Totuus bypias-kaupasta?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011825183.html
Itse en kyllä koskisi kepilläkään. Enkä usko, että ihan keksittyjä juttujakaan nämä on.
Kommentit (1785)
Vierailija kirjoitti:
Boikottiin, putoo luksuselämästä meidän kuolevaisten tasolle
Pia on niin varakas että ei hätää vaikka konkkaiskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.orangefashionvillage.com/products/lulas-eyelet-blouse?_pos=…
https://www.bypias.com/collections/new-items/products/delphie-brodeerat…
Huh huh, tuossa on kyllä Pialla katteet kohdallaan... 😳 Lyhythihainen, neliönmuotoinen paita.
Tämä Bohemiana on siis ihan white label -kamaa. Tehtaalta valmismalli ja oma tuotelappu niskaan?
Saahan se Pia ostaa tuotteensa mistä halvimmalla saa. Eivät ne ompelijat Pian palkkalistoilla ole vaan sen italialaisen firman jolta Pia sitten ostaa tuotteet. Ellos laittaa myös kaikkiin vaatteisiinsa Ellos-merkin niskaan vaikka ne on valmistettu jossain Kiinassa tms. ja ei ole varmasti niitä itse suunnitellutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivuilla puhutaan tarinan synnystä. Teksti ei kyllä kerrro yhtään mitään mutta allekirjoittanut designer Pia. Designer tarkoittaa suunnittelijaa, onko Pia suunnitellut siis vaatteet vai ei? Tai joku muu BYpias tiimistä?
Tässä se koko homman kliimaksi oikeestaan on.
Voisi nyt kertoa ihan omalla naamallaan onko suunnitellut jotain vai ei ja sen Italian tehtaan nimen, kiitos!
Mä haluan tietää Viron tehtaan myös, ihan varmuudenvuoksi. Tiedän että siellä on ihan ok toimijoita, mutta en pidä siitä ettei niitä alihankkijoita uskalleta nimetä ja antaa kunniaa joka heille kuuluisi. Moni ajattelee että hikipajoja ei ole kuin globaalin etelän maissa, mutta oikeasti niitä on myös pimeänä Euroopassa. Onhan Suomessakin paljastunut kaikenlaista kehvelöintiä marjayrityksissä, siivousalalla, rakennusalalla ja muilla matalapalkka-aloilla. Niin ei pidä tuudittautua siihen että vaikka laki suojelee globaalin pohjoisen työntekijöitä paremmin, ettei täälläpäin hyväksikäyttöä voisi tapahtua.
Ainoa totuus mulle bypiaskaupasta on se, etten ole koskaan käynyt, enkä tod näk koskaan käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla IG:ssä kun on tuo selittelypostaus, jossa ollaan avaavinaan taustaa... Yhdessäkään kohdassa ei puhuta Suomessa valmistamisesta mitään. Eli eikö suomalaista tuotantoa ole sittenkään lainkaan?
Ei nähtävästi. Itse en sitä edes kuvitellut. Johan siellä liikkeessä olisi Suomen ja Ruotsinkin liput liehuneet jos jotain olisi täällä tehty.
No minä kuvittelin ja oletin, koska Bypiasin OMALLA vastuullisuus-sivulla yhä edelleen todetaan, että "BYPIAS- vaatteet valmistetaan suureksi osaksi kotimaassa ja lähialueella pienissä ompelimoissa" 🤷🏼 Ei ole mitään muuta kuin harhaanjohtavaa markkinointia, jos näin ei olekaan!
Täysin tarkoituksellista harhauttamista, turha väittää muuta! Koska Suomessa ei ole tuotantoa, niin poistetaanpa tuo sana "kotimaassa", jää siten ilmaisuksi tämä:
"BYPIAS- vaatteet valmistetaan suureksi osaksi lähialueella pienissä ompelimoissa".
Kuka mahtaa ymmärtää tuosta, että valmistus onkin täysin eri valtioissa, Aasiaa myöten? No ei kukaan, koska sitä ei haluta kertoa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako vuotta luksusta kesti? Mahtaako tottua elämään kuin silloin ennen?
Ei tule putoamaan mihinkään vaan kauhoo kassan taskuihinsa ja katoaa hippulatvinkuen elämään ökyelämää jonnekin veroparatiisiin. Business as usual. Kapitalismi on perseestä. Rikos ja sikailu oikeastaan jopa kannattaa nopeiden voittojen nimissä, koska johto ei koskaan joudu siitä vastuuseen tai ota taloudellista vahinkoa, konkurssi voi olla jopa kannattava bisnesliike. Vain työntekijät menettää työpaikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Firman tuotteiden facekirppiksellä myynnisä paita, jonka matsku 93 % bamboo, 7 % elastan ja 100 % polyamide 😀
Kyllä, nimittäin se pitsi siinä vaatteessa ei ole bambua. On muuten mukava materiaali, mulla on näitä useampia, käytän yöpaitana.
Tässä tekoälyn yhteenveto valkolaputtamiseen liittyvistä ongelmista ja vastuullisuudesta.
Vaikka valkolaputtaminen on tehokasta, siihen liittyy merkittäviä haasteita vastuullisuuden ja läpinäkyvyyden kannalta:
Läpinäkyvyyden puute: Kuluttajan on vaikea tietää, missä ja kuka vaatteen on todellisuudessa valmistanut, sillä brändi ei ole itse suunnitellut tai tuotattanut vaatetta alusta asti.
Pikamuodin tukeminen: Koska valkolaputtaminen on nopeaa, se edistää usein kertakäyttömuotia ja valtavia tuotantomääriä, jotka kuormittavat ympäristöä.
Työolot ja palkat: Valmistus tapahtuu usein halvan tuotannon maissa, joissa työolot voivat olla vaaralliset eikä työntekijöille makseta elämiseen riittävää palkkaa.
Laatu: Tuotteen laatu voi vaihdella, ja joskus brändätty tuote ei vastaa annettua mielikuvaa, sillä brändi ei välttämättä hallitse koko valmistusketjua
Voisiko joku tietäjä kertoa mitä tuo ByPias tarkoittaa? Mua on aina häirinnyt. Ei ole by pia eikä pia's. Onko se jostain toisesta nimestä Pia S. ?
^^^ juuh, kyllä se on nyt niin, että kun tämä suomalainen Pia on nyt jäänyt housut kintuissa kiinni työtekijöiden sorrosta, ihmiskaupasta sekä hikipajoista niin nämä ongelmat poistuvat koko pallolta. Tästedes henkkamaukasta saa ainoastaan Suomessa paikallisen ompelijan luomuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.orangefashionvillage.com/products/lulas-eyelet-blouse?_pos=…
https://www.bypias.com/collections/new-items/products/delphie-brodeerat…
Huh huh, tuossa on kyllä Pialla katteet kohdallaan... 😳 Lyhythihainen, neliönmuotoinen paita.
Tämä Bohemiana on siis ihan white label -kamaa. Tehtaalta valmismalli ja oma tuotelappu niskaan?
Saahan se Pia ostaa tuotteensa mistä halvimmalla saa. Eivät ne ompelijat Pian palkkalistoilla ole vaan sen italialaisen firman jolta Pia sitten ostaa tuotteet. Ellos laittaa myös kaikkiin vaatteisiinsa Ellos-merkin niskaan vaikka ne on valmistettu jossain Kiinassa tms. ja ei ole varmasti niitä itse suunnitellutkaan.
Elloksen suomisivut ei taida kertoa että iso osa valmistetaan kotimaassa ja lähialueilla.
Tosin tuolla oli jo joku kommentoinut niin, että nauroin ääneen, että eihän sitä bypiasilla määritelty kenen kotimaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vastuullisuudesta - hikipajat on oma tärkeä lukunsa. Henkilöstön pahoinvointi toinen.
Kolmantena, ainakaan myymälässä jossa itse olin, jätteitä ei kierrätetty mitenkään. Valtavat muovimäärät (neuleet, farkut, huivit etc tulee yksittäispakattuina) menee banaaninkuorien kanssa samaan polttojätteeseen.
Vain pahvinkeräys erikseen, sekin seisoo pihalla sateessa mädäntymässä.
Niiden sivuillahan luki pitkät tekstit vastuullisesta pakkaamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla IG:ssä kun on tuo selittelypostaus, jossa ollaan avaavinaan taustaa... Yhdessäkään kohdassa ei puhuta Suomessa valmistamisesta mitään. Eli eikö suomalaista tuotantoa ole sittenkään lainkaan?
Ei nähtävästi. Itse en sitä edes kuvitellut. Johan siellä liikkeessä olisi Suomen ja Ruotsinkin liput liehuneet jos jotain olisi täällä tehty.
No minä kuvittelin ja oletin, koska Bypiasin OMALLA vastuullisuus-sivulla yhä edelleen todetaan, että "BYPIAS- vaatteet valmistetaan suureksi osaksi kotimaassa ja lähialueella pienissä ompelimoissa" 🤷🏼 Ei ole mitään muuta kuin harhaanjohtavaa markkinointia, jos näin ei olekaan!
Täysin tarkoituksellista harhauttam
Haha ja teknisesti ottaenhan tuossa ei ole määritelty, KENEN kotimaa on kyseessä. Lukija tietysti olettaa, että puhutaan Suomesta, mutta pian varmaan julkaistaan statement että onkin tarkoitettu hikipajojen kotimaata, epätarkkaa viestintää uudelleen "pahoitellen" XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pia sanoi haastattelussa, että ystävien mukaan Pia ei käsitä rahan arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pia on niin varakas että ei hätää vaikka konkkaiskin.
Ne Suomen kaksi taloa eivät ole ihan halpoja ylläpitää. Ja muutenkin se elämäntyyli ei ole ihan halpa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule putoamaan mihinkään vaan kauhoo kassan taskuihinsa ja katoaa hippulatvinkuen elämään ökyelämää jonnekin veroparatiisiin. Business as usual. Kapitalismi on perseestä. Rikos ja sikailu oikeastaan jopa kannattaa nopeiden voittojen nimissä, koska johto ei koskaan joudu siitä vastuuseen tai ota taloudellista vahinkoa, konkurssi voi olla jopa kannattava bisnesliike. Vain työntekijät menettää työpaikkansa.
CFO puoliso John on saanut tuolta myös palkkansa. Onkohan muita perheenjäseniä? Kyllä se pudotus jossain tuntuu.
Pia sanoi jossain haastattelussa, että ensimmäinen aviomies oli juoppo. Onkohan tuokaan totta?
Torilla tavataan! Siis Tori.fi:ssä, joka kohta täyttyy näistä eettisesti valmistetuista luksustuotteista epätoivoisesti eroon pyrkivistä myyjistä.
Työturvallisuusviranomaiset tutkivat tätä yritystä samoin todennäköisesti myös poliisi?
Lorun loppu. Ostan vaatteeni Lorellasta.