Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivoustyö on arvokasta ja vaatii ammattitaitoa

Vierailija
21.02.2026 |

Siivoojien työ on erittäin tärkeä ja vaatii myöskin usein ammattitaitoa mutta nyt siivoojien päällikkö on päättänyt ponnistautua julkisuuteen loukkaantumalla Riikan risuhommista, tähän päivään kuuluu tämmöinen tahaton loukkaantuminen jolla päästään sitten joten kuten julkisuuteen ja sitä kautta joskus isoihin rahoihin käsiksi. Niin kuin esimerkiksi tämä kuuluisa Rytkönen joka leviää hymyä näytellen nauttii yli 14 000 €:n kuukausipalkasta vaikka sai järjestettyä kollegoiden lopputilin 10 000 sairaanhoitaja joutunut hänen ansiostaan työttömäksi ja hän hokee sitä että hän ei ole syyllinen siihen ollenkaan. Riikka on tavalliseen tapaansa taas oikeassa meillä on 350 000 henkeä niin sanottua näennäistyötön joita ei saa töihin kirveelläkään ja näihin pitäisi puuttua valtiovallan. Tämä puolen miljoonan porukka on vasemmistolaisen politiikan kannattajajoukon selkäranka ja vasemmiston vihreät eivät uskalla ottaa näihin asioihin mitään kantaa, koska se vaikuttaisi heidän kanatukseensa.Yksi yrityksen pahimmista ongelmista on yli verotuksen lisäksi työvoimapula, kunnollista työvoimaa ei Suomessa tahdo löytyä noin 5% työttömistä on varsinaisesti valmiita ryhtymään kunnolla töihin. Suomen korkeakoulutasoinen talouselämän asiantuntemus perustuu pitkälti marxilaiseen teoriaan joilla on aiheutettu miljoonien ihmisen murhaamiset maailmassa ja suuri velkataakka Suomen valtiolle. Vasemmistolainen yle sekä yliopisto tulisi lopettaa, niissä piilee Suomen talouden pahimmat ongelmat. 

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siivoojat tienaavat? Varmaan palkkaan vaikuttaa juuri koulutus sekä se, kauanko työtä on tehnyt...mutta karkeasti, paljonko siivoojat saavat palkkaa? 

Itse saan noin 14 euroa tunnilta. Koulutusta ei ole, mutta kokemusta yli kymmenen vuoden ajalta, kaikesta paitsi rakennussiivouksesta. Olen toki tänä aikana myös opiskellut itselleni pari ammattia ja ollut välillä muunlaisissa töissä, mutta jotenkin siivoukseen aina palaan. Kokemuksen myötä saan helposti siivoustyöpaikan, joten sieltä voi valita kivoimman. Nykyisellä työnanatajalla olen jo kolmatta vuotta ns vakituisena tuuraajana.

Missä muka on 14 euroa tunti? Olen tehnyt 10 vuotta siivoojan töitä ja itsellä se jää sinne 12 euroon per tunti. 

Kiinteistöhuoltofirma. Tarkka tuntipalkka 13,96 euroa. Toimistosiivouksissa ISS:llä sain kyllä jo 13 euroa, kun pyysin. Siellä aloittaessani palkka oli 12,20 e tunnilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän