Miksi mun elämä on tällaista?
Alustukseksi: En käytä päihteitä, emmekä silloinkaan, kun lapset olivat pieniä. Köyhiä kuin kirkonrotat ollaan oltu aina ja asutaan ikävämaineisessa pikku lähiössä, mutta ei täällä aikaisemmin isompia ongelmia ollut. Ne alkoivat kuitenkin nyt, kun asumistuki leikkausten takia nämä syrjäisemmätkin kolkat alkoivat kiinnostaa kaikenmaailman viheltäjiä.
Nyt kuitenkin päihdeongelmat näyttelevät jonkinlaista roolia lastenkin elämässä. Lasten serkkupoika käyttää ties mitä, myy itseään yms.. Heidän kaverinsa luuhaa baareissa rahattomana ja pummaa juomia ja on koko ajan ongelmissa. Mun kaverin poika pössyttelee pilveä ja on koko ajan sekä rahaton, että ongelmissa virkavallan kanssa.
Mite ehmettiä meidän elämässä tapahtuu? Sanotaan nyt vielä sekin, että mun lapset elävät hyvin säntillistä elämää, opiskelevat ja käyvät töissä opiskelun ohella.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet.
Otin kyllä.
"Miksi mun elämä on tällaista?" Ja sitten kerrot millaista muiden kuin sinun tai sun lastesi elämä on...
Äänestitkö viime eduskuntavaaleissa ja ethän vain nykyisiä hallituspuolueita?
Vierailija kirjoitti:
"Miksi mun elämä on tällaista?" Ja sitten kerrot millaista muiden kuin sinun tai sun lastesi elämä on...
No ei me mikään erillinen saari olla.
Vierailija kirjoitti:
Äänestitkö viime eduskuntavaaleissa ja ethän vain nykyisiä hallituspuolueita?
Äänestin, enkä ole ikinä äänestänyt yhtäkään nykyistä hallituspuoluetta.
Kävin just jättimäisellä paskalla. Miksi sun elämä on tällaista?
Teidän sosiaalinen viitekehys nyt vain sattuu olemaan tuo. Ole nyt vain iloinen siitä, että sun lapsilla menee hyvin. Ja jos alkaa tuntua siltä, että ongelmat luikertelevat myös teidän elämään, niin välit poikki päihdeongelmaisiin, muuta neuvoa ei tule, sillä se on paras ja ainoa keino välttyä itse ikävyyksiltä.
Vierailija kirjoitti:
Teidän sosiaalinen viitekehys nyt vain sattuu olemaan tuo. Ole nyt vain iloinen siitä, että sun lapsilla menee hyvin. Ja jos alkaa tuntua siltä, että ongelmat luikertelevat myös teidän elämään, niin välit poikki päihdeongelmaisiin, muuta neuvoa ei tule, sillä se on paras ja ainoa keino välttyä itse ikävyyksiltä.
Siinähän se tulikin. Jos sosiaaliset ympyrät ovat nuo, niin tottahan toki ne ystävät löytyvät sieltä samoista ympyröistä. Siinä saa sitten vaikka vanhempi olla aika himskutin tarkkana, siitä, missä porukoissa esim. lapset luuhaavat ja aina ei auta hyvä tahtoaan suojelemaan lasta kaikilta lieveilmiöitä. Vaikea sitä sosiaalista ympäristöä on lähteä jostain lähiöstä käsin muuttamaankaan.
Huumeongelma on aivan karmea! Yläkouluikäinen lapseni sanoi, että tietää kyllä, mistä ja keneltä saisi huumeita halutessaan. Jos haluaisi alkoholia, niin se olisi ongelmallisempaa, mutta varmasti sitäkin hoituisi. Täällä lähiössä huumeongelma näkyy, kaikki irtilähtevä varastetaan, alaoven lasi on jatkuvasti rikki, häiriökäyttäytyminen on ihan arkipäivää, kaupasta haetaan juoksukaljaa ja aika turvattomalta tuntuu. Ennen täällä oli rauhallista, kun tämä alue ei ole ihan keskustan tuntumassa, niin hörhöt asuivat mieluummin lähempänä keskustaa, mutta nyt nämä halvat asunnot kelpaavat.
Oispa rahaa, niin lähtisin hel vet tiin täältä.
Lääkkeet.