Haluaisin työttömänä eristäytyä
Kavereiden näkeminen tarkoittaa kahvilla tai syömässä käyntiä, ja aina palaa rahaa. En toisaalta haluaisi myöskään puhua rahatilanteestani, se on minulla yksityisasioita. Työttömältä myös kysellään työnhausta ja voivotellaan karmeaa työllisyystilannetta, kuitenkin myös kerrotaan miten itsellä on onneksi takuuvarma työpaikka ja hyvä palkka.
Tekisi mieli eristäytyä ja tehdä vain itsekseen asioita oman tilanteen auttamiseksi. Ihmiset vain kuormittaa nyt. Tuntuu sekin vaikealta päätökseltä, kun pelkään että menetän heidät lopullisesti
Kommentit (4)
Miksi sä et kutsu kavereita kotiisi? En mä omia kavereitani missään ulkona syömisen merkeissä tapaa, vaan kyläilemme toistemme luona tai käymme kävelyllä.
Siitä sitten vain sulkeudut omaan hikikomeroosi.
Ymmärrän yskän. Itselläni tosin lähipiirissä suhtaudutaan työttömyyteen negatiivisesti (oma vika), eli onneksi sinulle on enemmän ymmärrystä siihen vaikka kehuisivatkin omia töitään.
Olen ollut paljonkin itsekseni ja huomannut että kuormitun yhä enemmän ihmisten kanssa. Ehkä sekin vaikuttaa kun havainnoinut enemmän mitä ympärillä tapahtuu, on aikaa analysoida. Huomannut paljon toksisuutta ja sellaista mitä en ennen tunnistanut. Joten nyt on enemmän raskasta tavata tiettyjä ihmisiä, toivoisin etteivät ottaisi niin usein yhteyttä.
Ota omaa aikaa. Luulisi että ennemmin tai myöhemmin haluaa sitä. Viestillä voi selittää että aikaa kuluu nyt muuhun.