Mies haluaa että vähennetään auton käyttöä
Pitäisi alkaa käyttämään julkista liikennettä ja fillaria. Miten suhtautuisit tähän?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin säälittävää että suomalainen naaras tarvitsee apua oman mielipiteensä muodostamiseen jopa tällaisessa asiassa.
Jotenkin säälittävää, että yrität tehdä tästä jotain luonto-ohjelmaa.
Pitäisin miestäni dementoituneena koska täällä ei ole julkisia ja kunnon kauppaan on varsin pitkä matka.
Vierailija kirjoitti:
Bussilla mökillä, ja ruokakuljetukset kotin :) voi kiesus mitä kommentteja. Oma auto on ihana, meilläkin on perheessä 3 autoa, kun kotona asuvalla lapsella on myös oma auto. Kaikki bensakoneita. Ja tästä taidankin lähteä Prismaan omalla autollani , voisin käydä ekaksi vähän rannalla kävelemässä, eli ajankin ekaksi omalla autolla meren rantaan, sitten mukava kävely ulkoilmassa, ja sitten vasta Prismaan.. kun on oma auto, voi näin tehä
Niin minäkin voin tehdä fillarilla.
Enemmän ahdistaisi olla täysin riippuvainen autosta. Huhhuh miten avuttomia olette...
Vierailija kirjoitti:
Auto on älytön rahareikä. Hevoseton mies on huoleton mies.
Munaton mies on lapseton mies.
Pitkälle riippuu siitä missä asutte ja miten arki sujuu ilman autoa. Mulla on omat rahat ja oma auto. Mies saa tehdä omalleen mitä haluaa, mutta mun aikataulut ei hänen pillinsä mukaan taivu kuin hätätapauksessa. Jos tykkää laittaa reilun tunnin vaihtoineen bussilla työmatkaan yhteen suuntaan ja käydä siinä paluumatkalla hakemassa viikon ostokset, niin sopii mulle. Autolla tuohon matkaan menee 23 min ;)
Voimis lyllertää sitte kävellen kauppaan , siis sen 200 metriä.
Riippuu tilanteesta. Me myytiin toinen auto pois ja on käytetty rahat matkusteluun yms
Arkiliikunta on parasta liikuntaa. Itse kävelen joka päivä, että pääsen julkisilla töihin ja sama toisessa päässä kävellen työpaikalle. Kotiinpäin tullessa sama toistuu. Nämä kun laskee yhteen, niin kävelen yli 6 km joka päivä.
Se on tosi iso säästö, kun ei tarvitse pitää toista autoa. Ja kun liikunta on osa arkea, niin pysyy hoikkana ja kävelykunto hyvänå huomaamatta ilman suurempia ponnisteluja. Kannattaisi monen muuttaa asennoitumistaan arkiliikuntaa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon mies osallistuu arkeen, käykö kaupassa jne? Miten pitkä matka on kauppaan ja kuinka usein siellä käydään?
Käyvätkö lapset harrastuksissa ja tarvitseeko autoa kuljettamiseen?
Vähentämiselle sanoisin kyllä, mutta jos minä olen sitten käytännössä se, joka tarpoo kolme kilsaa lumihangessa neljän kauppakassin kanssa niin ei käy.
Millä kuljettaisit ne neljä kassia?
Kaksi kassia kulkee haarojen välissä ja kaksi kädessä.
Osta sangalliset kassit niin kaksi menee yhteen käteen, yksi kestokassi olalle ja reppu vielä selkään. Saa viiden kassin verran helposti. Mies voi silläaikaa maata sohvalla odottelemassa ja laitella viestiä ja soitella, että mikä kestää.
Anna hänen alkaa käyttämään julkisia, voit nyt itse käyttää autoa tauotta milloin vain.
Minä ajelen sarjahybridilläni ihan huvikseni suht päivittäin ja pidempiäkin lenkkejä hyvän ajokelin aikaan ja nautin suunnattomasti. Kaikki ilman huonoa omaatuntoa.
Olen vähentänyt auton käyttöä ja ainakin rahaa on säästynyt 250 euroa kk koska en ole bensaa ostanut. Enemmän kuljen fillarilla nykyään. Olen jo 4 vuotta vähentänyt auton käyttöä paljon ja kyllä sitä rahaa säästyy. Meillä ajettiin aina joka paikkaan autolla vaikka kauppa on 2 km päässä. Nykyään kauppaan mennään fillarilla.
me asumme keskustassa, mutta tarvitsemme autoa harrastuksiin ja mökkimatkoihin. Elämä olisi aika hankalaa ilman omaa autoa.
AP ei maininnut lapsia, mutta mulla tulee mieleen esim. arvot, joita haluaa opettaa lapsille. Mun mielestä on ihan selvää, että jos haluaa opettaa esim. turhan autoilun välttämistä, siihen tarvitaan molemmat vanhemmat.