oltais huuli donutlabina. Veikkaan kyl ettei ilmoita. Japanissa on erittäin tunnettuja ja laadukkaita kondensaattorien valmistajia ihan omasta takaa. Hyvin harvoin, jos koskaan, aikaisemmatkaan ikiliikkujat ovat osoittautuneet toimiviksi.
Oon nyt kuunnellut 3 kertaa kun Donut Lab on tarjonnut tuotettaan mun asiakkaalle. Ne ei vieläkään:
- anna selkeää hintaa
- anna mitään lead-time'ja
- sano mitään varaosista, huolloista tai yleensäkään LCM:stä
Eli en usko ennen kun tosiaan tulee kovia faktoja koko hommasta. VTT on hyvä alku, sekin tuli mukaan luultavasti vain sijoittajien vaatimana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli on tilattu VTTltä testit, mitkä kertoo juuri sen mitä DonutLab haluaa niiden kertovan. VTT on kieltämättä riippumaton taho, mutta se ei testaa kuin niitä asioita mitä asiakas, tässä tapauksessa DonutLab haluaa testattavan.
Ai luulet. että VTTkin on huijauksessa mukana? Antavat pilata omankin maineensa.
Mitä välii? valtion virasto joka ei tuota voittoa ja haalii itselleen aina ne pahimmat tunarit jotka ei saa yksityiseltä töitä.
Jos olisin VTT ja kyseessä olisi huijaus niin vaatisin oitis että älkää sotkeko meitä tähän. Me emme voi vahvistaa väitteitänne akun ominaisuuksista. Nykytilanne viittaa johonkin ihan muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voinhan minä lähettää rasiallisen kakkaani VTT:lle tutkittavaksi ja he toteavat sen olevan sitä mitä pitääkin eli KAKKAA.
Nyt, osta aitoa VTT:n tutkimaa kakkaa multa. 100€/g
Ei kun sitten myyt sen suklaana, joka on VTT:n tutkimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia, eri tilanne.
Nyt DonutLab puhuu pehmoisia muita tekoälyjä (LLM) hyödyntäneestä "supertekoälystään" jonka avulla kehitettiin fysiikan lakeja rikkova "superakku", ja kerjää suomalaisilta piensijoittajilta rahoitusta, että tuo akku saataisiin asennettua muutamaan kusiseen moottoripyörään. Toyota ei, yllättäen, ole projektissa mukana.
Vielä. Tuote pitää tietysti testata ja testata ja testata. Mutta mitäs jos siellä onkin joku päivä joku iso firma mukana? Mä ihmettelen miksi kaikki kilvan huutavat huijaus ja eivät vain rauhassa odota tuloksia, kehitystä, uutisia. Mikä vimma on sitä huijausta kailottaa?
Käsittääkseni heidän nanoteknologiaa hyödyntävät akkunsa perustuvat suprajohtavaan donitsipintaan.
Vierailija kirjoitti:
Klassisen vedätyksen askelmerkit. Tämä juttu on huijaus. Osanottoni rahansa menettäneille.
Donitsipojat osti itse osakkeita 1sentin hinnalla ja myyneet niitä puhelinmyynnillä 300€/kpl hintaan tuulipukusijoittajille 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia, eri tilanne.
Vielä. Tuote pitää tietysti testata ja testata ja testata. Mutta mitäs jos siellä onkin joku päivä joku iso firma mukana? Mä ihmettelen miksi kaikki kilvan huutavat huijaus ja eivät vain rauhassa odota tuloksia, kehitystä, uutisia. Mikä vimma on sitä huijausta kailottaa?
Tiedätkö, se ei ole multa pois jos olet rahasi tuohon sotkuun mennyt laittamaan, mutta tässä vaiheessa saatat vielä ehtiä saamaan omasi pois jos vaadit.
Jos tuo akku olisi oikeasti olemassa, Toyotateslat sun muut jätit olisivat jo kuvioissa mukana, eikä DonutLab soittelisi Suomen eläkeläisille pennosia kerjäten.
Vierailija kirjoitti:
Kerrottiin, että akku on annettu VTT:lle testattavaksi
riippuu mitä asiakas haluaa että testataan. Raportissa voi lukea vaikka että "akun massa on 243 kiloa". Onpahan lyödä testituloksia pöydälle.
Vierailija kirjoitti:
Oon nyt kuunnellut 3 kertaa kun Donut Lab on tarjonnut tuotettaan mun asiakkaalle. Ne ei vieläkään:
- anna selkeää hintaa
- anna mitään lead-time'ja
- sano mitään varaosista, huolloista tai yleensäkään LCM:stä
Eli en usko ennen kun tosiaan tulee kovia faktoja koko hommasta. VTT on hyvä alku, sekin tuli mukaan luultavasti vain sijoittajien vaatimana.
Huolestuttavaa myös, että samoilla perustajilla on maailman paras ja edistyksellisen tekoälyfirma Asilab. Muutama kaveri 'mullistaa' akku- ja tekoäly kehityksen, alat, mitä suuret firmat isolla rahalla eivät ole pystyneet ratkaisemaan. Joko kaverit aivan uskomattomia neroja, tai ....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia, eri tilanne.
Jos olisi todella uskottava, tuota firmaa tai Asilab:ia ei tarvitsisi puhelinmyydä vanhoille mummoille. Suursijoittajat olisivat jonossa oven takana, raha tulisi tekemättä mitään.
Voinhan minä lähettää rasiallisen kakkaani VTT:lle tutkittavaksi ja he toteavat sen olevan sitä mitä pitääkin eli KAKKAA.
Nyt, osta aitoa VTT:n tutkimaa kakkaa multa. 100€/g